// شنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۳

بازی فورتنایت روی کنسول جدید آتاری نیز اجرا می شود

عده‌ای از کاربران موفق شدند ازطریق نصب سیستم‌عامل ویندوز روی کنسول Atari VCS و اجرای لانچر اپیک گیمز، بازی‌هایی نظیر فورتنایت را روی کنسول جدید شرکت آتاری به اجرا درآورند.

اگر خوش شانس باشیم و مجددا با تاخیری از سوی آتاری مواجه نشویم،‌ حدود دو ماه دیگر تا عرضه‌ی کنسول جذاب آتاری VCS فاصله داریم؛ با این وجود هنوز هم اطلاعات زیادی در مورد این کنسول منتشر نشده است. البته در نمایشگاه CES امسال بازدیدکنندگان برای اولین‌بار موفق شدند تا نگاهی به صفحه اصلی و منوهای VCS انداخته و تعدادی از بازی‌های قدیمی (رترو) که ازطریق سرویس استریم Antstream روی این دستگاه عرضه می‌شوند را تجربه کنند. علاوه‌بر همه این‌ها گروهی از کاربران مدیوم پست موفق به کشف یک قابلیت دیگر کنسول جدید شرکت آتاری شدند،‌ توانایی اجرای بازی فورتنایت!

در حقیقت بازی فورتنایت تاکنون به‌صورت مستقیم برای آتاری VCS پورت نشده است، اما کاربران ازطریق قابلیت unique PC sandbox که اجازه‌ی نصب و راه‌اندازی سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس روی این کنسول (و به دنبال آن برنامه‌ها و بازی‌هایی که به‌صورت انحصاری فقط برای این پلتفرم‌ها منتشر شده‌اند) را به کاربر می‌دهد؛ موفق شدند لانچر اپیک گیمز را روی کنسول جدید آتاری نصب کرده و پس از آن بازی Fortnite را نیز روی آن به اجرا درآورند.

در ویدیوی منتشر شده خیلی در مورد چگونگی و فرایند انجام این کار صحبت نمی‌شود، اما ظاهرا بازی‌های دیگری نظیر Borderlands 2 و بسکتبال کلاسیک نیز با موفقیت روی این کنسول اجرا شده‌اند. در صورت علاقه‌مندی می‌توانید ویدیوی سی ثانیه‌ای منتشر شده از اجرای فورتنایت روی کنسول VCS را در کانال یوتیوب سازندگان مشاهده کنید.

به‌زودی با عرضه‌ی Atari VCS احتمالا شاهد کشف قابلیت‌های دیگر این دستگاه توسط افراد مختلف در سرتاسر جهان خواهیم بود. شما در مورد این کنسول جدید که البته ساخته شده تا خاطرات زیادی را برای گیمرهای قدیمی زنده کند چه نظری دارید؟ حاضرید برای خرید چنین دستگاهی هزینه کنید؟


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده