نویسنده: عارف حسین پور
// جمعه, ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۳۹

اطلاعات جدیدی از دنیا و حال و هوای بازی Elden Ring منتشر شد

اطلاعات تازه‌ای درباره بازی Elden Ring، جدیدترین اثر استودیوی فرام سافتور که با همکاری هیدتاکا میازاکی و جورج آر. آر. مارتین ساخته می‌شود، منتشر شد.

اگر به خاطر داشته باشید، بازی Elden Ring سال گذشته در نمایشگاه E3 2019 و در کنفرانس شرکت مایکروسافت رونمایی شد. اما استودیوی فرام سافتور، به‌جز تریلری که به ما نشان داد، اطلاعات بسیار کمی را درباره تازه‌ترین اثرش ارائه کرد. بااین‌حال جای خوشحالی است که اکنون جزییات بیشتری درباره این بازی منتشر شده‌اند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌‌کنیم.

به‌تازگی جشنواره هنرهای رسانه‌ای ژاپن منتشر شد و در این رویداد تعداد زیادی از بازیسازان این کشور هم حضور داشتند. در مصاحبه‌ای که موضوع اصلی آن بازی Sekiro: Shadows Die Twice بود، تاکاهاشی توکیتا و سایاواکا، دو نفر از بازیسازان باسابقه ژاپنی، بیانیه‌ای از سوی هیدتاکا میازاکی، کارگردان بازی Elden Ring خواندند. در این مصاحبه که به‌وسیله یکی از کاربران ردیت به نام cocoakoumori ترجمه شده، از زبان میازاکی تایید می‌شود که Elden Ring عمیق‌ترین بازی فرام سافتور تا به امروز است. همچنین در بخش دیگری از این مصاحبه توضیح داده شد که Elden Ring چطور هم‌زمان به موضوعات تاریخی و اسطوره‌ای می‌پردازد. طی همین صحبت‌ها، برخی شایعات که از قبل درباره تم و اتمسفر بازی وجود داشتند نیز تایید شدند. میازاکی در بیانیه خود درباره Elden Ring گفت:

«در وهله اول من سعی کردم که المان‌های موضوعی این بازی را مشخص کنم تا بتوانیم درونمایه و جهان‌بینی Elden Ring را شکل دهیم. حالا ما مشغول ساخت این بازی هستیم که از تمام ساخته‌های قبلی‌مان بزرگتر و عمیق‌تر است. تاریخ و افسانه؛ ما با این دو المان متضاد که در بازی‌مان وجود دارند، خودمان را به چالش می‌کشیم.»

بازی Elden Ring از فرام سافتور

سایاواکا در قسمت دیگری از این گفت‌وگو به مشارکت جورج آر. آر. مارتین، نویسنده رمان «نغمه‌ای از یخ و آتش» در این پروژه اشاره کرد و گفت که بازی Elden Ring به‌صورت جهان باز یا Open-World ساخته می‌شود و بازیکن‌ها می‌توانند با اسب، به نقاط مختلف دنیای بازی سفر کنند. او توضیح داد: «در ساخت Elden Ring نویسنده درام خارجی Game of Thrones هم مشارکت می‌کند و در بازی، به‌نوعی شاهد ویژگی‌های جهان باز هستیم. نواحی گسترده و بزرگی در دنیای بازی وجود دارند که شما می‌توانید با اسب و چیزهای دیگر، از این نواحی عبور کنید. به‌نظر می‌رسد که چنین صحنه‌هایی را در بازی شاهد خواهیم بود و این حسی از یک جهان را به مخاطب منتقل می‌کند.»

سایاواکا به این موضوع هم اشاره کرد که در بازی شاهد المان‌های بارزی از آثار قبلی مارتین خواهیم بود. سپس تاکاهاشی توکیتا به توضیح در این‌باره پرداخت: «همین‌طور است. من به شخصه این جنبه از بازی را دوست دارم و فکر می‌کنم که شبیه یک درام فانتزی دردناک باشد. در این بازی شاهد درد و رنج خواهیم بود و اگر از جنبه مسائل انسانی به آن نگاه کنیم، موضوعاتی چون نژادپرستی، سیاست، حقوق شهروندی و بسیاری موارد دیگر در آن مورد اشاره قرار گرفته‌اند. این بازی از جنبه‌های مختلف، به لحاظ روان‌شناسی یک اثر دردناک است. البته بازی ساختن درکنار میازاکی که چنین جهان‌بینی گسترده‌ای دارد، آن هم در چنین سطحی، آرزوی هر کسی است.»

سایاواکا هم صحبت‌های توکیتا را به این شکل ادامه داد: «کارهایی که شخصیت‌های این بازی انجام می‌دهند، دقیقا شبیه انسان‌های واقعی است. وقتی که تاریخ و افسانه را درکنار یکدیگر داشته باشید، از جنبه انسانی می‌توانید یک داستان بسیار عظیم را خلق کنید. نمی‌‌خواهم چیز زیادی در این‌باره بگویم، اما من واقعا در مورد این بازی هیجان‌زده‌ام.»

بازی Elden Ring در حال حاضر برای پلتفرم‌های پی‌سی، پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان در حال توسعه است. هنوز سازندگان بازی حرفی از کنسول‌های نسل بعدی نزده‌اند، اما احتمال می‌رود که Elden Ring روی پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس هم عرضه شود. تاریخ انتشار این بازی هم فعلا مشخص نیست.


منبع GamingBolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده