نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۱

آپدیت نسل جدید بازی Rainbow Six Siege هفته آینده منتشر می‌شود

با آپدیت نسل نهمی بازی Rainbow Six Siege که هفته آینده منتشر می‌شود، اجرای بازی با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه امکان‌پذیر خواهد شد.

به‌روزرسانی جدید بازی Rainbow Six Siege با عنوان «آپدیت نسل بعدی»، هفته آینده و در تاریخ ۱۱ آذرماه ۱۳۹۹ (۱ دسامبر ۲۰۲۰) منتشر می‌شود و ویژگی‌های جدیدی را به این بازی اضافه می‌کند تا کیفیت اجرای آن روی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس و سری اس، درخور یک بازی نسل نهمی باشد. مهمترین ویژگی جدیدی که با این آپدیت به بازی Rainbow Six Siege اضافه خواهد شد، قابلیت اجرا با رزولوشن 4K و نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه است.

پشتیبانی بازی از رزولوشن و نرخ فریم بالاتر، مثل بسیاری از بازی‌های دیگر که در نسل جدید به چنین ویژگی‌هایی مجهز شده‌اند، دارای دو حالت است؛ بازیکن‌ها می‌توانند یا رزولوشن و یا نرخ فریم را به عنوان ارتقای اصلی مدنظر خوشان انتخاب کنند و در این صورت، گزینه دیگر ناپایدار خواهد بود. میزن البواب، سرپرست بخش نرم‌افزاری بازی Rainbow Six Siege در گفتگو با وبسایت IGN در این باره گفت: «شما می‌توانید رزولوشن یا نرخ فریم را انتخاب کنید. اگر نرخ فریم را به عنوان گزینه اصلی انتخاب کرده باشید، به شما اطمینان می‌دهیم که بازی را با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه و بالاترین رزولوشن ممکن (حداکثر 4K) اجرا می‌کنید. اگر هم رزولوشن را انتخاب کنید، بازی به‌صورت 4K و با بیشترین نرخ فریم ممکن (حداکثر ۱۲۰ فریم بر ثانیه) اجرا می‌شود.»

البواب همچنین تاکید کرد که با انتشار این آپدیت، گزینه‌های مربوطه به منوی بازی اضافه می‌شوند. البته این امر منوط به استفاده از یک تلویزیون یا نمایشگر 4K با نرخ ریفرش 120Hz خواهد بود. اگر تلویزیون شما نرخ ریفرش مناسب را نداشته باشد، تنظیمات پیش‌فرض کنسول برای اجرای بازی، رزولوشن 4K و نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه است.

شخصیت های بازی Rainbow Six Siege

اگرچه روزلوشن و نرخ فریم بالاتر باعث می‌شوند که بازی Rainbow Six Siege نرم‌تر و روان‌تر به نظر برسد، اما کیفیت گرافیکی بازی تغییری نخواهد بود. البواب در این رابطه گفت: «برخی از بافت‌های گرافیکی بازی بهبود پیدا کرده‌اند، اما این مورد چندان چشمگیر و محسوس نیست. تمرکز ما بیشتر روی نحوه اجرای بازی است.» این یعنی خبری از ارتقای کیفیت تکسچرهای بازی نیست و ری‌تریسینگ را نیز شاهد نخواهیم بود. البواب در ادامه صحبت‌هایش افزود: «ایده اصلی برای انتشار این آپدیت، نزدیک شدن به اجرای بازی روی سخت‌افزار PC و رقابت با آن بود. به همین خاطر تمرکزمان را روی رسیدن به نرخ فریم ۱۲۰ گذاشتیم. در این زمینه باید تعادلی برقرار می‌کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در حال حاضر، استفاده از ری‌-تریسینگ، امکان رقابت با PC را میسر نمی‌کند و ما تصمیم گرفتیم که روی نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه تمرکز کنیم.»

در آپدیت مذکور، از قابلیت‌های اختصاصی پلی استیشن 4 و ایکس باکس سری ایکس در بخش صدا استفاده نشده است. اما از سوی دیگر، ارتقای کیفیت اجرای بازی را نمی‌توانیم محدود به رزولوشن و نرخ فریم بدانیم؛ با توجه به بهره‌مندی کنسول‌های جدید از حافظه‌های SSD، سرعت لود شدن بازی به مراتب نسبت به قبل افزایش پیدا می‌کند. البواب همچنین اعلام کرد که تغییراتی را در بخش ورود یا لاگین به بازی اعمال کرده‌اند که باعث می‌شود این پروسه سریع‌تر انجام بگیرد و بازیکن‌ها را کمتر معطل کند. او تاکید کرد که این ویژگی فقط مختص کنسول‌های نسل جدید نیست و بازیکن‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان نیز از آن بهره‌مند خواهند شد.

متصل شدن بازیکن‌ها به یکدیگر یا اصطلاحا Matchmaking محدود به نسل‌ها نخواهد بود. بدین ترتیب بازیکن‌های PS4 می‌توانند با بازیکن‌های PS5 بازی کنند. این امکان بین بازیکن‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس هم برقرار خواهد بود. همچنین پیشرفت‌های شما در بازی نیز به پلتفرم‌های نسل جدید منتقل می‌شوند. اما امکان بازی بین پلتفرمی یا انتقال پیشرفت‌ها بین پلتفرم‌های مختلف فعلا امکان‌پذیر نیست. البواب در این رابطه گفت که احتمال دارد در آینده، این ویژگی‌ها به بازی اضافه شوند.

ارتقاهایی که تا به اینجا به آنها اشاره کردیم، مربوط به هر دو کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس می‌شدند، اما آپدیت جدید Rainbow Six Siege چند ویژگی اختصاصی برای کنسول سونی نیز به همراه دارد. این ویژگی‌ها عموما مربوط به رابط کاربری (UI) و کنترلر دوال‌سنس می‌شوند. طبق اعلام البواب، تریگرهای انطباقی دسته دوال‌سنس، در هنگام استفاده از سلاح‌ها و گجت‌های مختلف بازی، احساس منحصربه‌فردی را به بازیکن‌ها منتقل می‌کنند. شلیک کردن با هر سلاح، متفاوت از سلاح دیگر است و شما این تفاوت را تنها از طریق دوال‌سنس حس می‌‌کنید. برای مثال وقتی با یک هفت‌تیر شلیک می‌کنید، تریگر یا همان ماشه کنترلر، ابتدا بسیار نرم حرکت می‌کند، اما در میانه راه متوقف می‌شود و برای فشار دادن آن باید نیروی بیشتری وارد کنید؛ سپس ماشه به‌طور ناگهانی رها می‌شود. یعنی دوال‌سنس دقیقا همان حالت شلیک با اسلحه در دنیای واقعی را شبیه‌سازی می‌کند. علاوه بر این، دسته‌ پلی استیشن 5 نسبت به صدا بازی نیز حساسیت دارد و مثلا در صحنه‌های انفجار، با لرزیدن به‌صورت خفیف، حس و هیجان صحنه را به بازیکن منتقل می‌کند.

آپدیت نسل جدید بازی Rainbow Six Siege سه‌شنبه هفته آینده به‌صورت رایگان در دسترس بازیکن‌ها قرار می‌گیرد.


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده