نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۰

اطلاعات بیشتر در مورد Smart Delivery کنسول ایکس باکس سری ایکس

مایکروسافت به ارائه‌ی توضیحات بیشتری در مورد Smart Delivery و بازی‌های پشتیبانی‌کننده از آن پرداخته است.

از جمله قابلیت‌های جالب کنسول ایکس باکس سری ایکس می‌توان به اسمارت دلیوری (Smart Delivery) اشاره کرد؛ ویژگی‌ای که به خریداران کنسول نسل بعد مایکروسافت اجازه می‌دهد در صورت پشتیبانی بازی موردنظر از این قابلیت، با خریداری نسخه‌ی ایکس باکس وان بازی (شامل هر دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی می‌شود) به نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس آن‌هم به‌طور رایگان دسترسی داشته باشند و بازی را با کیفیت نسل بعد تجربه کنند. اکنون مایکروسافت در جدیدترین اخبار بازی به ارائه‌ی توضیحات بیشتری در مورد این ویژگی و بازی‌های آن پرداخته است.

در پست جدید بلاگ مایکروسافت، به این قضیه اشاره شده که در صورت پشتیبانی کردن سازندگان و ناشران بازی‌ها از این قابلیت، آثار موردنظر در ایکس باکس گیم پس (Xbox Game Pass) هم از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند و اگر مخاطبی نسخه‌ی ایکس‌باکس وان بازی‌ای را در گیم‌پس خود دارد که از اسمارت دلیوری پشتیبانی می‌کند، می‌تواند به نسخه‌ی ایکس‌باکس سری ایکس آن هم دسترسی داشته باشد.

موضوع بعدی هم به انتقال فایل ذخیره (Save) بازی‌ها با کمک این ویژگی مربوط می‌شود. یعنی اگر بازی‌ای را روی کنسول فعلی مایکروسافت تجربه کرده‌اید و تا بخشی از آن پیش رفته‌اید و قصد دارید با کمک اسمارت دلیوری به‌سراغ نسخه‌ی پیشرفته‌تر آن بروید، می‌توانید فایل ذخیره‌ی خود را آپلود کرده و در کنسول نسل جدید به ادامه‌ی آن با کیفیتی بالاتر بپردازید.

تا امروز بازی‌های مختلفی برای پشتیبانی از این قابلیت اعلام آمادگی کرده‌اند که عبارت‌اند از:

Halo Infinite

استراتژی مایکروسافت برای شروع نسل بعد تفاوت‌هایی با استراتژی سونی و پلی استیشن 5 دارد و غول ردموندی قصد دارد نسل بعد را درحالی آغاز کند که تا مدتی خبری از بازی کاملاً انحصاری برای ایکس‌باکس سری ایکس نخواهد بود و آثار مختلف آن برای ایکس‌باکس وان هم عرضه می‌شوند، ولی سونی سازوکار دیگری را دنبال می‌کند و از همان ابتدای راه به‌دنبال ارائه‌ی بازی‌هایی خواهد بود که تنها روی پلی‌استیشن 5 اجرا می‌شوند؛ استراتژی‌هایی که باید صبر کرد و دید کدام‌یک بهتر جواب می‌دهند.

درحالی‌که ماه گذشته شاهد نمایش بازی‌های تردپارتی متعددی برای ایکس‌باکس سری ایکس بودیم، ماه آینده با نمایش جدیدی از طرف مایکروسافت همراه خواهیم بود که این‌بار قرار است تمرکز بیشتری روی بازی‌های فرست‌پارتی داشته باشد و احتمال معرفی مدل ارزان‌تر کنسول جدید آن‌ها هم طی هفته‌های آینده بالا است؛ مخصوصاْ‌ بعد از ثبت نشان تجاری Xbox Series که به‌تازگی اتفاق افتاده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده