نویسنده: یونس بهرامی
// شنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۹

شرکت نینتندو قصد دارد تا ۲۰ میلیون کنسول نینتندو سوییچ به بازار ارسال کند

نینتندو همچنان پرقدرت اصرار و اطمینان دارد که تا پایان سال جاری، ۲۰ میلیون کنسول نینتندو سوییچ روانه‌ی بازار کند و در حفظ تولیدش هم مشکلی پیش نیاید. 

شرکت Nintendo و رئیس آن تاتسومی کیمیشیما، که آخرین ملاقاتش را در این سمت انجام داد و مدتی پیش هم بازنشسته شد، میزبان نشستی تازه با سهامداران خود بودند. در این نشست، سؤال شد که آیا بی‌ثباتی بازار نیم‌رسانا روی تولید یا قیمت کنسول نینتندو سوییچ در سال جاری تأثیر خواهد گذاشت یا خیر. 

کیمیشیما در این نشست ابتدا گفت که برنامه این است تا پایان سال مالی (بین ماه‌های آپریل ۲۰۱۸ تا مارس ۲۰۱۹)، ۲۰ میلیون کنسول نینتندو سوییچ به بازار ارسال شود و در تأمین ظرفیت‌های مورد نیاز تولیدی هم مشکلی پیش نخواهد آمد. با این حال، این حقیقت دارد که قیمت بخش‌های اصلی تحت تأثیر نوسانات بازار قرار می‌گیرند، اما مذاکراتی در حال انجام است تا هر تأثیری روی این تولید، از هزینه‌ی ارسال این ۲۰ میلیون کنسول کسر کند. 

سوسومو تاناکا، مدیر اجرایی ارشد شرکت نینتندو، اضافه کرد که سال پیش قطعاً در تهیه‌ی بخش‌هایی از کنسول مثل مموری، سختی‌هایی وجود داشت. اما با به اشتراک‌گذاری تکانه‌های سخت‌افزاری کنسول نینتندو سوییچ و برنامه‌های شرکت نینتندو با تولیدکنندگان، می‌توانند این مشکل را با همکاری یکدیگر به‌آسانی حل کنند. صرف نظر از کمبود و مشکلات تهیه‌ی مموری برای کنسول، این مشکلات نه‌‌تنها در سال گذشته، بلکه در سال‌های قبل هم وجود داشته‌اند. در نتیجه،‌ این شرکت تمام تلاش خود را می‌کند تا با رایزنی با تولیدکنندگان، مذاکره درباره‌ی قیمت‌ها و تاریخ ارسال محموله‌ها مشکلات سال قبل را تکرار نکند. 

با این‌که ممکن است این مشکل تا سال آینده هم ادامه داشته باشد، اما مذاکرات هم ادامه خواهد یافت تا محموله‌ها را در قیمت مورد انتظار نگه دارند. فارغ از ظرفیت‌های تولیدی در سال مالی جاری، تاناکا همچنین انتظار دارد که می‌توانند به رقم پیش‌بینی شده (۲۰ میلیون واحد کنسول نینتندو سوییچ) دست پیدا کنند. 

همچنین، زمانی که از کیمیشیما درباره‌ی ارایه‌ نمایش‌شان در نمایشگاه E3 2018 که باعث کاهش تند ارزش موجودی این کنسول شد پرسیدند، او توضیح داد که نینتندو ترجیح می‌دهد تا اطلاعات بیشتر را در زمانی مناسب به مشتریان ارایه دهد؛ مثل محصولاتی که در «نبرد بازاری آخر سال» (این یک اصطلاح پرکاربرد در ژاپن است که به ازدحام بازار در آخر سال اشاره دارد) عرضه خواهند شد، اما الآن زمان مناسبی برای معرفی کامل این لاین‌آپ نیست. 

با این حال، او فهرستی از بازی‌هایی را که قبل از پایان سال مالی جاری عرضه می‌شوند ارایه داد و از آن به‌عنوان «لاین‌آپ قدرتمند» نام برد. هدف نینتندو این است که قدرت کنسول نینتندو سوییچ در جایگاهی که هست، تا پایان «نبرد بازاری آخر سال» گسترش پیدا کند. کیمیشیما اعتقاد دارد که اطلاعات بیشتر می‌توانند در آینده با مشتریان به اشتراک گذاشته شوند. 

همان‌طور که خواندید، ارایه‌‌ی شرکت نینتندو در نمایشگاه E3 2018 باعث کاهش تند ارزش موجودی این کنسول شد. شرکت نینتندو در دو سال اخیر در این نمایشگاه، برخلاف رقیب‌ها، متفاوت ظاهر مشده است و ما شاهد کنفرانس مطبوعاتی زنده از آن‌ها نبودیم. با این حال، آن‌ها به‌تازگی اعلام کرده‌اند ممکن است به سنت نمایش‌های زنده در E3 برگردند. علاوه بر این‌ها، این شرکت به پشتیبانی از کنسول 3DS ادامه خواهد داد


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده