نویسنده: یونس بهرامی
// سه شنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۲۹

تاریخ شروع نسخه بتا محدود بازی Fallout 76 اعلام شد

بتا محدود بازی مورد انتظار Fallout 76 مهر ماه امسال شروع می‌شود و شانس این را خواهید داشت تا پیش از عرضه، این بازی را امتحان کنید.

مدتی قبل استودیو بتسدا، به‌طور رسمی اعلام کرد که یک نسخه‌ی بتا برای بازی Fallout 76 در نظر گرفته شده است. البته تنها کسانی می‌توانند این نسخه‌ی بتا را تجربه کنند که این بازی را پیش‌خرید کرده باشند. با این حال،‌ حتی در صورتی هم که پیپ‌بوی را در دست خود گذاشته و با پیش‌خرید بازی خودتان را آماده‌ی گشت‌وگذار در غرب ایالت ویرجینیا کرده‌اید، باز هم احتمال دارد که به این بتا نتوانید دسترسی پیدا کنید.

پستی که به‌تازگی در انجمن‌های بتسدا ارسال شده است، اطلاعات بیشتری را از این نسخه‌ی بتا به ما ارایه می‌دهد. طبق این اطلاعات جدید، سازندگان قصد دارند تا با قرعه‌کشی، افرادی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند برای دسترسی به بتا انتخاب کنند و این قرعی‌کشی در روز نامعلومی در مهر ماه (اکتبر) شروع خواهد شد. برنامه‌ی بتسدا برای نسخه‌ی بتا این است که ابتدا آن را در مقیاس کوچکی شروع کند و به‌مرور زمان آن را گسترش بدهد. با این حال، از آنجا که این نسخه‌ی بتا ابتدا روی کنسول ایکس‌‌باکس وان عرضه می‌شود، کسانی که این بازی را روی این کنسول پیش‌خرید کرده‌اند برای تجربه‌ی بتا بازی Fallout 76 شانس بیشتری خواهند داشت. 

از آنجا که بازی Fallout 76 اولین نسخه از سری بازی‌های فال اوت است که کاملاً آنلاین جریان خواهد داشت، قابل پیش‌بینی بود که سازندگانش برای عرضه‌ی نسخه‌ی بتا تصمیم بگیرند. مخصوصاً این‌که بازیکن‌ها می‌توانند از بمب‌های اتمی استفاده کنند و شکل جهان بازی را کاملاً تغییر دهند. تصور کنید که اگر بازیکنی بی‌‌رویه از این بمب‌ها استفاده کند، شکل جهان بازی تا چه میزان می‌تواند دگرگون شود و تجربه‌ی آنلاین بازی را برای بقیه بهم بزند. با این حال،‌ بتسدا مدتی پیش اعلام کرد که برای جلوگیری از این اتفاق ایده‌هایی در سر دارد. 

از آنجا که بازی‌های استودیوی بتسدا به تجربه‌های تک‌نفره و آفلاین مشهور هستند، مخاطبین چندان پیش‌بینی نمی‌کردند که نسخه‌ی بعدی از سری Fallout یک اثر کاملاً آنلاین باشد. بتسدا برای شفاف‌سازی و جواب به این شبهه، قاطعانه اعلام کرد که بازی‌های آینده بتسدا قرار نیست تجربه‌هایی همیشه آنلاین باشند. حتی در مراسم The Game Awards 2017، این استودیو کمپین نجات بازی‌های تک‌نفره را شروع کرد

بازی Fallout 76، در تاریخ ۲۳ آبان ماه (۱۷ نوامبر)‌ برای کنسول‌های پلی‌ استیشن 4، ایکس‌ باکس وان و پلتفرم پی‌سی عرضه خواهد شد.  


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده