// دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۶:۵۴

فیلم انگل برنده جایزه اسکار ۲۰۲۰ بهترین فیلم خارجی‌ زبان شد

با ادامه‌ی رکوردشکنی‌هایی فیلم Parasite، تازه‌ترین ساخته‌ی بونگ جون-هو بالاخره سینمای کشور کره جنوبی برای نخستین بار در تاریخ موفق به کسب جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار شد.

۹۳ کشور یک نماینده از سینمای خود را برای شرکت در اسکار ۲۰۲۰ به آکادمی علوم و هنرهای سینما معرفی کردند و از این بین مستند Honeyland از مقدونیه شمالی و فیلم‌های Corpus Christi، «بی‌نوایان» (Les Miserables)، «درد و شکوه» (Pain and Glory) که به ترتیب به سینمای کشورهای لهستان، فرانسه و اسپانیا تعلق داشتند، چهار مورد از نامزدهای نهایی را تشکیل دادند. اما در این بین بزرگ‌ترین مدعی که حتی در اسکار امسال نامزد دریافت جوایز بیشتر و مهم‌تری هم شده بود «فیلم انگل (Parasite)، جدیدترین ساخته‌ی سینمایی کارگردانی است که می‌داند چگونه باید انواع‌واقسام مخاطبان را در حد نیاز و توان‌شان سیراب کند و فیلمی مخصوص تماشا شدن توسط عده‌ای بسیار محدود از تماشاگرها را نسازد. فیلم Parasite موفق شد جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان از مراسم امسال را دریافت کند. بونگ جون-هو امشب جاده‌ی تاریخ‌سازی با فیلم Parasite را جلوتر از همیشه رفت؛ به این دلیل که در طول سال‌های سال به خوبی مشغول طی کردن مسیری در دنیای هنر هفتم بود که در پایان نمی‌توانست به جایی غیر از کسب همه‌ی این افتخارات در اوج لیاقت منتهی شود.

این جایزه دومین اسکار فیلم Parasite بود که پیش از این جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده بود. با ادامه مراسم اسکار 2020 و پوشش خبری آن همراه زومجی باشید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده