نویسنده: میلاد فاطمی
// پنجشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۱۵

کنسول Atari VCS پاییز سال جاری عرضه می‌شود

طبق اطلاعات تازه منتشر شده، کنسول جدید آتاری یعنی Atari VCS به‌صورت رسمی از پاییز سال جاری در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

اگر جزو گیمرهای قدیمی باشید احتمالا روزهایی را به‌خاطر دارید که خبر زیادی از پلی‌ استیشن و ایکس‌ باکس و جنگ میان آن‌ها نبود. زمانی‌که تازه صنعت بازی‌های ویدیویی رنگ تازه‌ای گرفته بود و دراین‌میان شرکت‌هایی مثلی آتاری، نینتندو و سگا پادشاهان این صنعت بودند. شرکت آتاری در دهه هشتاد میلادی با عرضه کنسول خاطره‌انگیز و انقلابی Atari 2000 درکنار اینکه توانست خود را به‌صورت جدی در این صنعت معرفی کند، بلکه با ارایه ویژگی‌های نوآورانه و همچنین بازی‌های باکیفیت قدم بلندی در زمینه پیشرفت کنسول‌های خانگی برداشت.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که پس از سکوتی طولانی، حدود سه سال پیش در نمایشگاه E3 2017 آتاری خبر کار روی ساخت و عرضه یک کنسول جدید را اعلام کرد.

پس از اینکه چندین بار زمان عرضه کنسول Atari VCS به‌دلایلی ازجمله ارتقای سخت‌افزاری دستگاه به‌تأخیر خورده، حال اما در جدیدترین اخبار کنسول‌های بازی، به‌نظر می‌رسد طرفداران بالاخره به‌زودی می‌توانند این کنسول را در قفسه‌های فروشگاه‌ها مشاهده کنند. طبق اطلاعات منتشر شده، افرادی که در ابتدا از کمپین آتاری حمایت کرده بودند، از ماه اکتبر (مهر - آبان) و سایر افراد و خورده فروش‌ها نیز از تعطیلات سال ۲۰۲۰ میلادی می‌توانند به این کنسول دسترسی داشته باشند.

صفحه ابتدایی کنسول Atari VCS

صفحه ابتدایی کنسول Atari VCS

بازی اکشن Missile Command: Recharged که تا پیش‌از این برای پلتفرم‌های نینتندو سوییچ، پی سی، سیستم‌عامل اندروید و آیفون روانه بازار شده بود، به‌عنوان بازی روز عرضه کنسول Atari VCS عرضه خواهد شد. البته باید توجه داشته باشید که این نسخه از بازی از ویژگی‌های کنسول مثل کنترلر کلاسیک دستگاه پشتیبانی می‌کند. براساس اطلاعات موجود قرار است به‌زودی بازی‌های بیشتری نیز برای این کنسول معرفی شوند.

در حال حاضر علاقه‌مندان می‌توانند Atari VCS را در سه رنگ مشکی، عقیق رنگ و کربن طلایی پیش‌خرید کنند. کامل‌ترین باندل این کنسول که شامل کنترلر بی‌سیم کلاسیک و یک کنترلر مدرن می‌شود با برچسب قیمت ۴۰۰ دلار دردسترس قرار دارد. افراد که تمایل به خرید باندل کامل کنسول را ندارند، می‌توانند با هزینه ۳۰۰ دلار دستگاه را خریداری کرده و هریک از کنترلرهای موجود را با قیمتی حدود ۶۰ دلار دریافت کنند.

کنسول Atari VCS دارای قابلیتی به‌نام Atari Vault است که به‌وسیله آن گیمرها می‌توانند به بیش از صد بازی کلاسیک و قدیمی آتاری نیز دسترسی داشته باشند. درکنار این ویژگی، Atari World نیز یک سیستم‌عامل لینوکس را در اختیار شما قرار می‌دهد.

اگر شما هم از طرفداران قدیمی و سرسخت آتاری هستید، به‌نظر شما کنسول Atari VCS می‌تواند موفق شود و آیا شما به‌شخصه حاضر به پرداخت چنین هزینه‌ای برای خرید آن هستید؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gameinformer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده