نویسنده: یونس بهرامی
// یکشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۹

بسته‌های کارتی؛ ویژگی جدید بازی Fallout 76

با ویژگی جدید بازی Fallout 76، بسته‌های کارتی جدیدی را دریافت کنید. 

بازی Fallout 76 را می‌توان به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین جهش‌ها در سری Fallout در نظر گرفت؛ زیرا برخلاف گذشته به‌جای ارائه‌ی یک تجربه‌ی تک‌نفره، ما را وارد بخش چندنفره و همیشه آنلاین می‌‌کند، جایی که تمام شخصیت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید انسان‌های واقعی هستند. با این حال، بتسدا ویژگی جدیدی را برای این نسخه معرفی کرده است که هیچ‌وقت در نسخه‌های گذشته ندیده بودیم: بسته‌های کارتی (Card Packs). 

همین‌طور که در پنل بازی Falout 76 در مراسم QuakeCon امسال مشخص شد، در این نسخه شاهد سیستم جدیدی هستیم که در آن بازیکن با استفاده از کارت‌های حامل پِرک (Perk Cards)، می‌تواند شخصیت خود را ارتقاء دهد. این سیستم این‌گونه کار می‌کند که بازیکن با بالا رفتن سطحش، امتیاز تازه‌ای دریافت می‌کند تا آن را به یکی از قابلیت‌های S.P.E.C.I.A.L تخصیص دهد (قدرت، ادراک، پایداری، هوش، چالاکی و شانس). تا اینجا، همه‌چیز شبیه به نسخه‌های قبلی است. اما بعد از تخصیص پوینت به یکی از قابلیت‌ها، او می‌تواند از کارت‌های حامل پرک هم برای بالا رفتن یکی از این قابلیت‌ها بهره ببرد (البته به‌ازای پرداخت هزینه). 

هر بار که سطح شما بالاتر برود، می‌توانید یکی از کارت‌های حامل پرک را انتخاب می‌کنید. اما به صورت دوره‌ای، سیستم بازی شما را با ارائه‌ی یک بسته‌ از این کارت‌ها تشویق به انتخاب‌های بیشتری می‌کند (هر یک از این بسته‌ها شامل چهار کارت تصادفی خواهد بود). علاوه بر این، هر کدام از این بسته‌ها شامل یک لطیفه و آدامس هستند. البته آدامس غذای فوق‌‌العاده‌ای برای دوام آوردن در شرایط سخت دنیای فال‌اوت محسوب نمی‌شود، اما حداقل می‌تواند تا مدتی جلوی گرسنگی شما را بگیرد. 

ناگفته نماند که دریافت بسته‌های کارتی بسته به این‌که در چه سطحی باشید متغیر است؛ مثلاً تا قبل از رسیدن به سطح ۱۰، به‌ازای هر دو سطحی که بالا می‌روید بسته‌های کارتی به شما تعلق می‌گیرد. اما بازیکن‌های بالاتر از سطح ۱۰، تنها به‌ازای بالا رفتن یک سطح می‌توانند بسته‌های کارتی را دریافت کنند. 

بازی Fallout 76

تاد هاوارد، کارگردان بازی، در پنل این بازی اذعان داشت که صدها پرک مختلف در این بازی وجود خواهد داشت که به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد تا هر زمان که علاقه داشتند، این پرک‌ها را برای شخصی‌سازی شخصیت‌ خود، ترکیب و با یکدیگر تطابق دهند. با این حال، در این پنل مشخص نشد که این کارت‌های حامل پرک را با پول واقعی (پرداخت درون برنامه‌ای) می‌توان خرید یا با پول‌های مجازی داخل بازی. اما مشخص شد که می‌توانید این کارت‌ها را با بقیه‌ی بازیکن‌هایی که در جریان سفر ملاقات می‌کنید تعویض کنید. علاوه بر این گفته‌ها، هاوارد در این مراسم اطلاعات بیشتری را هم از سیستم PvP و Respawn به اشتراک گذاشت

بازی Fallout 76، در تاریخ ۲۳ آبان ماه (۱۷ نوامبر)‌ برای کنسول‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان و پلتفرم پی‌سیعرضه خواهد شد (گرچه در شبکه‌ی استیم برای فروش قرار نخواهد گرفت). همچنین، در مهر ماه (اکتبر) می‌توانید نسخه‌‌ی بتای محدود این بازی را در صورت خوش‌شانس بودن تجربه کنید و حتی پیشرفت‌هایی که در این بتا کسب می‌کنید، به نسخه‌ی نهایی انتقال خواهد یافت. شما می‌توانید تریلرهای جدید بازی را با محوریت نمایش قابلیت‌های Photo Mode و S.P.E.C.I.A.L از اینجا تماشا کنید


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده