نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۹

10 کارگردانی که می‌توانند جانشین جیمز گان در فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 شوند

در این مقاله ۱۰ کارگردانی را معرفی می‌کنیم که می‌توانند جانشین مناسبی برای جیمز گان روی صندلی کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 باشند.

ماه تیر امسال بود که شرکت والت دیزنی در یک تصمیم غیر منتظره از اخراج جیمز گان، کارگردان دو قسمت فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان)، از سمت کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 (نگهبانان کهکشان نسخه ۳) خبر داد و این تنها آغاز یک جنجال بزرگ بود. دیزنی این تصمیم را پس از افشای توییت‌ها و مطالب قدیمی گان که حاوی شوخی‌های غیر متعارف بود، گرفت. از آن زمان شاهد حمایت طرفداران که تاکنون بیش از ۲۷۵ هزار امضا جمع کرده‌اند و بازیگران اصلی این فیلم از جیمز گان بودیم. با اینکه شایعاتی مبنی بر احتمال بازگشت جیمز گان برای کارگردانی این فیلم شنیده می‌شد، اما در نهایت دیزنی اعلام کرد که از تصمیم خود باز نخواهد گشت و تغییری در تصمیم این کمپانی ایجاد نمی‌شود. پیش از این اعلام شده بود که دیزنی در نظر دارد تا از فیلمنامه جیمز گان برای ساخت فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 استفاده کند و همچنین مراحل پیش از تولید فیلم نیز تا یافتن کارگردان مناسب، فعلا متوقف شده است. حال مارول استودیو و دیزنی باید به دنبال یک جانشین مناسب برای جیمز گان باشند و در این مقاله به ۱۰ کارگردانی که می‌توانند جانشین مناسبی برای او در روی صندلی کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 باشند، می‌پردازیم.

Brad Bird

۱۰- برد برد

برد برد بیشتر برای کارگردانی انیمیشن‌های تحسین شده‌ای چون انیمیشن The Iron Giant (غول آهنی)، انیمیشن Ratatouille (راتاتویی)، انیمیشن The Incredibles (‌شگفت‌انگیزان) و انیمیشن Incredibles 2 (شگفت انگیزان ۲) شناخته شده است، اما در دنیای ساخت فیلم دو تجربه کاملا متفاوت را پشت سر گذاشته است. او در ابتدا فیلم Mission Impossible: Ghost Protocol (ماموریت غیرممکن: پروتکل شبح) را کارگردانی کرد که این فیلم در سال ۲۰۱۱ اکران و با استقبال منتقدان و تماشاگران مواجه شد، اما دومین تجربه او برای کارگردانی یک فیلم چندان موفقیت آمیز نبود. فیلم Tomorrowland (سرزمین فردا) به کارگردانی برد در سال ۲۰۱۵ اکران شد که عملکرد آن ناامید کننده بود و باعث بازگشت او به دنیای انیمیشن شد. 

برد برد در دنیای ساخت فیلم دو تجربه کاملا متفاوت را پشت سر گذاشته است

با اینکه او دو تجربه متفاوت را دو فیلم سینمایی تجربه کرده است، اما به خوبی با یک محصول کمدی و اکشن آشنایی دارد و این موضوع را چه در دو قسمت انیمیشن The Incredibles و چه در فیلم Mission Impossible: Ghost Protocol ثابت کرده است و فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 می‌تواند گزینه مناسبی برای بازگشت او به دنیای ساخت فیلم لایو اکشن باشد.

Phil Lord and Chris Miller

۹- فیل لرد و کریستوفر میلر

بدون شک فیل لرد و کریستوفر میلر خاطره خوشی از همکاری با والت دیزنی در فیلم Solo: A Star Wars Story (سولو: داستانی از جنگ ستارگان) ندارند، اما آن‌ها هیچگاه امکان بازگشت به این کمپانی برای کار روی یک پروژه دیگر را رد نکرده‌اند و حتی گفته‌اند که آن‌ها تبدیل به کارگردان‌های بهتری برای چنین پروژه‌هایی خواهند شد. این دو بیشتر برای کارگردانی انیمیشن The Lego Movie (فیلم لگو) شناخته می‌شوند و همچنین لرد و میلر وظیفه نگارش فیلمنامه انیمیشن The Lego Movie 2: The Second Part (فیلم لگو ۲: قسمت دوم) و انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی) را نیز بر عهده داشته‌اند.

فیل لرد و کریستوفر میلر خاطره خوشی از همکاری با والت دیزنی در فیلم Solo: A Star Wars Story را ندارند

لرد و میلر طنز و کمدی خاص خود را همیشه داشته‌اند و همچنین وظیفه کارگردانی فیلم 21Jump Street و فیلم 22Jump Stree را نیز در کارنامه دارند و حتی با وجود تجربه ناموفق با دیزنی، این دو به خوبی با فیلم‌هایی اکشن و کمدی آشنایی دارند و می‌توانند گزینه مناسبی برای کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 باشند، اما اتفاقات سال گذشته ممکن است در نهایت آن‌ها را از لیست احتمالی مارول خارج کند. با این حال، لرد و میلر کارگردانی فیلم Artemis (آرتمیس) را بر عهده گرفته‌اند و این موضوع می‌تواند باعث شود که آن‌ها تصمیم به کار روی پروژه دیگری در آینده نزدیک نداشته باشند و تمام تمرکز خود را روی این فیلم قرار دهند. 

Leigh Whannell

۸- لی ونل

لی ونل که به‌عنوان بازیگر، تهیه کننده، نویسنده و کارگردان شناخته می‌شود، داستان متفاوت‌تری در این لیست دارد. او بیشتر برای نوشتن فیلمنامه مجموعه فیلم‌های ترسناکی چون مجموعه فیلم Saw (اره) و مجموعه فیلم Insidious (توطئه‌آمیز) شناخته شده است. فیلم Insidious: Chapter 3 (توطئه‌آمیز: قسمت ۳) اولین تجربه ونل به‌عنوان کارگردان بود که نمی‌توان آن را شروع چندان درخشانی برای او دانست. فیلم Upgrade (ارتقا) دومین تجربه کارگردانی ونل است که امسال اکران شد و با اینکه فیلمی بی نقص و بدون اشکالی نیست، اما این فیلم بسیار مورد توجه تماشاگران، تهیه کنندگان هالیوود و کمپانی‌های بزرگ قرار گرفته است.

فیلم Upgrade باعث شد تا لی ونل مورد توجه کمپانی‌های هالیوودی قرار بگیرد

اگر به مسیر طی شده جیمز گان یا حتی اسکات دریکسون، کارگردان فیلم Doctor Strange (دکتر استرنج) نگاه کنیم، ونل نیز می‌تواند مسیر مشابه‌ای را دنبال کند و ممکن است زمان آن فرا رسیده باشد که ونل را در یک پروژه بزرگ‌تر و بلاک باستری مشاهده کنیم و شاهد کارگردانی یک فیلم متفاوت از او در آینده نزدیک باشیم و علاوه بر اینکه ونل می‌تواند گزینه مناسبی برای مارول به حساب بیاید، فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 نیز می‌تواند گزینه مناسبی برای آینده کاری او باشد.

Paul King

۷- پل کینگ

فیلم Paddington (پدینگتون) و فیلم Paddington 2 (پدینگتون ۲) که با تحسین منتقدان و تماشاگران مواجه شدند، بدون شک باعث شهرت پل کینگ شده‌اند که تا پیش از آن کمتر کسی اسم او را شنیده بود. حال کینگ به کارگردانی محبوب برای کمپانی‌های هالیوودی تبدیل شده است و در حال حاضر کارگردانی فیلم Willy Wonka (ویلی وانکا) برای کمپانی برادران وارنر و فیلم Pinocchio (پینوکیو) برای کمپانی والت دیزنی را بر عهده گرفته است و به نظر می‌رسد برنامه شلوغی برای آینده دارد. همچنین او ممکن است برای ساخت قسمت سوم فیلم Paddington نیز بازگردد.

پل کینگ پس از کارگردانی دو فیلم Paddington، به کارگردان محبوب هالیوودی‌ها تبدیل شده است

با این حال، کینگ که نشون داده توانایی بالایی در استفاده از طنز و کمدی در فیلم‌های لایو اکشن دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 باشد و با توجه به سابقه اکثر کارگردان‌های دنیای سینمایی مارول، مارول استودیو همیشه به این کارگردان‌ها علاقه‌مند بوده و فرصت حضور به این کاگردان‌ها در این مجموعه را داده است، اما قطعا برنامه شلوغ کینگ می‌تواند امکان حضورش را در دنیای سینمایی مارول کمی مبهم و سخت کند.

Drew Goddard

۶- درو گادرد

درو گادرد شاید کارگردان با تجربه‌ای نباشد، اما به‌عنوان نویسنده و تهیه کننده در پروژه‌های بسیاری حضور داشته است. گادرد تا به امروز تنها وظیفه کارگردانی فیلم The Cabin in the Woods (کلبه‌ای در جنگل) و دو قسمت از سریال The Good Place (جای خوب)، را در کارنامه دارد و به‌زودی فیلم Bad Times at the El Royale (اوقات بد در ای‌ال رویال) که جدیدترین فیلمی است که کارگردانی آن را بر عهده داشته، به‌روی پرده‌های سینما خواهد رفت. همچنین او به عنوان نویسنده و تهیه‌کننده در سریال Daredevil (دردویل) و سریال The Defenders (دیفندرز) حضور داشته و گادرد قرار است کارگردانی فیلم X-Force (ایکس‌-‌فورس) را نیز بر عهده داشته باشد که هنوز آینده این پروژه مشخص نیست.

درو گادرد سابقه کار در دنیای سینمایی مارول را دارد

گادرد شاید کمتر به‌عنوان کارگردان شناخته شده باشد، اما او به‌عنوان نویسنده و تهیه کننده در سریال‌ها و فیلم‌های تحسین شده‌ بسیاری نقش داشته و تجربه خوبی در پروژه‌های ابرقهرمانی نیز در کارنامه دارد و در صورت لغو ساخت فیلم X-Force توسط دیزنی، ممکن است حضور گادرد در نقش کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 اتفاق خوبی هم برای دیزنی و هم برای او باشد.

Shane-Black

۵- شین بلک

شین بلک سابقه کارگردانی فیلم Iron Man 3 در دنیای سینمایی مارول را دارد

شین بلک تجربه کارگردانی فیلم Iron Man 3 (آیرون من ۳) را در دنیای سینمایی مارول در کارنامه داشته است و با اینکه شاید خاطره کاملا شیرینی برای او نبوده باشد، اما او بارها از کوین فایگی، رئیس مارول استودیو، تمجید کرده است. پس از این فیلم، بلک برای کارگردانی فیلم The Nice Guys (مردان خوب) بازگشت و به‌تازگی فیلم The Predator (غارتگر) که جدیدترین فیلم او است، به‌روی پرده‌های سینما رفته است. با اینکه این دو فیلم عملکرد متفاوتی را داشته‌اند، اما طنز و کمدی بلک همیشه مورد توجه بوده و با توجه به تجربه خوبی که در یک فیلم بلاک باستری و ابرقهرمانی داشته است (و حتی با اینکه کسانی هستند که از فیلم Iron Man 3 تنفر دارند)، او می‌تواند گزینه مناسبی برای کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 باشد و حتی ممکن است او بخواهد بار دیگر کارگردانی قسمت سوم و پایانی یک سه‌گانه در دنیای سینمایی مارول را بر عهده بگیرد و کار ناتمام گان را به سرانجام برساند.

Reed

۴- پیتون رید

پیتون رید پس از کارگردانی دو قسمت اول فیلم Ant-Man ممکن است روی پروژه بزرگ‌تری در دنیای سینمایی مارول کار کند

پیتون رید پس از عملکرد درخشانش به‌عنوان کارگردان در فیلم Ant-Man (مرد مورچه‌ای)، برای کارگردانی فیلم Ant-Man and the Wasp (مرد مورچه‌ای و واسپ) نیز بازگشت و به خوبی توانست جواب اعتماد مارول را دهد و این فیلم در مجموع عملکرد بهتری را در گیشه و در نزد منتقدان در مقایسه با قسمت اول داشته است. با اینکه ممکن است او برای کارگردانی فیلم Ant-Man 3 (مرد مورچه‌ای ۳) بازگردد، اما او همیشه به کارگردانی فیلم‌های دیگری در این مجموعه از جمله فیلم Fantastic Four (چهار شگفت‌انگیز) ابراز علاقه کرده است و حال پس از موفقیت دو قسمت اول فیلم Ant-Man، مارول و دیزنی ممکن است بخواهند تا از پیتون رید در پروژه بزرگ‌تر و مهم‌تری مثل فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 استفاده کنند و همکاری خود را با او گسترش دهند.

Jon Favreau

۳- جان فاورو

بدون شک جان فاورو با کارگردانی فیلم Iron Man (آیرون من) که در سال ۲۰۰۸ اکران شد، نقش مهمی را در تولد و موفقیت دنیای سینمایی مارول داشته است. او برای کارگردانی فیلم Iron Man 2 (آیرون من ۲) نیز بازگشت، اما این فیلم نتوانست موفقیت قسمت اول را تکرار کند و با اینکه فاورو در ادامه به عنوان بازیگر و تهیه کننده در دنیای سینمایی مارول حضور داشت، اما او دیگر کارگردانی پروژه دیگری را بر عهده نگرفت. با این حال، فاورو نشان داده که به خوبی می‌تواند از عناصر کمدی و اکشن در فیلم استفاده کند و آشنایی خوبی با این فیلم‌ها و فیلم‌های لایو اکشن و پر از جلوه‌های ویژه به‌خصوص فیلم‌های ابرقهرمانی دارد. 

جان فاورو با کارگردانی فیلم Iron Man نقش مهمی را در تولد و موفقیت دنیای سینمایی مارول داشته است

با این حال، فاورو برنامه بسیار شلوغی را دارد و او در حال حاضر کارگردانی فیلم The Lion King (شیر شاه) و وظیفه ساخت سریال Star Wars (جنگ ستارگان) را بر عهده دارد و قرار است برای کارگردانی فیلم The Jungle Book 2 (کتاب جنگل ۲) نیز بازگردد، اما او رابطه خوبی با مارول و دیزنی دارد و ممکن است در نهایت شاهد بازگشت فاورو به‌عنوان کارگردان در دنیای سینمایی مارول باشیم.

Russo brothers

۲- برادران روسو

جو و آنتونی روسو تنها کارگردان‌های حاضر در این لیست هستند که تجربه کار با اعضای نگهبانان کهکشان را در فیلم Avengers: Infinity War (اونجرز: جنگ بی نهایت) و فیلم Avengers 4 (انتقام جویان ۴) داشته‌اند. این دو برادر که با نام برادران روسو بیشتر شناخته می‌شوند، حتی با جیمز گان همکاری نزدیکی را در این دو پروژه داشته‌اند و در واقع گان به تیم تولید این دو فیلم در نوشتن دیالوگ و خط داستانی نگهبانان کهکشان در  دو قسمت آخر فیلم Avengers (انتقام جویان) کمک کرده است و آن‌ها در واقع تجربه بسیار خوبی از همکاری با جیمز گان و استفاده از شخصیت‌های نگهبانان کهکشان در یک فیلم دارند.

برادران روسو تنها کسانی در این لیست هستند که با اعضای نگهبانان کهکشان همکاری داشته‌اند

با این حال، برادران روسو اخیرا کارگردانی فیلم Cherry (چری) را بر عهده گرفته‌اند و این فیلم پروژه بعدی آن‌ها خواهد بود که این موضوع می‌تواند باعث خروج آن‌ها از لیست دیزنی و مارول شود، اما این دو برادر ممکن است برای کمک به مارول تصمیم به بازگشت دوباره به دنیای سینمایی مارول بگیرند و پس از آن روی پروژه دیگری کار کنند.

Taika Waititi

۱- تایکا وایتیتی

با اینکه فیلم Thor: Ragnarok (ثور: راگناروک) در مجموع راه متفاوت‌تری را نسبت به فیلم Guardians of the Galaxy طی کرد، اما نمی‌توان این موضوع را رد کرد که بیش از هر فیلم دیگری در دنیای سینمایی مارول این فیلم به دو قسمت اول فیلم نگهبانان کهکشان شباهت داشت. عملکرد تایکا وایتیتی با سبک طنز و کمدی متفاوتش در مقام کارگردان این فیلم با تحسین طرفداران و منتقدان مواجه شد و توانست تجربه اکشن و کمدی بسیار خوبی از آزگاردی‌ها را خلق و ارائه کند. به همین منظور او یکی از محبوب‌ترین کارگردان‌های دنیای سینمایی مارول است و همیشه از علاقه خود به بازگشت به دنیای سینمایی مارول گفته است.

به عقیده طرفداران و کارشناسان، تایکا وایتیتی مناسب‌ترین شخص برای جایگزینی جیمز گان است

با اینکه وایتیتی شاید بیش از هر گزینه دیگری مناسب کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 باشد و اکثر طرفداران نیز خواهان حضور او به‌عنوان جانشین گان در این پروژه هستند، اما متاسفانه او در حال حاضر مشغول ساخت فیلم JoJo Rabbit (خرگوش جوجو) با بازی اسکارلت جوهانسون و سم راکول است که مدتی می‌شود فیلمبرداری آن به پایان رسیده و وارد مراحل پیش از تولید شده است. با این حال، اگر مارول و دیزنی بخواهند بدون تغییر در برنامه فیلم را اکران کنند، بسیار بعید است که شاهد حضور وایتیتی باشیم، اما با توجه به شواهد فیلمبرداری و تولید قسمت سوم فیلم Guardians of the Galaxy عقب افتاده زمان فیلمبرداری و احتمالا زمان اکران فیلم، این موضوع می‌تواند امکان حضور وایتیتی در این پروژه را فراهم کند.

نظر شما در مورد این ۱۰ کارگردان چیست؟ بدون در نظر گرفتن بازگشت جیمز گان که بسیار بعید است، به نظر شما چه کسی می‌تواند شخص مناسبی برای کارگردانی فیلم Guardians of the Galaxy Vol 3 باشد؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده