نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۴ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۴۱

مدت زمان قسمت های انیمیشن اسپلینتر سل نتفلیکس

خالق جان ویک این روزها در حال کار روی انیمیشن جدید نتفلیکس با حضور سم فیشر است.

اواسط تابستان سال گذشته بود که سریال انیمیشن اسپلینتر سل (Splinter Cell) معرفی شد؛ محصول جدیدی از نتفلیکس که قرار است در قالب دو فصل هشت قسمتی، ماجراهای سم فیشر را برای علاقمندان روایت کند. به‌تازگی دِرِک کولستاد، نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی این انیمیشن به صحبت در مورد آن پرداخته است.

درک کولستاد، خالق جان ویک (John Wick) در مصاحبه اخیر خود یک‌بار دیگر به پخش سریال در ۱۶ قسمت در قالب دو فصل اشاره کرده و از این گفته که هر قسمت اسپلینتر سل بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زمان خواهد داشت. کولستاد که به‌زودی فیلم هیچ کس (Nobody) با فیلمنامه او و بازی باب اودنکرک پخش خواهد شد، در مورد بازی‌های اسپلینتر سل و انیمیشن آن می‌گوید: «بازی‌های اسپلینتر سل جزو آثار محبوب من بودند و از مخفی شدن در محیط و پنهان‌کاری در آن‌ها خیلی لذت می‌بردم. حتی می‌توانم بگویم که از میان برداشتن دشمنان در حالت مخفی‌کارانه نسبت به کشتن آن‌ها در فیلمی مثل کماندو (Commando) هم دلپذیرتر بود.

خیلی از چنین آثاری لذت می‌برم که در آن‌ها نگران شخصیت اصلی هستید و مدام به خود می‌گویید: «اُه، الآن پیداش می‌کنن و حسابش رو می‌رسن» و سپس اوضاع به خیر می‌گذرد و شخصیت اصلی از موقعیت جان سالم به در می‌برد؛ حالتی که در آن مخاطب تا اوج استرس پیش می‌رود و درنهایت خیالش راحت می‌شود. سم فیشر در اسپلینتر سل چنین شخصیتی است و می‌تواند به خوبی با استفاده از وسایل متنوع خود به سراغ عملیات مخفی‌کارانه رفته و به اهدافش برسد. و باتوجه‌به تجربه‌ای که تیم تولید این سریال انیمیشن دارند، می‌توانیم اثری باکیفیت در ارتباط با پنهان‌کاری و بازی با سایه‌ها ارائه دهیم.»

نسخه واقعیت مجازی Splinter Cell

کولستاد سپس به بحث در مورد تفاوت انیمیشن و آثار زنده با حضور بازیگران می‌پردازد و می‌گوید: «دنیای انیمیشن واقعاً چیز جذابی است و شما یک فیلمنامه به تیم تولید ارائه می‌دهید و آن‌ها هم براساس آن کارها را پیش می‌برند. دیگر نیازی به کارهایی مثل انتخاب بازیگر برای تک‌تک نقش‌ها نیست و همه‌چیز به ارتباط بین شما و طراحان انیمیشن برمی‌گردد و با کمک هم به نتیجه مطلوب می‌رسید. برای اسپلینتر سل هم طراحان انیمیشن با انیماتیک‌ها به سراغ من آمدند و نظرم را خواستند و من هم خیلی از کار آن‌ها استقبال کردم (انیماتیک چیزی شبیه استوری‌برد است، ولی مخصوص انیمیشن). البته از طرف دیگر تولید انیمیشن خیلی بیشتر از آثار دیگر طول می‌کشد، ولی همان پروسه تولید طولانی هم جذابیت‌های خاص خود را دارد.»

با وجود ذوق و شوقی که کولستاد برای کار روی انیمیشن اسپلینتر سل دارد، طرفداران این مجموعه بهتر است به این زودی‌ها منتظر تماشای آن نباشند و فکر دیدن آن را در سال ۲۰۲۱ نکنند: «شاید دو سال تا زمان انتشار این سریال نتفلیکس فاصله داشته باشیم. شاید هم ۱۸ ماه. در مجموع چنین پروژه‌هایی برای تولید بین ۱۸ ماه تا دو سال زمان نیاز دارند و هرچند کار من و سایر نویسندگان سریال تا حدود ۶ ماه دیگر به پایان می‌رسد، ولی در ادامه هم باید با تیم تولید در ارتباط باشیم تا اگر بخشی از قصه به خوبی در قالب انیمیشن قرار نگرفت یا مشکلی پیش آمد یا صداپیشه یکی از شخصیت‌ها به این نتیجه رسید که بهتر است تغییری در دیالوگ‌ها بدهیم، روی آن کار کنیم. ولی من در اینجا هم مثل کار روی آثار دیگر ترجیح می‌دهم فیلمنامه همه قسمت‌ها را یک‌جا تحویل سازندگان بدهم و به نظرم به این شکل کار بهتر پیش می‌رود.»

درکنار انیمیشن اسپلینتر سل، بعد از مدت‌ها انتظار بالاخره شرکت یوبیسافت چند ماه قبل نسخه جدیدی از بازی اسپلینتر سل را هم معرفی کرد که البته به‌عنوان یک بازی واقعیت مجازی تولید می‌شود و معلوم نیست چه زمانی با نسخه استاندارد دیگری از ماجراهای سم فیشر همراه خواهیم بود.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده