نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۸

بازیگران فیلم Guardians Of The Galaxy به دفاع از جیمز گان برخاستند

از آنجایی که چندی پیش جیمز گان، کارگردان سری فیلم نگهبانان کهکشان (Guardians Of The Galaxy) از قسمت سوم آن اخراج شد، جمعی از عوامل به دفاع از او برخاستند.

چندی پیش، جیمز گان، کارگردان سری فیلم Guardians of the Galaxy (نگهبانان کهکشان) به خاطر انتشار توییت‌هایی که مربوط به یک دهه پیش بود، توسط کمپانی والت دیزنی از کارگردانی قسمت سوم این مجموعه اخراج شد. درست از همان زمان، جریانات و موضوعات مختلفی حول محور این مسئله پیش آمده که برخی از افراد به دفاع از گان پرداخته‌اند و برخی دیگر نسبت به حرف‌های این کارگردان اعتراض داشته‌اند. بازیگران و همچنین افراد زیادی که در صنعت فیلمسازی فعالیت دارند، تا به امروز، صحبت‌های زیادی در وصف این کارگردان بااستعداد بیان کردند و به نوعی به دفاع از او پرداختند. حال در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، اعضا و عوامل اصلی سری فیلم نگهبانان کهکشان بیانیه‌ای را امضا و از جیمز گان دفاع کردند.

این بیانیه نه به طور صریح به استخدام دوباره‌ی جیمز گان اشاره دارد و نه می‌خواهد هیچ گونه حمایتی از طنزها و عباراتی که در توییت‌های گان وجود داشته، بکند. متنی این بیانیه به شخصیت به‌خصوصِ خودِ جیمز گان و اینکه چگونه تمامی اعضای این تیم به طور کلی او را دوست دارند و او را ستایش می‌کنند، اشاره می‌کند. این نامه همچنین به دادگاه افکار عمومی هم می‌پردازد و عبارت «جیمز احتمالا آخرین فرد خوبی نیست که به محاکمه کشیده می‌شود» در آن وجود دارد. در این میان، کریس پرت و بقیه عوامل این مجموعه، این نامه را در صفحه‌ی رسمی توییتری و اینستاگرامی خود منتشر کرده‌اند. حتی کریس پرت اعلام کرده که به شخصه دوست دارد که جیمز گان باری دیگر استخدام شود و دوباره به تیم بازگردد. او در توییتر خود اینگونه نوشت:

اگرچه من اصلا از جوک‌ها و مطالب طنز زشت جیمز گان که چندین سال پیش منتشر شده بود، حمایت نمی‌کنم، اما او فرد بسیار خوبی است. من به شخصه واقعا دوست دارم که او دوباره به عنوان کارگردان فیلم Guardians of the Galaxy Vol. 3 (نگهبانان کهکشان قسمت سوم) به تیم بازگردد.

در حقیقت، متن این بیانیه اینگونه اظهار دارد که حتی اگر جیمز گان در گذشته انتخاب‌های بدی داشته و کارهای اشتباهی انجام داده است، دلیل بر این نمی‌شود که او به طور کل آدم بدی باشد. آنها با نوشتن این بیانیه، لزوما چیز خاصی را درخواست نمی‌کنند، اما در عوض، آنها در رابطه با خطرات ذهنیت اکثریت مردم صحبت می‌کنند و اینکه امیدوار هستند که مردم از این موضوع درس عبرت بگیرند و همیشه مراقب باشند که چه موارد و اطلاعاتی را در صفحه‌های مجازی خود قرار می‌دهند.

Guardians of the Galaxy Vol. 2

این بازیگران، به جای اینکه با عنوان بازیگران و عوامل این مجموعه این بیانیه را امضا کنند، همگی آنها نام خود را به عنوان «نگهبانان کهکشان» زیر این بیانیه نوشته‌اند. کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، بردلی کوپر، شان گان، وین دیزل، پام کلمنتیئف و مایکل روکر افرادی هستند که با عنوان نگهبانان کهکشان این نامه را امضا کردند. علاوه بر این نامه، باتیستا و روکر چندی پیش هم احساسات خود را نسبت به این تصمیم عنوان کرده بودند، اما حالا به نظر می‌رسد که بازیگران همبستگی و اتحادی روی این موضوع دارند.

جیمز گان، دو قسمت قبلی سری فیلم نگهبانان کهکشان را کارگردانی کرده بود که هر دوی آنها آثار بسیار خوب و موفقی از آب درآمدند و اخراج او سوالات و مکالمه‌های زیادی را در رابطه با این موضوع به وجود آورده که آیا واقعا انتشار چنین مطالبی در صفحه توییتری، که آن هم مربوط به چندین سال پیش می‌شود، ارزش چنین اتفاقی و عواقب بعد از آن را دارد. حال ما به سراغ متن کامل این بیانیه می‌رویم که به شرح زیر است:

خطاب به طرفداران و دوستانمان؛

ما کاملا از جیمز گان پشتیبانی می‌کنیم. هفته‌ی گذشته همه‌ی ما از اخراج ناگهانی و غیرمنتظره‌ی او شوکه شدیم و عمدا این ۱۰ روز را برای پاسخگویی به آن صبر کردیم تا فکر کنیم، دعا کنیم، گوش کنیم و بحث کنیم. در طی آن زمان، ما توسط حمایت فوق‌العاده زیاد طرفداران و دوستانمان که در این رسانه هستند تشویق شدیم. آنها هم کسانی هستند که دوست دارند جیمز باری دیگر به عنوان کارگردان فیلم نگهبانان کهکشان قسمت سوم به تیم بازگردد. علاوه بر این، ما از بابت آن افرادی که خیلی راحت فریب خوردند و به این باور رسیدند که تمام نظریه‌های توطئه برانگیزی که حول محور او وجود دارد درست است، کاملا دلسرد شدیم.

حضور در سری فیلم‌های نگهبانان کهکشان، افتخار بزرگی بود که در زندگی همه‌ی ما، نصیبمان شد. ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که این لحظه بگذرد؛ آن هم بدون اینکه عشق، حمایت و قدردانی خود را نسبت به جیمز گان ابراز کنیم. ما اینجا نیستیم که از جوک‌های او که چندین سالِ پیش مطرح شده دفاع کنیم؛ بلکه ما اینجا هستیم تا تجربه‌ای که در طی این سال‌ها، در پروژه‌های تولید قسمت اول و دوم فیلم Guardians of the Galaxy در کنار یکدیگر کسب کردیم، با شما به اشتراک بگذاریم. شخصیتی که او در زمان اخراجش از این پروژه برای همه به نمایش گذاشت، دقیقا با همین شخصیتی که هر روز در صحنه‌ی فیلمبرداری ظاهر می‌شود، یکی است. ما معتقدیم که معذرت خواهی او، چه حالا و چه سال‌ها قبل زمانی که اولین بار این صحبت‌ها مطرح شد، از صمیم قلبش است؛ قلبی که همه‌ی ما آن را می‌شناسیم، به آن اعتماد داریم و عاشقش هستیم. در این مجموعه، ما به کمک او توانستیم داستان افرادی را برای شما بازگو کنیم که به دنبال رستگاری می‌گشتند. او زندگی همه‌ی ما را برای همیشه تغییر داد. ما اعتقاد داریم که موضوع رستگاری و سبک آن، هرگز بیشتر از حالا، مرتبط و مورد توجه نبوده است.

هر کدام از ما، در حال حاضر منتظر هستیم تا در آینده باری دیگر فرصتی پیش بیاید تا ما بتوانیم با دوست خود جیمز، همکاری داشته باشیم. داستان او تمام نشده است؛ حداقل حالا حالاها به پایان نمی‌رسد.

در دادگاه افکار عمومی، یک پرونده در جریان است. جیمز احتمالا آخرین فرد خوبی نیست که به محاکمه کشیده می‌شود. با توجه به تقسیم رو به رشدی که با سیاست در این کشور صورت می‌گیرد، می‌توان گفت که اتفاقاتی مانند همین پرونده، همچنان به وجود می‌آیند و ادامه خواهند داشت. اگرچه ما امیدواریم که آمریکایی‌ها بتوانند کمی این جریان ترور شخصیت‌ها را تسکین ببخشند و مانع از به وجود آمدن چنین تفکراتی در افکار عمومی شوند.

ما امیدواریم اتفاقی که در حال حاضر رخ داده، نمونه و مثالی برای همه‌ی ما باشد تا متوجه شویم که ما مسئولیت بسیار بزرگی در قبال خود و همچنین در قبال دیگران داریم. ما باید توجه کنیم که چه چیزی را در فضای مجازی می‌نویسیم و به اشتراک می‌گذاریم؛ زیرا ما آنها را روی سنگ‌های دیجیتالی حک می‌کنیم. ما به عنوان یک جامعه ممکن است از این اتفاق تجربه‌ای بگیریم تا بلکه باعث شود در آینده، پیش از اینکه هر کاری بکنیم و پیش از اینکه احساسات خود را ابراز کنیم، دوباره به آن موضوع بیندیشیم. همچنین شاید بتوانیم از این اتفاق درس بگیریم که این توانایی خود را مهار کنیم و به جای اینکه به یکدیگر آسیب بزنیم، مرهم و کمکی باشیم برای انسان‌های اطراف خودمان. ممنون از اینکه وقت خود را روی این بیانیه گذاشتید و حرف‌های ما را مطالعه کردید.

نگهبانان کهکشان:

  • کریس پرت
  • زوئی سالدانا
  • دیو باتیستا
  • کارن گیلان
  • بردلی کوپر
  • شان گان
  • وین دیزل
  • پام کلمنتیئف
  • مایکل روکر


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده