نویسنده: رضا اسکندری
// چهار شنبه, ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۹

حقایق جالب فیلم های John Wick - جان ویک

در این مقاله به‌بررسی نکات و حقایق جالب سری فیلم‌های John Wick، یکی از بهترین مجموعه‌‌های اکشن سال‌های گذشته خواهیم پرداخت. با زومجی همراه باشید.

ژانر اکشن در صنعت سینما همواره مسیری روبه‌جلو داشته و سازندگان این فیلم‌ها همیشه با ایده‌هایی جدید فیلم‌هایی با کیفیت را به طرفداران این ژانر بسیار محبوب تقدیم کرده‌اند. پس از موفقیت‌ها و محبوبیت دیوانه‌وار سری فیلم‌های The Matrix شاهد تولد یک مجموعه سینمایی اکشن جذاب دیگر با بازی کیانو ریوز به نام جان ویک (John Wick) بودیم. چاد استاهلسکی، کارگردان فیلم‌های «جان ویک» که سابقه همکاری زیادی با کیانو ریوز در فیلم‌های ماتریکس داشته با ساخت این مجموعه باعث به‌وجود آمدن یک جریان جدید در ژانر اکشن سینما شد. در این مجموعه درکنار کیانو ریوز شاهد هنرنمایی بازیگران برجسته‌ای مانند مایکل نیکویست، آلفی آلن، هلی بری و لاورنس فیشربرن هستیم که همگی با حضور پررنگ خود در این مجموعه از عوامل اصلی موفقیت آن به‌شمار می‌روند. نخستین قسمت مجموعه «جان ویک» در سال ۲۰۱۴ به تهیه‌کنندگی باسیل ایوانیک به‌همراهی دیوید لیچ و به نویسندگی درک کولستاد توسط استودیو سامیت انترتینمنت (Summit Entertainment) تولید و توسط شرکت لاینزگیت (Lionsgate) در سراسر جهان اکران شد.

قسمت سوم این مجموعه سینمایی یعنی فیلم John Wick: Chapter 3 – Parabellum در سال ۲۰۱۹ روی پرده سینماها رفت و به فروش بسیار خوب ۳۳۰ میلیون دلار دست پیدا کرد. طبق برنامه‌ریزی‌ها قسمت چهارم این مجموعه بسیار محبوب قرار است در تاریخ ۶ خرداد ۱۴۰۱ (۲۷ مه ۲۰۲۲) اکران شود تا علاقه‌مندان شخصیت جاناتان ویک و فیلم‌های اکشن بتوانند قسمت جدید سری فیلم‌های John Wick را تماشا کنند. در این مقاله تصمیم گرفتیم تا نگاهی کنیم به نکات و حقایق جالب این مجموعه اکشن بسیار موفق؛ حقایقی که شاید از آن‌ها اطلاعی نداشته باشید. ما در این مقاله به‌بررسی و نقد خط داستانی فیلم‌های این مجموعه نخواهیم پرداخت، پس اگر هنوز سری فیلم‌های «جان ویک» را تماشا نکرده‌اید، با مطالعه این مقاله قسمت مهمی از داستان آن برای شما لو نخواهد رفت.

شخصیت جان ویک با صورت خونین در فیلم john wick

۱- جزییات فیلم‌نامه ابتدایی

درک کولستاد، نویسنده فیلم‌های «جان ویک» در ابتدا یک فیلم‌نامه با محوریت شخصی که قصد دارد از عده‌ای انتقام بگیرد، تهیه و نام آن فیلم‌نامه را Scorn گذاشت. کولستاد در مصاحبه‌ای توضیح داد که برای نوشتن آن فیلم‌نامه از فیلم‌هایی مانند فیلم Taken محصول سال ۲۰۰۸ و فیلم Man on Fire محصول سال ۲۰۰۴ الهام گرفته است. هردوی این فیلم‌ها شخصی را به‌تصویر می‌کشند که دارای مهارت‌های بالایی در مبارزات هستند و شخصیت‌های اصلی این فیلم‌ها سعی در گرفتن انتقام دارند. درنهایت در سال ۲۰۱۴ که فیلم‌نامه کولستاد در آستانه اکران قرار داشت عنوان فیلم به John Wick تغییر پیدا کرد. کولستاد درباره این تغییر عنوان گفت: «قبل از اکران فیلم کیانو ریوز در مصاحبه‌ها و صحبت‌های خود مرتبا به نام جان ویک اشاره و فیلم را با این عنوان خطاب می‌کرد. به‌همین‌دلیل استودیو لاینزگیت تصمیم گرفت نام فیلم را به جان ویک تغییر دهد تا در ذهن طرفداران آن راحت‌تر باقی بماند؛ تصمیمی که بسیار تصمیم درستی بود». همچنین در فیلم‌نامه ابتدایی درک کولستاد قصد داشت شخصیت اصلی فیلم را یک فرد حدودا ۶۰ ساله به‌تصویر بکشد که درنهایت این ایده لغو شد.

شخصیت جان ویک با بازی کیانو ریوز با کت مشکی در فیلم john wick

۲- منبع اقتباس نام جان ویک

زمانی‌که درک کولستاد فیلم‌نامه فیلم Scorn که بعدا به John Wick تغییر پیدا کرد را می‌نوشت، تصمیم گرفت نام شخصیت اصلی و پروتاگونیست داستان را برای ادای احترام به پدربزرگ خود جان ویک بگذارد. جان ویک، پدر بزرگ درک کولستاد یک تاجر برجسته به‌شمار می‌آمد که صاحب شرکت Wick در شهر مدیسون در ایالت ویسکانسین بود. کولستاد پس از این تصمیم نگران بود که پدربزرگ او به‌خاطر این ایده عصبانی شود؛ به‌هرحال شخصیت جان ویک یک قاتل حرفه‌ای محسوب می‌شد ولی پدربزرگ درک کولستاد کوچک‌ترین شباهتی به شخصیت اصلی این فیلم نداشت. جان ویک اصلی اما در مصاحبه‌ای گفت که ایده درک کولستاد باعث خوشحالی او شده چرا که با تماشای فیلم John Wick احساس جوانی به او دست می‌دهد و حس می‌کند که خود او در آن فیلم حضور دارد. کمتر کسی فکر می‌کرد که نام جان ویک از روی نام پدربزرگ درک کولستاد برداشته شده باشد و همه عقیده داشتند جان ویک یک قاتل حرفه‌ای در سال‌های دور بوده است و این موضوع برای اهالی سینما بسیار جالب و غافل‌گیرکننده از آب در آمد.

جان ویک و بوبان مریانوویچ در یک کتابخانه در فیلم john wick

۳- قتل‌های جان ویک؛ کشتن یک ورزشکار حرفه‌ای

با تماشای فیلم‌های جان ویک متوجه خواهید شد که شخصیت اصلی داستان به‌قدری مهارت بالایی در کشتن افراد دارد که با وسایلی مانند مداد و کتاب هم می‌تواند دشمنان خود را از سر راه بردارد. اگر تعداد قتل‌های شخصیت جاناتان ویک را در سه فیلم این مجموعه حساب کنیم به عدد جالبی می‌رسیم؛ این شخصیت تنها با اسلحه و شلیک گلوله ۱۲۴ نفر را کشت و کشته نشد (البته فعلا)، تعداد قتل‌های او با دست و وسایل مختلف دیگر به‌جز اسلحه را می‌توانیم به این تعداد اضافه کنیم. تعداد تمام قتل‌های اتفاق افتاده در مجموعه سینمایی John Wick به عدد ۳۷۷ می‌رسد؛ عددی که شامل تمام قتل‌های فیلم‌های این مجموعه می‌شود و نه‌تنها قتل‌های شخصیت جاناتان ویک.

نکته بسیار جالب درباره جزییات قتل‌های او این است که در یکی از سکانس‌های قسمت سوم مجموعه سینمایی John Wick او یکی از ورزشکاران مطرح ورزش آمریکا را به‌قتل می‌رساند. صحنه‌ای که او به‌وسیله کتاب یک فرد قد بلند را می‌کشد یادتان هست؟ مقتول در آن صحنه کسی نیست به‌جز بوبان ماریانوویچ، بسکتبالیست ۲.۲۴ متری تیم دلس ماوریکس (Dallas Mavericks) در لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا. بوبان اصالتا اهل صربستان است و لهجه و چهره او برای حضور در این فیلم بسیار مناسب بود. بازیکن زیرحلقه تیم ماوریکس که گویا علاقه بسیار زیادی به فیلم‌های جان ویک داشته پس از دعوت تیم سازنده این فیلم خیلی سریع پیشنهاد آن‌ها را قبول کرده است. 

والپیپر شخصیت جان ویک زیر باران با بازی کیانو ریوز

۴- آیا جان ویک عضو ارتش آمریکا بوده است؟

اگر از طرفداران پر و پاقرص فیلم‌های «جان ویک» باشید، اطلاع دارید که جان ویک توسط یک خانواده به فرزندخواندگی گرفته شد و به‌عنوان یک قاتل حرفه‌ای آموزش دید. او سال‌ها آموزش‌های مختلف را پشت سر گذاشت تا درنهایت به یک قاتل بسیار حرفه‌ای و ترسناک تبدیل شود ولی پس از ازدواج با همسر خود سعی و تلاش بسیاری کرد تا گذشته خود را از یاد ببرد و یک زندگی آرام داشته باشد. موضوعی که با قتل همسر او کاملا نقش بر آب شد و همان قاتل آموزش دیده باز هم به کار خود برگشت. در داستان فیلم اشاره‌های بسیار کمی به گذشته جاناتان ویک می‌شود و طرفداران این مجموعه حدس و گمان‌های زیادی درباره گذشته او مطرح می‌کنند؛ حدس و گمان‌هایی که براساس جزییات بسیار ریز موجود در فیلم شکل گرفته‌اند.

برای مثال در هیچکدام از سکاسن‌های فیلم به این موضوع اشاره نشده که آیا جاناتان در ارتش آمریکا حضور داشته است یا خیر ولی در یکی از سکانس‌های فیلم این شایعه بسیار پررنگ می‌شود. در یکی از صحنه‌های فیلم شخصیت جاناتان ویک ساعت مچی خود را به‌صورت برعکس و به سمت داخل مچ دست خود می‌بندد؛ کاری که تنها افراد آموزش‌دیده در نیروهای ارتش آمریکا انجام می‌دهند و افراد معمولی اکثر اوقات ساعت مچی خود را به‌طور معمول روی دست خود می‌بندند. جزییات ریز این سکانس باعث شده تا شایعه حضور جاناتان ویک در ارتش آمریکا و فرا گرفتن آموزش‌های تیراندازی و مبارزه او در آن مکان پررنگ‌تر از قبل شود.

چاد استاهلسکی کارگردان فیلم john wick و کیانو ریوز بازیگر اصلی آن

۵- رابطه قدیمی کیانو ریوز و چاد استاهلسکی

خیلی‌ها چاد استاهلسکی را برای کارگردانی فیلم‌های John Wick می‌شناسند و اطلاعی از گذشته او ندارند؛ البته استاهلسکی میزان زیادی از معروف بودن خود را مدیون ساخت همین مجموعه سینمایی است. با تماشای فیلم‌های «جان ویک» شاید باور این موضوع سخت باشد که نخستین قسمت این مجموعه درواقع نخستین تجربه کارگردانی یک فیلم بلند برای چاد استاهلسکی به‌شمار می‌رود ولی او از پس این کار به‌خوبی برآمد و یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های اکشن سینما را تولید کرد. رابطه کیانو ریوز و چاد استاهلسکی به سال‌ها قبل و به زمان فیلم‌برداری فیلم‌های The Matrix برمی‌گردد. در آن زمان استاهلسکی بدل کیانو ریوز در مراحل تولید آن مجموعه بود و وظیفه ایفای نقش در صحنه‌های اکشن را به‌جای کیانو ریوز برعهده داشت. پیشرفت این کارگردان برجسته هالیوود از یک بدلکار به یکی از کارگردان‌های موفق سال‌های اخیر بسیار چشمگیر است و واقعا جای تحسین دارد. طرفداران مجموعه «جان ویک» بسیار خوشحال هستند که کیانو ریوز به چاد استاهلسکی در ساخت نخستین فیلم خود باور داشت و در پروژه دوست قدیمی خود ایفای نقش شخصیت اصلی آن را برعهده گرفت تا با همکاری این دو نفر یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه گذشته را تماشا کرده باشیم.

کیانو ریوز و هلی بری در بیابان به همراه سگ‌های خود در فیلم john wick

۶- تمرینات بی‌وقفه کیانو ریوز 

از زمانی‌که نخستین قسمت مجموعه «جان ویک» در سینماها اکران شد سؤال بسیاری از اهالی سینما این بود که کیانو ریوز برای ایفای نقش شخصیت جاناتان ویک چه تمریناتی را برای چه مدتی انجام داده است؟ جواب این سؤال می‌تواند خیلی کوتاه باشد، اگر برای صحنه‌های اکشن مربوط‌به شخصیت جاناتان ویک از بدل استفاده شده بود، کیانو ریوز به‌هیچ‌وجه به تمرینات زیاد نیازی نداشته ولی از آن‌جایی که کیانو ریوز قصد داشت در بسیاری از صحنه‌های اکشن و درگیری‌های داستان فیلم خودش به‌ایفای نقش بپردازد، تمرینات زیادی را باید انجام می‌داد. به‌همین‌دلیل کیانو ریوز به‌همراه هلی بری به‌مدت ۶ ماه و روزی هشت ساعت تمرینات فشرده و طاقت‌فرسایی را با یکدیگر پشت سر گذاشتند. تمریناتی مربوط‌به استقامت، درگیری‌های فیزیکی، جابه‌جایی سریع و از همه مهم‌تر تمریناتی برای افزایش تمرکز. هلی بری در مصاحبه‌ای اعلام کرد که او همراه‌با کیانو ریوز برای حضور در فیلم John Wick: Chapter 3 - Parabellum مدت زیادی را در خارج از شهر و در بیابان می‌دویدند تا از لحاظ استقامت و فیزیک بدنی آماده حضور در مراحل ساخت این فیلم شوند. تعهد کیانو ریوز به شخصیت جان ویک و تلاش او برای به‌تصویر کشیدن این شخصیت در بالاترین کیفیت ممکن و طبیعی‌ترین شکل ممکن واقعا تحسین‌برانگیز است.

مایکل نیکویست یکی از بازیگران فیلم John Wick

۷- آسیب‌های فیزیکی بازیگران در مراحل فیلم‌برداری

اگر مطالب حقایق جالب را دنبال کرده باشید با آسیب دیدگی‌های بازیگران یک فیلم یا سریال در مراحل ساخت آن اثر روبه‌رو شده‌اید؛ اتفاقی که شاید طبیعی به‌نظر برسد ولی برخی اوقات ممکن است نتیجه‌ای بسیار خطرناک و تلخ در پی داشته باشد. در مورد قبلی به تعهد هلی بری برای ایفای نقش خود در قسمت سوم مجموعه سینمایی John Wick و تمرینات فشرده او اشاره کردیم که مصدومیت او در طول مراحل ساخت فیلم تعهد او به فیلم را پررنگ‌تر می‌کند. در مراحل آزمایشی فیلم‌برداری قسمت سوم «جان ویک» هلی بری دچار آسیب‌دیگی شدیدی شد و سه تا از دنده‌های او شکست. اتفاقی که می‌توانست باعث عدم حضور او در این فیلم شود ولی هلی بری در مصاحبه‌ای با رسانه Extra از این آسیب‌دیدگی با عبارت «نشان افتخار» یاد کرد و گفت این جراحت خطرناک باعث افزایش روحیه و انگیزه او برای ایفای نقش در این فیلم شده بود. او خیلی سریع مراحل درمان خود را طی و به ایفای نقش خود در این فیلم ادامه داد.

در مراحل ساخت قسمت اول سری فیلم‌های John Wick گوش مایکل نیکویست به‌قدری آسیب دید که با ۸۰ بخیه گوش او را مداوا کردند

شکستن دنده‌های هلی بری شاید بسیار خطرناک و جدی به‌نظر برسد ولی دربرابر آسیب‌دیدگی مایکل نیکویست تنها یک خراش ساده خواهد بود. در زمان فیلم‌برداری یکی از سکانس‌های قسمت نخست این مجموعه سینمایی گوش مایکل نیکویست طوری آسیب دید و دچار پارگی شد که بسیاری از افراد حاضر در آن صحنه در مصاحبه‌هایی گفتند که گوش او از کنار صورتش آویزان شده بود! پارگی گوش نیکویست باعث شد تا گوش او تقریبا به‌طور کامل از سر او جدا شود و تنها قسمت بسیار کوچکی از گوش او همچنان سر جایش قرار داشته باشد. نیکویست بلافاصله به بیمارستان منتقل شد و پزشکان برای ترمیم گوش او مجبور شدند حدود ۸۰ بخیه به گوش او بزنند! به‌هرحال ما هم مانند تمام اهالی سینما خوشحالیم که گوش مایکل نیکویست درنهایت بهبود پیدا کرد و او توانست در فیلم «جان ویک» ایفای نقش کند.

شخصیت جاناتان ویک همراه با سگ خود در فیلم John Wick

۸- ایفای نقش هنرمندانه سگ جاناتان ویک!

تنها جنبه دوست‌داشتنی شخصیت جاناتان ویک رابطه او با سگش به‌شمار می‌رود؛ سگ او تنها یادگاری به‌جا مانده از همسرش تلقی می‌شود و به‌همین‌خاطر ارزش بسیار بالایی برای جاناتان ویک دارد. قبل از توضیح این مورد به این نکته جالب هم اشاره کنیم که قبل از مراحل تولید قسمت اول فیلم John Wick سازندگان آن درنظر داشتند به‌جای سگ از یک حیوان خانگی دیگر مانند یک همِستر یا یک گربه استفاده کنند ولی با پیشنهاد کیانو ریوز حیوان خانگی شخصیت جاناتان به یک سگ تغییر پیدا کرد؛ کیانو ریوز عقیده داشت که هیچ حیوانی نمی‌تواند مانند یک سگ کوچک دوست‌داشتنی باشد و کشته شدن آن نخواهد توانست روی بینندگان تاثیر احساسی زیادی بگذارد. در صحنه‌های آغازین قسمت نخست این مجموعه سینمایی شاهد این تصویر هستیم که جاناتان درکنار سگ خود خوابیده و سگ او با زبان خود صورت جاناتان را لیس می‌زند تا او از خواب بیدار شود. در نگاه اول شاید فکر کنیم که سگ حاضر در فیلم ‌آموزش‌های زیادی دیده تا آن سکانس را به‌خوبی ایفا کند ولی در واقعیت آن سگ متعلق به یکی از اعضای تیم سازنده فیلم قلمداد می‌شود و در آن سکانس نیز صورت کیانو ریوز به چربی گوشت قرمز آغشته شده تا آن سگ را به لیس زدن صورت او ترغیب کند! روش بسیار جالب و مبتکرانه اعضای تیم سازنده فیلم جان ویک.

پنل‌های شیشه‌ای تعبیه شده در فیلم John Wick

۹- سکانس پرهزینه

همان‌طور که قطعا اطلاع دارید قسمت سوم مجموعه «جان ویک» پس از موفقیت‌های دیوانه‌وار دو قسمت ابتدایی خود با بودجه بیشتری ساخته شد. صحنه‌های اکشن بسیار پرهزینه این فیلم یکی از دلایل اصلی این بودجه به‌شمار می‌روند ولی یکی از سکانس‌های قسمت سوم John Wick به‌طرز عجیبی پرهزینه بود. در یکی از سکانس‌های بسیار معروف فیلم و زمانی‌که جاناتان ویک وارد یک اتاق شیشه‌ای می‌شود، مشاهده می‌کنیم که تمام قسمت‌های آن اتاق از شیشه تشکیل شده‌اند و حتی پایه‌ها و اشیا تزیینی آن مکان هم شیشه‌ای هستند. تیم سازنده فیلم برای ساخت این اتاق مبلغ سرسام‌آور پنج میلیون دلار را خرج کرد تا آن سکانس به یکی از گران‌ترین سکانس‌های کل مجموعه تبدیل شود. نکته بسیار جالب درباره این سکانس جایی است که کیانو ریوز که ایفای نقش شخصیت جاناتان ویک را برعهده دارد، بیشتر آن شیشه‌ها را خودش در درگیری‌های آن سکانس تخریب می‌کند تا از بدل برای او استفاده نشود. با اینکه چاد استاهلسکی مخالف این موضوع بود ولی کیانو ریوز آن صحنه‌ها را ایفا کرد و حتی درون یکی از آن پنل‌های شیشه‌هایی شیرجه زد تا از آن عبور کند. این سکانس با آن حجم از صفحه‌های شیشه‌ای و نورپردازی بی‌نظیر بدون شک یکی از زیباترین صحنه‌ها در تمام مجموعه سینمایی «جان ویک» تلقی می‌شود.

محل فیلم‌برداری مربوط به هتل کانتیننتال در فیلم John Wick

۱۰- محل فیلم‌برداری فیلم The Dark Knight Rises

بدون شک سه‌گانه «شوالیه تاریکی» کریستوفر نولان را تماشا کرده‌اید. در قسمت سوم این سه‌گانه یعنی فیلم The Dark Knight Rises شخصیت بین با بازی تام هاردی و گروه او تصمیم می‌گیرند که به بازار بورس حمله کرده و فعالیت‌های آن را در اختیار بگیرند. اگر این سکانس و فیلم‌های «جان ویک» را با دقت تماشا کنید متوجه یک شباهت بسیار واضح می‌شوید. مکانی که در فیلم «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» به‌عنوان بازار بورس از آن استفاده شده بود دقیقا همان هتل Continental فیلم‌های جان ویک است. اگر با دقت به نمای بیرونی هتل معروف فیلم‌های John Wick نگاه کنید دقیقا همان صحنه‌ای را مشاهده خواهید کرد که پلیس‌های شهر گاتهام در قسمت سوم شوالیه تاریکی در بیرون از بازار بورس منتظر بین و گروه او بودند. این مکان یکی از مکان‌های پربازدید شهر نیویورک به‌شمار می‌رود که یکی از مهم‌ترین لوکیشن‌های فیلم‌های جان ویک بوده و جالب است بدانید تغییر نمای داخلی این مکان برای فیلم‌های جان ویک چند هفته زمان برده است.

لاورنس فیشبرن بازیگر فیلم John Wick و مجموعه ماتریکس

۱۱- شباهت‌های بسیار زیاد John Wick و The Matrix

در مورد پنجم این مقاله به همکاری چاد استاهلسکی و کیانو ریوز در فیلم‌های «ماتریکس» اشاره کردیم اما تنها این دو نفر وجه مشترک بین این دو مجموعه سینمایی بسیار محبوب ژانر اکشن محسوب نمی‌شوند. به‌هرحال زمانی‌که یکی از بازیگران اصلی فیلم ماتریکس وظیفه ایفای نقش شخصیت اصلی فیلم John Wick و بدل او کارگردان این فیلم باشد، شباهت‌های زیاد میان این دو فیلم طبیعی خواهد بود که به چند تا از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

لاورنس فیشربرن، بازیگر نقش Morpheus در سه‌گانه ماتریکس که ایفای نقش شخصیت Bowery King در فیلم‌های «جان ویک» را برعهده داشت، پس از کیانو ریوز می‌تواند مهم‌ترین بازیگری لقب بگیرد که در هر دو مجموعه حضور پررنگی داشته است. پس از فیشربرن می‌توان به رندل دوک کیم اشاره کرد؛ او در قسمت‌های اول و سوم سری فیلم‌های «جان ویک» به‌عنوان یک دکتر در هتل کانتیننتال حضور دارد. دیگر بازیگر مشترک میان این دو مجموعه دنیل برنارد قلمداد می‌شود؛ او در فیلم Reloaded از سری فیلم‌های ماتریکس نقش شخصیت مامور جانسون و در قسمت نخست مجموعه John Wick نقش شخصیت Kirill را ایفا کرده است. از بازیگران مشترک این دو مجموعه که عبور کنیم به یک دیالوگ بسیار معروف می‌رسیم. دیالوگ ماندگار کیانو ریوز در فیلم ماتریکس که در آن می‌گوید: «به اسلحه نیاز دارم، به مقدار زیادی اسلحه نیاز دارم». این دیالوگ نه‌تنها در سری فیلم‌های «ماتریکس» که در مجموعه «جان ویک» هم به‌کار می‌رود تا به یکی از نمادهای کیانو ریوز تبدیل شود.

تصویری نیم‌رخ از شخصیت جاناتان ویک با بازی کیانو ریوز در فیلم John Wick

۱۲- حقایق متفرقه فیلم

  • در سکانس درگیری در باشگاه شبانه کیانو ریوز تب شدیدی داشت (حدودا ۱۰۴ درجه فارنهایت) ولی با این وجود آن سکانس را به‌خوبی ایفا و پس از آن به‌مدت چند روز تنها به استراحت پرداخت.

  • به‌گفته کیانو ریوز او تقریبا ۹۰ درصد صحنه‌های اکشن شخصیت جاناتان ویک را بدون بدل و خودش انجام داده است.

  •  هلی بری درکنار تمرینات فیزیکی تمریناتی برای ارتباط برقرار کردن با سگ‌های حاضر در فیلم را برای کیانو ریوز برنامه‌ریزی کرده بود و ریوز آن‌ها را طبق برنامه انجام می‌داد.

  • قسمتی از مراحل تولید فیلم در کشور مراکش انجام شده است و تعداد بسیار زیاد گربه‌های این کشور مشکلاتی را برای فیلم‌برداری این فیلم به‌وجود آورده بود. گربه‌های موجود در گوشه و کنار خیابان‌های کشور مراکش باعث می‌شدند تا حواس سگ‌های حاضر در فیلم پرت شده و ضبط برخی سکانس‌ها با مشکل مواجه شود.

نظر شما همراهان همیشگی سایت زومجی درباره فیلم‌های مجموعه سینمایی جان ویک (John Wick) چیست؟ اگر شما هم نکته جالبی درباره این فیلم‌ها در ذهن دارید که در این مقاله به آن اشاره‌ای نشده است، آن را با ما و سایر مخاطبان سایت زومجی به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده