نویسنده: آریا بهپور
// دوشنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

فروش بازی Minecraft به ۲۰۰ میلیون نسخه رسید

هر ماه به‌طور میانگین ۱۲۶ میلیون نفر در حال تجربه‌ی Minecraft هستند.

حدود ۹ سال از انتشار نسخه‌ی رسمی بازی ماینکرفت (Minecraft) می‌گذرد و البته اگر بخواهیم نسخه‌ی اولیه‌ی آن‌را در نظر بگیریم، این مدت‌زمان به ۱۱ سال می‌رسد. این محصول استودیو موجانگ (Mojang) تا امروز آمار و ارقام خیره‌کننده‌ای از خود به‌جا گذاشته و اکنون در جدیدترین اخبار بازی مطلع شدیم که مجموع فروش ماینکرفت به ۲۰۰ میلیون نسخه رسیده است.

این رکورد حیرت‌انگیز درحالی توسط ماینکرفت به‌دست آمده که بازی در سال ۲۰۱۶ از مرز ۱۰۰ میلیون مشتری عبور کرد و سال گذشته هم تقریباً در همین روزها آمار ۱۷۶ میلیون نسخه برای آن اعلام شده بود. نکته‌ی جالب دراین‌میان به تعداد کاربران فعال بازی مربوط می‌شود که طبق اطلاعات منتشرشده به ۱۲۶ میلیون نفر در هر ماه می‌رسد؛ رقمی که نشان از جذابیت بالای ماینکرفت برای ده‌ها میلیون مخاطب آن‌هم بعد از گذشت حدود یک دهه از انتشار بازی دارد.

همچنین بد نیست به این قضیه هم اشاره کنیم که علاوه‌بر این ۲۰۰ میلیون مخاطب ماینکرفت، حدود ۳۰۰ میلیون نفر هم تا نوامبر ۲۰۱۹ در چین به تجربه‌ی نسخه‌ی Free to Play بازی روی پی‌سی و موبایل پرداخته‌اند که توسط شرکت NetEase در این کشور عرضه شده است.

مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ استودیو موجانگ و حقوق مربوط‌به بازی ماینکرفت را به ارزش ۲.۵ میلیارد دلار خریداری کرد، یعنی زمانی‌که تعداد مخاطبان آن روی پلتفرم‌هایی مثل پی ‌سی، پلی ‌استیشن 3 و ایکس ‌باکس 360 به حدود ۵۰ میلیون نفر می‌رسید و بعدها پلتفرم‌های بیشتری میزبان بازی شدند و فروش آن هم افزایش زیادی پیدا کرد. مایکروسافت در بیانیه‌ی اخیر خود به این نکته هم اشاره کرده که همه‌گیری ویروس کرونا تأثیر بزرگی روی افزایش تعداد مخاطبان بازی در این مدت داشته، به‌طوری‌که تعداد بازیکنان جدید ماینکرفت در ماه گذشته ۲۵٪ نسبت به قبل رشد داشته و میزان بازی‌های چندنفره‌ی آن هم ۴۰٪ بیشتر از قبل شده است.

این روزها درحالی به زمان عرضه‌ی بازی Minecraft Dungeons برای پی‌سی، پلی ‌استیشن 4، ایکس ‌باکس وان و نینتندو سوییچ نزدیک می‌شویم که احتمالاً کمتر کسی می‌توانست در روزهای اولیه‌ی تولید ماینکرفت تصور چنین محبوبیتی را برای آن داشته باشد؛ بازی‌ای که مارکوس پرسون ملقب به Notch آن‌را به‌عنوان پروژه‌ای کوچک خلق کرد و این روزها یکی از بزرگ‌ترین آثار صنعت بازی محسوب می‌شود.


منبع The Verge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده