نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۲

رمان پیش‌درآمد بازی Minecraft Dungeons منتشر شد

به‌تازگی یک رمان مرتبط با بازی Minecraft Dungeons منتشر شده که پس‌زمینه داستانی شخصیت منفی این بازی را روایت می‌کند.

مت فوربک، نویسنده رمان مرتبط با بازی Minecraft Dungeons که با نام Rise of the Arch-Illager منتشر شده است، اخیرا با وبسایت Minecraft گفت‌وگو کرده و درباره این رمان اطلاعاتی را در اختیار طرفداران گذاشته است. رمان بازی Minecraft Dungeons در تاریخ ۱۷ تیرماه یعنی دیروز در آمریکا منتشر شد و قرار است فردا در انگلستان نیز در دسترس بازیکن‌ها قرار بگیرد. همان‌طور که از اسم این رمان هم می‌توان حدس زد، داستان آن مربوط‌به شخصیت منفی اصلی بازی است و به ماجراهای پیش از داستان بازی می‌پردازد.

خبرنگار وب‌سایت Minecraft از فوربک درباره اینکه چرا این رمان به‌صورت پیش‌درآمد نوشته شده است پرسید و او این‌گونه جواب داد: «یک دلیل خوب برای پیش‌درآمد بودن این رمان وجود دارد. من نمی‌خواستم داستان بازی را تعریف کنم، چون شما به‌عنوان بازیکن باید داستان خودتان را تعریف کنید. این نیمی از لذت بازی کردن Minecraft Dungeons است. اگر من داستان بازی را در قالب یک رمان روایت می‌کردم شبیه یک نسخه غیر قابل تغییر می‌شد. طبیعتا هیچکس دوست ندارد بفهمد که بازی را اشتباه انجام داده یا داستان آن را بد متوجه شده است. بنابراین به‌جای این کار، بهتر است پیچیدگی بیشتری به بازی اضافه کنیم. از این طریق بازیکن‌ها بیشتر مراقب اعمال خود در بازی خواهند بود. در قالب یک داستان پیش‌درآمد من می‌توانم به شما بگویم که با چه کسی می‌جنگید، چرا او یک شخصیت منفی است و چرا دنیای بازی به این شکل درآمده.»

رمان پیش درآمد بازی Minecraft Dungeons

فوربک همچنین در پاسخ به این سؤال که رمان چگونه به ماجراهای بازی ارتباط پیدا می‌کند گفت: «من برای این کار یک تقلب کردم! درواقع تریلر بازی را مورد استفاده قرار دادم. این تریلر مثل یک طرح کلی برای رمان است. در نگاه اول چالش‌برانگیز به‌نظر می‌رسد اما تریلر یک چهارچوب کلی برای نوشتن رمان به من داد. همچنین اوج‌های احساسی داستان را از همین تریلر الگوبرداری کردم. با درنظرگرفتن این نقاط متوجه می‌شدم که باید داستان را به کدام سمت هدایت کنم.»

برای طرفداران بازی Minecraft Dungeons رمان Rise of the Arch-Illager می‌تواند جذابیت‌های زیادی داشته باشد. این رمان درواقع به دنیای بازی عمق و روح بیشتری می‌دهد. درضمن مت فوربک نیز با نوشتن رمان‌های مرتبط با بازی‌ها بیگانه نیست؛ او قبلا برای مجموعه‌هایی مثل Halo و Dungeons and Dragons و همچنین Blood Bowl رمان نوشته است.

بازی Minecraft Dungeons در تاریخ ۶ خردادماه ۱۳۹۹ (۲۶ می ۲۰۲۰) برای کامپیوترهای شخصی، پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و نینتندو سوییچ منتشر شد. این بازی درواقع یک اسپین-آف برای بازی محبوب Minecraft است. اگر می‌خواهید درباره بازی Minecraft Dungeons اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم بررسی میثم خلیل زاده از این بازی را مطالعه کنید. او در نقد خود به این بازی نمره متوسط ۶.۵ از ۱۰ را داده است. اخیرا در اخبار بازی داشتیم که بسته الحاقی Jungle Awakens برای بازی Minecraft Dungeons در تاریخ ۱۱ تیر ماه منتشر می‌شود.


منبع Twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده