نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۳:۵۹

تیم Virtus.pro فاتح مسابقات The Kuala Lumpur Major بازی دوتا 2 شد

تیم Virtus.pro با غلبه بر تیم Team Secret قهرمان مسابقات The Kuala Lumpur Major بازی DOTA 2 شد و جایزه ۳۵۰ هزار دلاری جایگاه نخست را تصاحب کرد.

مسابقات میجور بازی DOTA 2 همواره از اهمیت بالایی نزد تیم‌ها و طرفداران برخوردار بوده است؛ چرا که این دسته از رویدادها امتیازات و جوایز بیشتری را نسبت به رویدادهای ماینور در اختیار می‌گذارند و این موضوع باعث می‌شود که رقابت‌های حساس و نفس‌گیری را از تیم‌ها شاهد باشیم. حال و پس از پایان اولین رویداد ماینور این فصل که با قهرمانی تیم Tigers همراه بود، نوبت به تورنمنت The Kuala Lumpur Major می‌رسد که باری دیگر تیم‌های قدرتمند جهان را دور هم جمع کند تا برای تصاحب جایزه ۳۵۰ هزار دلاری و ۴۹۵۰ امتیاز جایگاه نخست به رقابت بپردازند. این رویداد میجور در شهر کوالا لامپور، پایتخت کشور مالزی برگزار شد و میزبانی آن بر عهده پال چَلنر (رِدآی) و جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) بود که به همراه گزارشگرهای برجسته‌ای نظیر توبی داوسون (توبی‌وان)، اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، یوانس لوکاس (فاگد) و گرانت هریس (گِراند‌گِرانت) تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. این تورنمنت در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و در نهایت تیم Virtus.pro با عبور از سد حریفان در جایگاه نخست ایستاد و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

The Kuala Lumpur Major / مسابقات کوالا لامپور میجور

از تیم Tigers، قهرمان فصل دهم مسابقات دریم‌لیگ به طور مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد

مرحله مقدماتی مسابقات The Kuala Lumpur Major در بازه زمانی ۲۵ تا ۳۰ شهریور در شش منطقه اصلی برگزار شد و تیم‌های Team Secret ،Ninjas in Pyjamas و Alliance از منطقه اروپا، تیم‌های Virtus.pro و Gambit Esports از منطقه CIS، تیم‌های PSG.LGD ،Vici Gaming و Team Aster از منطقه چین، تیم‌های Fnatic و TNC Predator از منطقه جنوب‌شرقی آسیا، تیم‌های Evil Geniuses ،Forward Gaming و J.Storm از منطقه امریکای شمالی و تیم‌های paiN Gaming و paiN X از منطقه امریکای جنوبی به مرحله گروهی مسابقات راه یافتند. از تیم Tigers، قهرمان فصل دهم مسابقات دریم‌لیگ به صورت مستقیم دعوت به عمل آمد تا با پانزده تیم دیگر در مرحله بعدی به رقابت بپردازد. مرحله گروهی مسابقات در بازه زمانی ۱۸ تا ۱۹ آبان برگزار شد و تیم‌ها در ابتدا به چهار گروه متشکل از چهار تیم تقسیم شدند.تیم‌های Team Secret ،Ninjas in Pyjamas ،paiN Gaming و J.Storm در گروه اول، تیم‌های Evil Geniuses، Vici Gaming ،Team Aster و TNC Predator در گروه دوم، تیم‌های PSG.LGD ،Fnatic ،Tigers و Gambit Esports در گروه سوم و تیم‌های Virtus.pro ،Alliance ،Forward Gaming و paiN X در گروه چهارم دسته‌بندی شدند و در گروه‌هایشان به صورت BO3 به رقابت پرداختند. در پایان این مرحله تیم‌های Team Secret و  Ninjas in Pyjamas از گروه اول، تیم‌های Evil Geniuses و Vici Gaming از گروه دوم، تیم‌های PSG.LGD و Fnatic از گروه سوم و تیم‌های Virtus.pro و Alliance از گروه چهارم به خاطر قرارگیری در رده‌های اول و دوم، به براکت بالایی مرحله اصلی راه یافتند و باقی تیم‌ها به دلیل کسب نتایج ضعیف در براکت پایینی قرار گرفتند.

The Kuala Lumpur Major / مسابقات کوالا لامپور میجور

شانزده تیم راه یافته به مرحله اصلی در براکت دو حذفی به رقابت پرداختند و در نهایت تیم Virtus.pro با غلبه بر رقبا در سکوی اول ایستاد

مرحله اصلی مسابقات The Kuala Lumpur Major از تاریخ ۲۰ آبان آغاز شد و پس از هشت روز رقابت‌های مهیج نهایتا در تاریخ ۲۷ آبان پایان یافت. در اولین روز مرحله اصلی شاهد برگزاری دو دیدار از براکت بالایی و دو دیدار از براکت پایینی بودیم. در براکت بالایی تیم Team Secret با نتیجه ۰-۲ تیم Vici Gaming را شکست داد و تیم PSG.LGD با دو پیروزی پیاپی به کار تیم Alliance در براکت بالایی پایان داد. در براکت پایینی تیم TNC Predator با نتیجه ۰-۱ تیم paiN Gaming را حذف کرد و تیم Tigers با نتیجه ۰-۱ مغلوب تیم paiN X شد. در روز دوم نیز دو دیدار از هر دو براکت برگزار شد و در براکت بالایی تیم Evil Geniuses با کسب نتیجه ۱-۲ مقابل تیم Ninjas in Pyjamas به براکت پایینی سقوط کرد و تیم Virtus.pro با دو پیروزی تیم Fnatic را راهی براکت بازنده‌ها کرد. در براکت پایینی تیم J.Storm در مصاف با تیم Team Aster به پیروزی رسید و تیم Gambit Esports مقابل تیم Forward Gaming متحمل شکست شد. تمام دیدارهای روز سوم در براکت پایینی برگزار شد و در نهایت تیم‌های TNC Predator ،Vici Gaming ،Fnatic و Evil Geniuses با غلبه بر حریفان جواز حضور در روزهای بعدی را به دست آوردند. در روز چهارم شاهد دو دیدار در براکت پایینی بودیم که در یکی از آن‌ها تیم TNC Predator با نتیجه ۱-۲ تیم Vici Gaming را از میان برداشت و در دیدار دوم تیم Fnatic با دو شکست پیاپی مقابل تیم Evil Geniuses راهی خانه شد. در روز پنجم مسابقات هیچ دیداری برگزار نشد، اما روز ششم با برگزاری دو دیدار در براکت بالایی و یک دیدار در براکت پایینی پیگیری شد. در براکت بالایی این روز تیم‌های Team Secret و Virtus.pro حریفان را با نتیجه ۰-۲ شکست دادند و در براکت پایینی تیم Ninjas in Pyjamas بدون حتی یک شکست تیم TNC Predator را مغلوب ساخت. در روز هفتم نیز سه دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم Evil Geniuses با نتیجه ۰-۲ تیم PSG.LGD را از میان برداشت و در مصاف تیم‌های Evil Geniuses و Ninjas in Pyjamas نیز این EG بود که به پیروزی رسید. در این روز تیم Team Secret به مصاف تیم Virtus.pro رفت و با نتیجه ۱-۲ این تیم را شکست داد تا یک پای فینال مشخص شود. در روز نهایی مسابقات دو دیدار برگزار شد که در دیدار نخست تیم‌های Virtus.pro و Evil Geniuses به مصاف هم رفتند و نتیجه ۰-۲ به نفع Virtus.pro باعث شد تا باری دیگر شاهد جدال این تیم با Team Secret باشیم. در فینال مسابقات تیم Virtus.pro بازی‌های تماشایی و خیره‌کننده‌ای از خود به نمایش گذاشت و با نتیجه ۲-۳ تیم Team Secret را از مقابل برداشت و قهرمان این دوره از مسابقات شد.

The Kuala Lumpur Major / مسابقات کوالا لامپور میجور

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولVirtus.pro۳۵۰ هزار دلار۴۹۵۰
دومTeam Secret۱۷۰ هزار دلار۳۰۰۰
سومEvil Geniuses۱۰۰ هزار دلار۲۱۰۰
چهارمNinjas in Pyjamas۸۰ هزار دلار۱۳۵۰
پنجم-ششمTNC Predator | PSG.LGD۶۰ هزار دلار۹۰۰
هفتم-هشتمVici Gaming | Fnatic۴۰ هزار دلار۴۵۰
نهم-دوازدهمAlliance | paiN X | J.Storm | Forward Gaming۱۵ هزار دلار۱۵۰
سیزدهم-شانزدهمpaiN Gaming | Tigers | Team Aster | Gambit Esports۱۰ هزار دلار۷۵


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده