نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵

تیم EHOME فاتح مسابقات The Bucharest Minor بازی DOTA 2 شد

مسابقات بُخارست ماینور بازی DOTA 2 در حالی با قهرمانی تیم EHOME به پایان رسید که طرفداران تیم Gambit Esports بی‌صبرانه منتظر فتح جام توسط این تیم بودند.

فصل دهم مسابقات دریم‌لیگ، اولین رویداد ماینور فصل ۱۹-۲۰۱۸ بازی DOTA 2 بود که در اوایل آبان ماه برگزار و پرونده آن با قهرمانی تیم نوپای «تایگرز» بسته شد. با فاصله کوتاهی پس از آن شاهد برگزاری اولین رویداد میجور این فصل یعنی مسابقات The Kuala Lumpur Major بودیم که تیم «ویرتوس پرو» با غلبه بر تیم‌های قدرتمندی چون «ایول جنیوسس» و «تیم سیکرت» به قهرمانی رسید. کمپانی ولو با پایان این رویدادهای هیجان‌انگیز و تماشایی، اقدام به انتشار به‌روزرسانی 7.20 بازی دوتا 2 کرد و از این طریق تغییرات بسیاری را در بازی به وجود آورد؛ تغییرات گسترده‌ای که نه تنها مکانیک‌ها، آیتم‌ها و نقشه، بلکه هیروهای بازی را نیز دستخوش تغییر کرد. حال که زمان زیادی از برگزاری آخرین تورنمنت دارای «امتیاز صلاحیت» این فصل می‌گذرد و تیم‌ها از فرصت کافی برای استراحت و تمرین برخوردار بودند، نوبت به دومین رویداد ماینور فصل یعنی مسابقات The Bucharest Minor می‌رسید تا هشت تیم برجسته از سراسر جهان را برای تصاحب جایزه ۳۰۰ هزار دلاری و ۵۰۰ امتیاز برای راهیابی مستقیم به مسابقات اینترنشنال آتی، مقابل هم قرار دهد. این تورنمنت در شهر بُخارست، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور رومانی برگزار شد و پال چَلنر (رِدآی) میزبانی مسابقات و توبی داوسون (توبی‌وان)، دارِن اِلمی (کیلرپیجِن) و دامینیک استپیچ (لاکست) گزارش بازی‌ها را بر عهده داشتند. مسابقات بُخارست ماینور سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی داشت که تیم EHOME نهایتا با عبور از سد رقیبان در جایگاه نخست ایستاد و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

The Bucharest Minor

تیم OG پس از جدایی Pajkatt، از iLTW به عنوان بازیکن جایگزین در ترکیب استفاده کرد

مرحله مقدماتی مسابقات بُخارست ماینور که از ۱۲ آذر آغاز شد و تا ۱۴ آذر ادامه داشت، درست به مانند دیگر تورنمنت‌ها در شِش منطقه اصلی برگزار شد و سرانجام تیم‌های OG و Ninjas in Pyjamas از منطقه اروپا، تیم TEAM TEAM از منطقه امریکای شمالی، تیم Playmakers Esports از منطقه امریکای جنوبی، تیم Gambit Esports از منطقه CIS، تیم BOOM ID از منطقه جنوب‌شرقی آسیا و تیم‌های Keen Gaming و EHOME از منطقه چین جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آوردند. در این مسابقات تیم OG پس از جدایی بازیکن جایگزین خود یعنی «پِر آندرس اولسون لیل» (Pajkatt)، ایگور فیلاتف (iLTW) را به خدمت گرفت. در مرحله گروهی مسابقات که در تاریخ ۱۹ و ۲۰ دی ماه برگزار شد،  تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند. در گروه اول شاهد تیم‌های Gambit Esports ،Keen Gaming ،Ninjas in Pyjamas و TEAM TEAM بودیم و در گروه دوم تیم‌های EHOME ،OG ،BOOM ID و Playmakers Esports حضور داشتند. در این دو روز، تیم‌ها در گروه‌هایشان به صورت دوحذفی به رقابت پرداختند و به ازای هر پیروزی امتیاز کسب کردند. در پایان مرحله گروهی، دو تیم Gambit Esports و Keen Gaming از گروه اول و دو تیم EHOME و OG از گروه دوم به ترتیب در رده‌های اول و دوم جداول قرار گرفتند و به براکت بالایی مرحله اصلی راه یافتند. سایر تیم‌ها نیز به واسطه کسب نتایج نه چندان مطلوب در جایگاه‌های سوم و چهارم جای گرفته و در براکت پایینی مرحله اصلی دسته‌بندی شدند.

The Bucharest Minor

در فینال براکت پایینی، تیم Gambit Esports با کسب دو پیروزی پیاپی مانع از راهیابی تیم Keen Gaming به فینال بزرگ شد

مرحله اصلی مسابقات بُخارست ماینور در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۳ دی ماه برگزار شد و تیم‌های راه‌یافته در دو براکت بالایی و پایینی به صورت دوحذفی رقابت کردند. اولین روز مرحله اصلی مسابقات با برگزاری دو دیدار از هر دو براکت پیگیری شد. در دیدار نخست این روز در براکت بالایی تیم EHOME با نتیجه ۰-۲ از سد تیم Keen Gaming گذشت و در دیدار دوم، تیم OG با دو شکست پیاپی مقابل تیم Gambit Esports به براکت پایینی سقوط کرد. در براکت پایینی اما اولین دیدار میان تیم‌های BOOM ID و TEAM TEAM بود که تیم BOOM ID با نتیجه ۱-۲ مغلوب حریف امریکایی‌اش شد و در دیدار نهایی تیم Ninjas in Pyjamas با دو پیروزی تیم Playmakers Esports را راهی خانه کرد. در روز دوم مرحله اصلی شاهد سه دیدار در براکت پایینی و یک دیدار در براکت بالایی بودیم. در براکت بالایی تیم EHOME با غلبه بر تیم Gambit Esports یک پله به قهرمانی نزدیک شد و در براکت پایینی تیم Keen Gaming با نتیجه ۱-۲ تیم TEAM TEAM را شکست داد و تیم OG در کمال ناباوری با نتیجه ۱-۲ مغلوب تیم Ninjas in Pyjamas شد و به خانه بازگشت. دیدار نهایی روز دوم نیز برندگان دو دیدار قبلی را مقابل هم قرار داد و نهایتا این تیم Keen Gaming بود که با دو پیروزی پیاپی به کار حریف اروپایی خود پایان داد. در آخرین روز مرحله اصلی دو دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم Gambit Esports در دو بازی تماشایی ترمز تیم Keen Gaming را کشید و به فینال مسابقات راه یافت. نتایج به نحوی رقم خورد که در فینال مسابقات شاهد تقابل تیم‌های EHOME و Gambit Esports بودیم که تیم EHOME در چهار بازی دلنشین و مهیج بر رقیب خود غلبه کرد و به قهرمانی دست یافت.

The Bucharest Minor

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولEHOME۱۲۵,۰۰۰۱۲۰
دومGambit Esports۷۰,۰۰۰۱۰۰
سومKeen Gaming۳۵,۰۰۰۹۰
چهارمNinjas in Pyjamas۲۵,۰۰۰۷۰
پنجم-ششمTEAM TEAM | OG۱۵,۰۰۰۴۰
هفتم-هشتمBOOM ID | Playmakers Esports۷,۰۰۰۲۰


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده