نویسنده: یونس بهرامی
// دوشنبه, ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild با سبک گرافیکی قدیمی زیبا به نظر می‌رسد

اگر قرار بود که بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild را با همان سبک گرافیکی نسخه‌های کلاسیکش ببینیم، همچنان می‌توانست شگفت‌انگیز به نظر برسد.

با گذشت سه سال، بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild همچنان به‌عنوان یکی از خوش‌جلوه‌ترین بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ شناخته می‌شود؛ نه‌تنها برای توجه به جزییات ریز، بلکه برای ساخت قلمروی Hyrule (قلمرویی که داستان اکثر بازی‌های سری افسانه زلدا در آن جریان دارد) که از همیشه پرطراوت و پویاتر شده است. اما چه می‌شود اگر همان جلوه‌های بصری را طوری فشرده کنیم که دقیقاً شبیه به سبک گرافیکی بازی‌های عرضه‌شده روی کنسول گیم‌بوی اَدوَنس (Gameboy Advance) باشد و خاطرات بازی The Legend of Zelda: The Minish Cap را روی همین کنسول تداعی کند؟ یکی از هوادارهای این سری دست به چنین کاری زده و نتیجه‌ی آن هم زیبا به نظر می‌رسد. 

تصویر منتشرشده، نسخه‌ای هنری از بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild است که به دست جوزف گریبین (Joseph Gribbin)، طراح بازی در لندن، ساخته و در توییترش منتشر شده است. این توییت از زمان انتشار خود تاکنون، به سرعت در شبکه‌های مجازی توییتر و ردیت به دفعات بازنشر شد. این تصویر را در زیر می‌توانید مشاهده کنید: 

The Legend of Zelda: Breath of the Wild GBA

با اینکه تنها شاهد یک تصویر هستیم، اما تصور نکنید که ساخت و بازسازی یک تصویر هنری اقتباس‌شده از یک بازی کار ساده‌ای باشد. افرادی که با گریبین و کارهای او آشنا باشند، می‌دانند که او از پاییز سال گذشته تا الآن در حال کار روی این پروژه بوده است. همان‌طور که آن زمان در توییترش در این مورد نوشت و تصویری از نمونه‌ی اولیه‌ی عکس بالا به اشتراک گذاشت: 

در حال کار روی یک فن‌آرت، صرفاً برای سرگرمی. این هم یک پیش‌نمایش کوچک از آن 👨‍🎨🎨🖌️

The Legend of Zelda: Breath of the Wild GBA

با این‌ حال، نباید انتظار داشته باشید که گریبین روی پروژه‌های زیادی کار کند؛ البته از آن‌جایی که به‌تازگی (چند هفته قبل) ساخت بازی مستقل خود را در سبک پازل به اتمام رساند. Magnibox، مانند آن‌چه در تصویرهای بالا دیدید، از هنر دست‌ساز بهره برده و به همان سبک گرافیکی شباهت دارد. این بازی فعلاً برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک منتشر شده است.

اما خارج از این موضوع، طرح هنری‌ای که از بازی The Legend of Zelda: Breath of the Wild دیدید، قطعاً برای گیمرهای قدیمی‌تر که بازی‌هایی با جلوه‌های پیکسلی انجام می‌دادند، بسیار خاطره‌انگیز است. نسخه‌های قدیمی این مجموعه، مخصوصاً آن‌هایی که زاویه دوربینشان از بالا به پایین بود، دارای همین جلوه‌ها بودند. با اینکه شرکت نینتندو در حال حاضر مشغول ریمستر کردن بازی The Legend of Zelda: Link's Awakening است، شاید بد نباشد دیمستر Breath of the Wild را هم در نظر داشته باشند. 

در دیگر اخبار پیرامون سری افسانه زلدا، استودیوی مونولیث سافت (Monolith Soft)، سازنده سری بازی‌های Xenoblade، در حال افزایش افراد تیم خود است و به نظر می‌رسد که این امر برای ساخت یک نسخه‌ی جدید از این سری محبوب باشد. ضمن اینکه احتمال بازگشت سیاه‌چال‌ها در نسخه‌ی بعدی وجود دارد. علاوه‌بر این، اطلاعات فاش‌شده‌ی جدیدی خبر از این می‌دهد که نسخه‌ی The Legend of Zelda: A Link to the Past ممکن است درکنار بازی‌های Metroid Prime Trilogy و Persona 5، به‌زودی برای نینتندو سوییچ عرضه شود

بازی The Legend of Zelda: Link's Awakening به‌طور انحصاری در سال جاری برای نینتندو سوییچ منتشر خواهد شد. بااین‌حال، اگر زیاد صبر ندارید یا علاقه‌مند هستید تا به منبع اصلی نگاهی داشته باشید، می‌توانید نسخه‌ی قدیمی و اصلی را ازطریق آمازون خریداری کرده و از الآن روی نینتندو 3DS خود تجربه کنید. همچنین اگر به کارهای جوزف گریبین علاقه دارید، می‌توانید اکانت توییتر او را دنبال کرده یا ازطریق Partreon به او کمک‌رسانی مالی داشته باشید. برای دیدن سایر اطلاعات پیرامون سری افسانه زلدا، به صفحه‌ی آن در زومجی مراجعه کنید. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده