نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۸

مسابقات The Chongqing Major بازی DOTA 2 با قهرمانی Team Secret پایان یافت

دومین رویداد میجور این فصل بازی DOTA 2 شانزده تیم برجسته جهان را به ماراتن سنگین و نفس‌گیری دعوت کرد که نهایتا تیم Team Secret از آن سربلند بیرون آمد و جایزه ۳۵۰ هزار دلاری جایگاه نخست را از آن خود کرد.

با عنایت به اینکه تورنمنت The Chongqing Major به عنوان یکی از رویدادهای میجور این فصل بازی DOTA 2 شناخته می‌شود، از اهمیت ویژه‌ای نزد طرفداران برخوردار است. به مانند اولین رویداد میجور این فصل یعنی مسابقات The Kuala Lumpur Major که با قهرمانی تیم «ویرتوس پرو» به پایان رسید، برای تورنمنت چونگ‌کینگ میجور نیز در مجموع مبلغ یک میلیون دلار جایزه نقدی و پانزده هزار «امتیاز صلاحیت» برای دعوت به مسابقات The International 9 در نظر گرفته شده است که بین تیم‌ها تقسیم می‌شود. مسابقات The Chongqing Major با یک «مراسم افتتاحیه» به یاد‌ماندنی در شهر چونگ‌کینگ کشور چین برگزار شد و باری دیگر تیم‌های برجسته سراسر جهان را مقابل هم قرار داد تا برای تصاحب جایزه ۳۵۰ هزار دلاری و ۴۹۵۰ امتیاز جایگاه نخست به رقابت بپردازند. میزبانی این مسابقات بر عهده ریچارد کمبِل (ریچارد) بود که به همراه گزارشگران برجسته‌ای نظیر توبی داوسون (توبی‌وان)، یوانس لوکاس (فاگد)، کایل فریدمن (کایل) و گابریل کروز (لیریکال) تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. این تورنمنت در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و سرانجام تیم Team Secret با عبور از سد حریفان در جایگاه نخست ایستاد و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

The Chongqing Major

میراکل را می‌توان غایب بزرگ مسابقات چونگ‌کینگ میجور به حساب آورد که به دلایل شخصی قادر به همراهی تیم خود در این رویداد نبود

مرحله مقدماتی مسابقات چونگ‌کینگ میجور در بازه زمانی ۴ تا ۹ آذر در شش منطقه اصلی برگزار شد و تیم‌های Team Secret ،Team Liquid و Alliance از منطقه اروپا، تیم‌های The Pango و Virtus.pro از منطقه CIS، تیم‌های Team Aster ،Vici Gaming و PSG.LGD از منطقه چین، تیم‌های Fnatic و TNC Predator از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم‌های J.Storm ،Forward Gaming و Evil Geniuses از امریکای شمالی و در نهایت تیم‌های Chaos Esports Club و Thunder Predator از منطقه امریکای جنوبی جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند. از تیم EHOME، قهرمان مسابقات بُخارست ماینور نیز به صورت مستقیم دعوت به عمل آمد تا با پانزده تیم دیگر در مرحله بعدی به رقابت بپردازد. در این مسابقات عامر البرقاوی (-Miracle) از تیم Team Liquid به دلایل شخصی و بکای تیملزناف (Zayac) از تیم The Pango به دلیل مشکل ویزا موفق به همراهی تیم‌شان نشدند و بر این اساس چو زیو (shadow) و رینت عبدالعین (KingR) جای آن‌ها را گرفتند. علاوه بر این، کلینتون لومس (Fear) جایگزین میلان کوزمارو (MiLAN) در تیم J.Storm شد و لئوناردو سیفوانتس (-LeoStyle) پس از جدایی جِرمی رویز آگویناگا (Jeimari) به عنوان بازیکن جایگزین به تیم Thunder Predator پیوست. همچنین تیم TNC Predator به دلیل محرومیت کارلو پالاد (Kuku) تصمیم گرفت که ریو هاساگوا (ryOyr) را به خدمت بگیرد.

زنگ آغاز مرحله گروهی مسابقات The Chongqing Major در تاریخ ۲۹ دی به صدا درآمد و پس از دو روز رقابت حساس و نفس‌گیر نهایتا در تاریخ ۳۰ دی به پایان رسید. در این مرحله ابتدا تیم‌ها به چهار گروه متشکل از چهار تیم تقسیم شدند که در گروه اول تیم‌های Chaos Esports Club ،TNC Predator ،EHOME و Virtus.pro، در گروه دوم تیم‌های Thunder Predator ،Forward Gaming ،Team Secret و PSG.LGD، در گروه سوم تیم‌های J.Storm ،The Pango ،Vici Gaming و Team Liquid و در گروه چهارم تیم‌های Team Aster ،Alliance ،Evil Geniuses و Fnatic حضور داشتند. پس از پایان این مرحله که به صورت BO3 برگزار شد، تیم‌های Virtus.pro و EHOME از گروه اول، تیم‌های PSG.LGD و Team Secret از گروه دوم، تیم‌های Team Liquid و Vici Gaming از گروه سوم و تیم‌های Fnatic و EG از گروه چهارم به سبب قرارگیری در رده‌های اول و دوم گروه‌هایشان به براکت بالایی مرحله اصلی راه یافتند و سایر تیم‌ها به خاطر کسب نتایج ضعیف در براکت پایینی دسته‌بندی شدند.

The Chongqing Major

تیم ایول جنیوسس پس از سقوط به براکت بازنده‌ها تمام تلاش خود را برای راهیابی به فینال به کار بست، ولی پس از پشت سر گذاشتن یک مسیر طولانی، در فینال براکت پایینی مغلوب تیم سیکرت شد و به خانه بازگشت

مرحله اصلی مسابقات The Chongqing Major از تاریخ ۳۰ دی کار خود را آغاز کرد و در تاریخ ۷ بهمن پایان یافت. در اولین روز مرحله اصلی تنها دو دیدار در براکت بالایی برگزار شد که در این دیدارها تیم EHOME با نتیجه ۱-۲ تیم Fnatic را شکست داد و تیم Team Secret با نتیجه ۰-۲ مقابل Team Liquid به پیروزی رسید. در روز دوم این مرحله شاهد برگزاری دو دیدار در براکت بالایی و چهار دیدار در براکت پایینی بودیم. در براکت بالایی تیم PSG.LGD با نتیجه ۰-۲ بر تیم Vici Gaming غلبه کرد و تیم Virtus.pro با دو پیروزی پیاپی از سد تیم Evil Geniuses گذشت. در براکت پایینی اما تیم Alliance مغلوب تیم Chaos Esports Club شد و تیم The Pango از تیم Thunder Predator شکست خورد. در دیدارهای بعدی این روز تیم J.Storm در یک بازی تماشایی به کار تیم Forward Gaming پایان داد و تیم TNC Predator تیم Team Aster را راهی خانه کرد. روز سوم مرحله اصلی مسابقات با برگزاری دو دیدار در براکت بالایی و سه دیدار در براکت پایینی پیگیری شد. در براکت بالایی تیم Virtus.pro در مصاف با PSG.LGD به دو پیروزی پیاپی دست یافت و تیم Team Secret تیم EHOME را با نتیجه ۰-۲ راهی براکت پایینی کرد. در اولین دیدار براکت پایینی، تیم Vici Gaming مقابل Chaos Esports Club قرار گرفت و با نتیجه ۱-۲ حریف امریکایی خود را شکست داد و در دیدارهای بعدی تیم EG با پیروزی در دو بازی به کار تیم Thunder Predator خاتمه داد و تیم Fnatic با نتیجه ۰-۲ تیم J.Storm را مغلوب ساخت.

روز چهارم و پنجم این مرحله تنها یک دیدار داشت که در این دیدارها تیم Team Liquid با دو پیروزی از سد تیم TNC Predator عبور کرد و تیم Evil Geniuses با غلبه بر تیم Vici Gaming جواز حضور در دیدارهای روز بعدی را به دست آورد. در روز ششم شاهد برگزاری یک دیدار در براکت بالایی و سه دیدار در براکت پایینی بودیم که در براکت بالایی تیم Virtus.pro با نتیجه ۱-۲ به کار Team Secret پایان داد و به فینال مسابقات راه یافت. در سایر دیدارهای این روز در براکت پایینی، تیم Team Liquid در کمال ناباوری مغلوب تیم Fnatic شد و تیم EHOME در مصاف با تیم Evil Geniuses دو شکست پیاپی را تجربه کرد. دیدار نهایی این روز تیم‌های PSG.LGD و Fnatic را مقابل هم قرار داد که در نهایت این PSG.LGD بود که با نتیجه ۰-۲ پیروز شد.

روز هفتم مرحله اصلی مسابقات چونگ‌کینگ میجور با برگزاری دو دیدار در براکت پایینی پیگیری شد که در اولین دیدار تیم EG با پیروزی بر تیم PSG.LGD به فینال براکت پایینی راه پیدا کرد و در فینال براکت پایینی شاهد تقابل تیم‌های قدرتمند Team Secret و Evil Geniuses بودیم که این دیدار با شکست تیم EG و راهیابی Team Secret به فینال بزرگ همراه بود. در آخرین روز از مرحله اصلی و پیش از فینال، یک دیدار بین تیم Wings Gaming، قهرمان مسابقات TI6 و تیم Team Liquid، قهرمان مسابقات TI7 برگزار شد و رومن پالی (rmN) به جای عامر البرقاوی (-Miracle) در ترکیب «تیم لیکویید» قرار گرفت و این دیدار تماشایی و جذاب در نهایت با پیروزی تیم «وینگز گیمینگ» به پایان رسید. نتایج به نحوی رقم خورد که در فینال بزرگ، تیم‌های Virtus.pro و Team Secret به مصاف هم رفتند و تیم Team Secret با نتیجه ۱-۳ رقیب روس خود را شکست داد و جام را بالای سر برد. 

The Chongqing Major

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولTeam Secret۳۵۰,۰۰۰ دلار۴۹۵۰
دومVirtus.pro۱۷۰,۰۰۰ دلار۳۰۰۰
سومEvil Geniuses۱۰۰,۰۰۰ دلار۲۱۰۰
چهارمPSG.LGD۸۰,۰۰۰ دلار۱۳۵۰
پنجم-ششمEHOME | Fnatic۶۰,۰۰۰ دلار۹۰۰
هفتم-هشتمVici Gaming | Team Liquid۴۰,۰۰۰ دلار۴۵۰
نهم-دوازدهمChaos ES | Thunder Predator | J.Storm | TNC Predator۱۵,۰۰۰ دلار۱۵۰
سیزدهم-شانزدهمAlliance | The Pango | Forward Gaming | Team Aster۱۰,۰۰۰ دلار۷۵


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده