نگاهی به بازی های هنگام عرضه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5

نگاهی به بازی های هنگام عرضه ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5

دوشنبه, ۱۹ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

با نزدیک شدن به زمان عرضه کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس سری و پلی استیشن 5، تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله به بازی‌های هنگام عرضه آن‌ها نگاهی داشته باشیم. با زومجی همراه باشید.

بالاخره انتظارها به پایان رسید و کنسول‌های نسل نهمی دو غول فناوری مایکروسافت و سونی هم از راه رسیدند. هر دو کنسول ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 از سخت‌افزارهای قدرتمندی برخوردار هستند که به‌واسطه آن تجربه‌ای به‌مراتب لذت‌بخش‌تر و واقع‌گرایانه‌تری را از بازی‌های ویدیویی در اختیار بازیکنان قرار می‌دهند. در این بین یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث فروش اولیه مناسب این کنسول‌ها می‌شود، بازی‌های زمان عرضه آن‌ها است که درواقع باید بهانه‌ای باشد که چرا بازیکنان از همین ابتدای شروع نسل به سراغ خرید یکی از این دستگاه‌ها بروند. البته نسل ۹ یک تفاوت بزرگ با نسل‌های پیشین خود دارد و آن هم ویژگی پشتیبانی کامل این کنسول‌ها از اکثر بازی‌های نسل پیشین خود است که همین موضوع به بازیکنان اجازه می‌دهد تا از همین الان اگر به خرید این کنسول‌ها اقدام کنند، بتوانند بازی‌های قبلی خود را هم روی دستگاه‌های جدید تجربه کنند. کنسول‌های نسل نهمی به‌واسطه حافظه SSD خود می‌توانند بازی‌های نسل هشتمی را با سرعت بیشتری اجرا کنند و بعضا حتی بافت‌های باکیفیت‌تری را با نرخ فریم بالاتر در اختیار بازیکنان قرار دهند.

اما اگر از ویژگی Backward Compability و بازی‌های نسل قبلی بگذریم، به بازی‌هایی می‌رسیم که صرفا برای این کنسول‌ها توسعه داده شده‌اند و به ادعای سازندگان قرار است از تمامی ویژگی‌ها و فناوری‌های به‌روز آن‌ها استفاده کامل را ببرند. در این بین ۱۶ بازی وجود دارند که آثار مولتی‌پلتفرم به‌شمار می‌روند و توسعه‌دهندگان مختلف آن‌ها را در زمان عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی استیشن 5 در اختیار دارندگان این پلتفرم‌ها قرار می‌دهند. از بین این بازی‌ها آثاری همانند اساسینز کرید والهالا، Destiny 2: Beyond Light و Just Dance 2021 در زمان عرضه کنسول‌ها برای اولین‌بار منتشر می‌شوند و بازی‌هایی همانند واچ داگز لیجن، فورتاینت و Borderlands 3 با دریافت یک به‌روزرسانی به استقبال این نسل و این کنسول‌ها می‌روند. در ادامه با ما همراه باشید تا مروری داشته باشیم به مهم‌ترین بازی‌های هنگام عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و پلی‌ استیشن 5 و فهرستی کامل از این بازی‌ها را مطالعه کنیم.


بازی‌های هنگام عرضه ایکس باکس سری ایکس

ابتدا اجازه دهید از کنسول ایکس باکس سری ایکس شروع کنیم. کنسولی که به‌گفته مایکروسافت و حداقل روی کاغذ قوی‌ترین کنسول تاریخ نام گرفته است و قرار است بازی‌ها را با بالاترین کیفیت و نرخ فریم اجرا کند. شاید بازی Halo Infinite بزرگ‌ترین غایب فهرست بازی‌های زمان عرضه این کنسول باشد، اما با درنظرگرفتن مجموع بازی‌های بین کنسولی، انحصاری و قابل پشتیبانی از ویژگی Smart Delivery این کنسول در زمان عرضه ۳۴ بازی قابل اجرا را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد که از لحاظ کمّی تعداد قابل توجهی به‌شمار می‌رود.

از بازی‌های مستقل و سرگرم‌کننده‌ای همانند The Falconeer گرفته تا آثار بزرگ و درخشانی همانند Yakuza: Like a Dragon و گیرز تکتیکز در زمان عرضه این کنسول در اختیار خریداران قرار می‌گیرد که هرکدام آن‌ها می‌توانند به‌نوبه‌ای تجربه‌ای لذت‌بخش و درعین‌حال سرگرم‌کننده را پیش‌روی بازیکنان قرار دهند. در این بین بازی‌های مهم دیگر این پلتفرم همانند Gears 5 و فورزا هورایزن 4 هم با بهبود جلوه‌های بصری، اضافه شدن تکسچرهای باکیفیت، وضوح تصویر و نرخ فریم بالاتر برای این کنسول بهبود پیدا کرده‌اند و بازیکنان می‌توانند آن‌ها را با کیفیتی به‌مراتب بیشتر نسبت به کنسول‌های نسل هشتمی تجربه کنند. در ادامه برخی از بازی‌های مهم هنگام عرضه این کنسول را با یکدیگر مرور می‌کنیم.

دیاز، سید و میکائیلا در گیرز تکتیکز

Gears Tactics

اردیبهشت ماه امسال بود که بازی استراتژی و تاکتیکی Gears Tactics ساخته شرکت کوالیشن و استودیو اسپلش دمیج در اختیار بازیکنان قرار گرفت. گیرز تکتیکز درواقع یک اسپین آف از مجموعه گیرز آف به شمار می‌رود که وقایع آن پیش از اتفاق‌های نسخه اول رخ می‌دهد. بازی روایت‌گر داستان گیبریل دیاز پدر کیت دیاز شخصیت اصلی بازی Gears 5 را روایت می‌کند که طی وقوع ماجراهایی با همکاری شخصیت‌هایی همانند سید و میکائیلا راهی مأموریتی می‌شوند که در جریان آن باید موجودی به‌نام اووکان را  از بین ببرند. بازی با آن‌که یک اثر استراتژی تاکتیکی است، جزئیات داستانی بسیاری را در خود جای داده است و در بخش‌های مختلف خود می‌تواند طرفداران مجموعه را غافل‌گیر کند.

اسپلش‌ دمیج با این بازی ثابت کرد که به‌خوبی می‌تواند از عهده بخش گیم‌پلی بازی بربیاید و اثری به‌شدت سرگرم‌کننده را در اختیار علاقه‌مندان قرار دهد. بازی از گرافیک بسیار خوبی برخوردار است و درکنار گیم‌پلی نوبتی و هیجان‌انگیز خود به شما این حس را می‌دهد که در حال تجربه یکی از بازی‌های اصلی مجموعه هستید. آزادی عمل بسیار خوب در انتخاب روش‌های پیش بردن مراحل درکنار گیم‌پلی درگیرکننده باعث شده است تا این بازی به یکی از بهترین آثار سبک خود تبدیل شود و حالا دارندگان کنسول‌ ایکس باکس سری ایکس هم می‌توانند این بازی را با بالاترین کیفیت ممکن روی دستگاه خود تجربه کنند.

پوستر بازی Ori and Will of the Wisp

Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps به همان اندازه که یک بازی لذت‌بخش و سرگرم‌کننده به شمار می‌رود، به همان اندازه هم می‌تواند یک اثر هنری تلقی شود. اثری که به‌واسطه روایت داستانی جذاب و طراحی بصری خیره‌کننده خود بازیکنان را محو دنیایی رنگارنگ و دیدنی می‌کند و بدون شک به یکی از به‌یادماندنی‌ترین تجربه‌های سال‌های اخیر تبدیل می‌شود. داستان این بازی دقیقا پس از اتمام نسخه اول آغاز می‌شود. با مرگ نیوا، اُوی حالا صاحب خانواده‌ای جدید شده است و در این بین وظیفه پیدا می‌کند که به جغدی کوچک به‌نام «کو» پرواز کردن را آموزش دهد.

با پیشروی در بازی این دو شخصیت از یکدیگر جدا می‌شوند و لحظات درگیرکننده بازی رسما آغاز می‌شود. درکنار شخصیت‌پردازی عمیق کاراکترها و طراحی بصری زیبای دنیای بازی، در بخش گیم‌پلی ما سیستم پلتفرمینگ گسترده‌ای را مشاهده می‌کنیم که همه درکنار باعث می‌شوند تا Ori and the Will of the Wisps به اثری ارزشمند تبدیل شود. این بازی در کنسول ایکس باکس سری ایکس با رزولوشن 6K پردازش می‌شود و با استفاده از روش Supersampling به‌صورت 4K و نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد تجربه این اثر روی این کنسول تا چه اندازه می‌تواند رویایی باشد.

شکارچی سوار بر شاهین در The Falconeer

The Falconeer

یکی از آثاری که قرار است در روز عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس منتشر شود و نگاه‌های بسیاری را به سمت خود جلب کرده، بازی مستقل The Falconeer ساخته توسعه‌دهنده‌ای به‌نام توماس سالا (Tomas Sala) است. در جریان این بازی شما در نقش شخصیتی قرار می‌گیرید که سوار بر شاهین غول‌آسای خود بر فراز اقیانوسی پهناور پرواز کرده و برای نبردهای هوایی آماده می‌شود. در دنیای بزرگ بازی همیشه چیزهایی جدیدی برای کشف کردن وجود دارد. از نهنگی که به‌سختی از درون آب قابل مشاهده است گرفته تا رعد و برقی که با عبور از میان آن می‌توانید سلاح خود را شارژ کنید، همه در جای‌جای محیط بازی انتظار شما را می‌کشند تا آن‌ها را ملاقات کنید و از مشاهده‌شان لذت ببرید.

در طول بازی شاهد مراحل اصلی و فرعی مختلفی هستید که با انجام آن‌ها پولی دریافت می‌کنید که می‌توانید به‌واسطه آن سلاح‌های مختلف خریداری کرده و مهارت‌های شخصیت اصلی را ارتقا دهید. در مجموع The Falconeer اثری است که بیشتر از آن‌که قصد داشته باشد شما را به چالش بکشد،‌ قصد دارد تا تجربه‌ای لذت‌بخش و به‌یادماندنی از پرواز در آسمان‌های اقیانوسی بی‌کران را در اختیارتان قرار دهد. این بازی در حالت Native با رزولوشن 4K و فرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه و در حالت Performance با رزولوشن 1800p و نرخ فریم ۱۲۰ فریم بر ثانیه اجرا می‌شود.

کاراکترهای Yakuza Like A Dragon

Yakuza: Like a Dragon

بازی بعدی که می‌توان در روز عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس از تجربه آن لذت برد، جدیدترین نسخه از مجموعه یاکوزا یعنی Yakuza: Like a Dragon است که به‌نوعی شروعی دوباره برای این مجموعه به‌شمار می‌رود. استودیو Ryu Ga Gotoku در بازی Yakuza 6 پرونده شخصیت اصلی این مجموعه یعنی کازوما کریو را بست و بسیاری تصور می‌کردند که این مجموعه به پایان راه خود رسیده است. اما در Yakuza: Like a Dragon شاهد ظهور شخصیتی جدید به‌نام ایچیبان کاسوگا هستیم که حالا پس از ۱۸ سال از زندان آزاد شده است و با ورود به دنیایی جدید، ماجراجویی‌های مختلفی را باید پشت سر بگذارد.

سازندگان برای اولین‌بار در مجموعه خود در این بازی از سیستم مبارزات نوبتی استفاده کرده‌اند و با معرفی سیستم شغلی جدید، تلاش کرده‌اند تا نفسی تازه به جان این مجموعه بدمند. این‌بار شما روند بازی را در قالب یک تیم چهارنفره دنبال می‌کنید که هرکدام از آن‌ها مهارت‌های مخصوص به‌خود را دارند و با کسب XP می‌توانید توانایی‌های مختلف آن‌ها را که مطابق با شغل انتخاب شده‌شان، درنظر گرفته شده است، بهبود بخشید. طراحی محیطی زیبا درکنار موسیقی‌های گوش‌نواز همیشگی مجموعه یاکوزا باعث شده‌اند تا Yakuza: Like a Dragon به یکی از گزینه‌های اصلی بازی کردن روی کنسول ایکس باکس سری ایکس تبدیل شود.

پس از نگاهی که برخی از بازی‌های روز عرضه کنسول ایکس باکس سری ایکس انداختیم، در جدول زیر می‌توانید فهرست بازی‌های زمان انتشار کنسول ایکس باکس سری ایکس را مشاهده کنید. بازی‌هایی که برخی از آن‌ها در قالب سرویس Smart Delivery در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و به‌نوعی به‌شکل رایگان از نسل هشت به نسل ۹ ارتقا پیدا می‌کنند.

سبکسازندهناشر
Assassin's Creed Valhallaاکشن نقش‌آفرینییوبی سافتیوبی سافت
Bright Memory 1.0شوتر اول شخصFYQD PersonalAGM Playism
Borderlands 3اکشن نقش‌آفرینی، شوتر اول شخصگیرباکس سافتور2K گیمز
Call of Duty: Black Ops Cold War *
شوتر اول شخصتری‌آرکاکتیویژن
Cuisine Royaleاکشندارک‌‌فلوگایجین اینترتینمنت
Dead by Daylightترس و بقابیهِیویِر اینتراَکتیوبیهِیویِر اینتراَکتیو
Destiny 2: Beyond Lightاکشن نقش‌آفرینیبانجیبانجی
Devil May Cry 5: Special Editionاکشن ماجراییکپکامکپکام
DiRT 5رانندگیکدمسترزکدمسترز
Enlistedشوتر اول شخصدارک‌‌فلوگایجین اینترتینمنت
Evergateمعمایی، پلتفرمراستون لنترن گیمزاستون لنترن گیمز
For Honorاکشنیوبی سافتیوبی سافت
Fortniteاکشناپیک گیمزاپیک گیمز
Forza Horizon 4رانندگیپلی گراند گیمز/پنیک باتنمایکروسافت استودیوز
Gears 5شوتر سوم شخصکوالیشنایکس باکس گیمز استودیوز
Gears Tacticsنوبتی تاکتیکیاسپلش دمیج، کوالیشنایکس باکس گیمز استودیوز
Groundedبقا، ماجراجوییآبسیدینایکس باکس گیمز استودیوز
Just Dance 2021موسیقییوبی سافتیوبی سافت
King Oddballمعمایی10tons Ltd.10tons Ltd.
Maneaterاکشن نقش‌آفرینیتریپ‌وایر اینتراکتیوتریپ‌وایر اینتراکتیو
Manifold Gardenمعماییویلیام چیراستودیو ویلیام چیر
Mortal Kombat 11 Ultimate **مبارزه‌ایندررلموارنر بروز
NBA 2K21ورزشیویژوال کانسپتس2K گیمز
Observer: System Reduxترسناک روان‌شناختیبلوبر تیماسپایر مدیا
Ori and the Will of the Wispsپلتفرم ماجراییمون استودیوزایکس باکس گیمز استودیوز
Planet Coasterشبیه‌ساز ساخت‌وسازفرانتیِر دیولوپمنتسفرانتیِر دیولوپمنتس
Tetris Effect: Connectedمعماییمونستارز/رزوناراینهنس
The Falconeerشبیه‌سازیتوماس سالاوایرد پروداکشنز
The Tourystاکشن ماجراییShin'en MultimediaShin'en Multimedia
War Thunderاکشنگایجین اینترتینمنتگایجین اینترتینمنت
Warhammer: Chaosbane  - Slayer Editionاکشن نقش‌آفرینیاکو سافتوربیگ‌بن اینتراکتیو
Watch Dogs Legionاکشن ماجرایییوبی سافتیوبی سافت
Yakuza: Like a Dragon نقش‌آفرینیRyu Ga Gotokuسگا
Yes, Your Graceنقش‌آفرینیBrave At NightNo More Robots

* زمان انتشار: ۲۳ آبان ماه

** زمان انتشار: ۲۷ آبان ماه


بازی‌های هنگام عرضه پلی استیشن 5

درکنار ایکس باکس سری ایکس، شرکت سونی و کنسول پلی استیشن 5 در آغاز نسل نهم به‌واسطه بازی‌های انحصاری خود با دستی پرتر پا به میدان گذاشته‌اند. در زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 در مجموع ۲۵ بازی برای این کنسول منتشر می‌شود که در بین آن‌ها آثاری همانند نسخه بازسازی شده Demon's Souls، گادفال و Marvel's Spider-Man: Miles Morales خودنمایی می‌کنند. بدون شک یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مهم کنسول پلی استیشن 5 کنترلر دوال‌سنس آن است که به‌گفته بسیاری از کارشناسان یک تجربه نسل نهمی به‌شمار می‌رود و سازندگان و توسعه‌دهندگان متعددی تلاش کرده‌اند تا با بهره‌گیری از قابلیت‌های این کنترلر، تجربه‌ای لذت‌بخش و فراموش‌نشدنی از بازی‌های خود را در اختیار بازیکنان قرار دهند.

البته که سونی در رویکردی هوشمندانه با نصب پیش‌فرض بازی رایگان Astro's Playroom روی کنسول خود به کارشناسان اجازه داد تا  با فناوری‌های به‌کار رفته در کنترلر جدید خود آشنا شوند و کاربران را برای آن‌چه قرار است در این نسل انتظارشان را بکشد، آماده کنند. در ادامه می‌توانید با بازی‌های مهم هنگام عرضه این کنسول آشنا شوید و فهرست تمامی این بازی‌ها را مطالعه کنید.

مبارزه با دشمنان در بازی Demon

Demon's Souls

شاید بتوان لقب هیجان‌انگیزترین و غیرمنتظره‌ترین بازی شروع نسل نهمی را برای نسخه بازسازی Demon's Souls در نظر گرفت. اثری که ابتدا در سال ۲۰۰۹ به‌صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن 3 منتشر شده بود و در همان زمان به‌خاطر روایت داستانی درگیرکننده، اتمسفر نفس‌گیر و سختی بی‌رحمانه خود به تجربه‌ای ماندگار بین بازیکنان تبدیل شد. در مورد داستان بازی همین را بدانید که پادشاه سرزمینی به‌نام Boletaria، با به‌دست آوردن دانشی به‌نام Souls Arts حکومتی باشکوه و بی‌سابقه را برای خود رقم زد، اما این شکوه به‌خاطر حرص و طمع او ماندگار نبود و در ادامه باعث بیدار شدن Old Ones شد. داستان بازی پس از تسخیر دنیا توسط Old Ones و در تاریکی فرو رفتن آن جریان دارد. جایی که شما در نقش قهرمانی قرار می‌گیرید که باید با سفر در بین ۶ سرزمین مختلف دنیای بازی برای رویارویی با شیاطین بازی و دست‌وپنجه کردن با مرگ آماده شوید.

وظیفه بازسازی این بازی را استودیو بلوپوینت گیمز به‌عهده گرفته است و آن‌طور که به‌نظر می‌رسد قرار است تجربه‌ای به‌شدت به‌یادماندنی و در عین حال نسل نهمی را در اختیار ما قرار دهد. بازی از هر لحاظ بهبود یافته است و می‌توانیم این قضیه را در کیفیت بافت‌ها، جزئیات محیط و دشمنان، انیمیشن‌ها و نورپردازی‌های آن مشاهده کنیم. از نرخ سایه‌زنی حیرت‌انگیز و ویژگی ری‌تریسینگ گرفته تا لودینگ‌های بسیار سریع تنها برخی از مواردی هستند که قرار است درکنار بازسازی جزء به جزء این بازی مشاهده کنیم. شما می‌توانید این بازی را با رزولوشن 4K واقعی با ۳۰ فریم بر ثانیه روی کنسول پلی‌ استیشن 5 تجربه کرده و در حالت Performance با پایین آوردن وضوح تصویر به نرخ فریم بالاتری دست پیدا کنید.

مایلز مورالز در لباس مرد عنکبوتی در Spider-Man: Miles Morales

Marvel's Spider-Man: Miles Morales

زمانی‌که اینسامنیاک گیمز بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales را معرفی کرد، کمتر کسی تصور می‌کرد که این بازی بتواند موفقیت‌های بازی اصلی اسپایدرمن را تکرار کند. سازندگان در این نسخه به سراغ روایت زندگی مایلز مورالزی رفته‌اند که به‌تازگی لباس مرد عنکبوتی را به تن کرده است و باید با افراد شرور شهر مبارزه کند. داستان بازی اتفاق‌های یک سال پس از پایان‌بندی نسخه اصلی را روایت می‌کند. مایلز مورالز پس از آن‌که توسط یک عنکبوت گاز گرفته شد، حالا توسط پیتر پارکر آموزش دیده است و قصد دارد تا به بهترین شکل ممکن نقش مرد عنکبوتی را ایفا کند. در این بازی شخصیت‌های منفی جدیدی را مشاهده می‌کنیم و قرار است مایلز از خانه جدید خود در منطقه هارلم شهر نیویورک در مقابل نبرد خیابانی دو دسته خلاف‌کار Roxxon Energy Corporation و ارتش جنایت‌کار پیشرفته به‌نام Underground به رهبری Tinkerer محافظت کند.

سازندگان تلاش کرده‌اند در این بازی علاوه‌بر ارائه سیستم مبارزات جدید از اکثر ویژگی‌های کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 استفاده کنند. به‌نحوی‌که ما در محیط‌های بازی شاهد ویژگی ری‌تریسینگ پویا، سرعت لودینگ بسیار بالای محیط‌ها و مراحل و کیفیت صدا سه‌بعدی هستیم. بازی همچنین قرار است به‌خوبی از ویژگی‌های مختلف کنترلر دوال‌سنس این کنسول بهره ببرد و با گیم‌پلی‌ای حدودا ۱۰ ساعته تجربه‌ای به‌مراتب لذت‌بخش‌تر از نسخه اصلی را در اختیار بازیکنان قرار دهد. بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales روی کنسول پلی استیشن 5 در حالت Fidelity با وضوح تصویر 4K و در حالت Performance با نرخ فریم 60 fps اجرا می‌شود.

کاراکترهای بازی گادفال استودیوی کانترپلی گیمز

Godfall

بازی بعدی که قرار است در زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 در اختیار خریداران این کنسول قرار گیرد، Godfall ساخته استودیو کانترپلی گیمز است که اتفاقات آن در دنیایی فانتزی رخ می‌دهد. دنیایی که سرزمین‌های آن به پنج دسته زمین، آب، هوا، آتش و روح تقسیم شده است و بازیکنان می‌توانند کنترل یکی از آخرین شوالیه‌های بالامقام را به‌عهده گیرند تا از رویدادی آخرالزمانی جلوگیری کنند. سازندگان ۵ کلاس مختلف سلاح را در این بازی در اختیار بازیکنان قرار داده‌اند که تمرکز اصلی آن‌ها روی مبارزات از نزدیک است که می‌توان از بین آن‌ها به کلاس‌های شمشیر بلند و خنجردوتایی اشاره کرد.

در این بازی نقش‌آفرینی و لوتر-اسلشر سرزمین اپریون در سراشیبی نابودی قرار دارد و شما با قرار گرفتن در یکی از آخرین شوالیه‌های والرین، وارد مبارزاتی خداگونه قرار می‌گیرید. شما می‌توانید این بازی را به‌تنهایی یا در حالت کوآپ به‌صورت سه‌نفره تجربه کنید. در طول بازی شما می‌توانید از زره‌های آسمانی و Valor Plate یا «پوشش دلاوری» مختلفی استفاده کنید و به قدرتمندترین مبارز سرزمین‌های پنج‌گانه تبدیل شوید. البته برای تجربه این بازی به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارید. البته هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه و کیفیت اجرای این بازی روی کنسول پلی استیشن 5 منتشر نشده است.

کاراکتر شکارچی در The Pathless

The Pathless

The Pathless یک بازی اکشن ماجرایی از استودیو جاینت اسکواد است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک شکارچی را به‌عهده می‌گیرند که به همراهی یک عقاب تصمیم دارد تا طلسمی تاریک را از روی یک جزیره بردارد. تمرکز این بازی به‌جای آن‌که روی مبارزات باشد، روی ارتباط برقرار کردن بازیکنان با طبیعت و گشت‌وگذار در دنیای بزرگ و چشم‌نوازی است که سازندگان پیش‌روی آن‌ها قرار داده‌اند. در این بازی شما هیچ نقشه‌ای در اختیار ندارید و تنها باید از ویژگی سرعت سریع شخصیت خود استفاده کنید و به محیط‌های مختلف دنیای بازی سر بزنید.

شخصیت اصلی در تیراندازی مهارت بسیاری دارد و از همین طریق باید طلسم‌های مختلفی را که در اقسام نقاط مختلف دنیای بازی قرار داده‌ شده‌اند، از بین ببرد تا خدایان سقوط کرده را به جایگاه اصلی‌شان بازگرداند. در طول مسیر و با پیش‌روی در داستان یک عقاب به‌همراهی شما می‌آید که در ادامه به دوست صمیمی‌تان تبدیل می‌شود و باید با کمک او معماهای مختلفی را که پیش روی‌تان قرار می‌گیرد، حل کنید. این بازی هم همانند دیگر آثار زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 fps اجرا می‌شود.

در ادامه می‌توانیم در جدول زیر نگاهی داشته باشیم به تمامی بازی‌هایی که قرار است در زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 در دسترس خریداران این دستگاه قرار گیرد. بازی‌هایی که تجربه هرکدام از آن‌ها روی این کنسول می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد و سرآغازی باشد برای شروع قدرتمندترین نسل کنسول‌های بازی‌های ویدیویی.

سبکسازندهناشر
Assassin's Creed Valhallaاکشن نقش‌آفرینییوبی سافتیوبی سافت
Astro's PlayroomپلتفرمرASOBI Teamسونی اینتراکتیو اینترتینمنت
Borderlands 3اکشن نقش‌آفرینی، شوتر اول شخصگیرباکس سافتور2K گیمز
Bugsnaxماجراجویییانگ هورسزیانگ هورسز
Call of Duty: Black Ops Cold War *
شوتر اول شخصتری‌آرکاکتیویژن
Demon's Soulsاکشن نقش‌آفرینیبلوپرینت گیمز/سونیسونی اینتراکتیو اینترتینمنت
Destiny 2: Beyond Lightاکشن نقش‌آفرینیبانجیبانجی
Devil May Cry 5: Special Editionاکشن ماجراییکپکامکپکام
DiRT 5رانندگیکدمسترزکدمسترز
For Honorاکشنیوبی سافتیوبی سافت
Fortniteاکشناپیک گیمزاپیک گیمز
Godfallاکشن نقش‌آفرینیکانترپلی گیمزگیرباکس
Just Dance 2021موسیقییوبی سافتیوبی سافت
Maneaterاکشن نقش‌آفرینیتریپ‌وایر اینتراکتیوتریپ‌وایر اینتراکتیو
Manifold Gardenمعماییویلیام چیراستودیو ویلیام چیر
Marvel's Spider-Man: Miles Moralesاکشن ماجراییاینسامنیاک گیمزسونی اینتراکتیو اینترتینمنت
Marvel's Spider-Man Remastered **
اکشن ماجراییاینسامنیاک گیمزسونی اینتراکتیو اینترتینمنت
Mortal Kombat 11 Ultimate ***مبارزه‌ایندررلموارنر بروز
NBA 2K21ورزشیویژوال کانسپتس2K گیمز
Observer: System Reduxترسناک روان‌شناختیبلوبر تیماسپایر مدیا
Planet Coasterشبیه‌ساز ساخت‌وسازفرانتیِر دیولوپمنتسفرانتیِر دیولوپمنتس
Sackboy: A Big Adventureپلتفرمرسومو دیجیتالسونی اینتراکتیو اینترتینمنت
The Pathlessاکشن ماجراییجاینت اسکوادآناپورنا اینتراکتیو
Warhammer: Chaosbane  - Slayer Editionاکشن نقش‌آفرینیاکو سافتوربیگ‌بن اینتراکتیو
Watch Dogs Legionاکشن ماجرایییوبی سافتیوبی سافت

* زمان انتشار: ۲۳ آبان ماه

** این ریمستر را تنها ازطریق خرید نسخه Ultimate Edition بازی Marvel's Spider-Man: Miles Morales می‌توان تجربه کرد.

*** زمان انتشار: ۲۷ آبان ماه

نظرات خود را در مورد بازی‌های هنگام عرضه دو کنسول با زومجی به اشتراک بگذارید.

منبع IGN زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده