نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۲۹

مسابقات GESC: Indonesia با پیروزی تیم Evil Geniuses پایان یافت

مسابقات GESC: Indonesia بازی Dota 2 بالاخره پس از چهار روز رقابت نفس‌گیر با قهرمانی تیم Evil Geniuses در حالی به کار خود پایان داد که طرفداران تیم VGJ.Thunder بی‌صبرانه منتظر فتح جام توسط این تیم بودند.  

پس از مسابقات میجور ESL One Katowice و The Bucharest Major که با قهرمانی تیم Virtus.Pro همراه بود، نوبت به یکی از مسابقات ماینور سال جاری بازی Dota 2 یعنی GESC: Indonesia رسید که ما را با خود به جاکارتا، پایتخت کشور اندونزی ببرد تا شاهد رقابت‌های نفس‌گیر هشت تیم برتر از سراسر دنیا برای کسب جایزه ۱۱۰ هزار دلاری و ۱۵۰ «امتیاز صلاحیت» جایگاه نخست باشیم. میزبانی این رویداد بر عهده جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) بود و در میان گزارشگران نیز چهره‌های برجسته‌ای نظیر آستین والش (کَپیتالیست)، یوانس لوکاس (فاگد)، اووِن دیویس (اودی‌پیکسل) و ویلیام لی (بلتز) حضور داشتند. این تورنمنت در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و سرانجام تیم Evil Geniuses با غلبه بر حریفان در جایگاه نخست ایستاد و فاتح این دوره از مسابقات شد. 

 

مرحله مقدماتی | ۱۶ دی تا ۶ اسفند

از تیم Evil Geniuses به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد

در این دوره از مسابقات شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در هفت منطقه امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپا، منطقه CIS، چین، جنوب‌شرقی آسیا و اندونزی بودیم و نهایتا تیم Digital Chaos از امریکای شمالی، تیم Infamous از امریکای جنوبی، تیم The Final Tribe از اروپا، تیم Natus Vincere از منطقه CIS، تیم VGJ.Thunder از چین، تیم Fnatic از جنوب‌شرقی آسیا و تیم Rex Regum Qeon از منطقه اندونزی به مرحله اصلی راه یافتند. از تیم Evil Geniuses نیز به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد تا با تیم‌های راه‌یافته از مرحله مقدماتی برای کسب عنوان قهرمانی به رقابت بپردازد.

GESC: Indonesia

 

مرحله گروهی | ۲۴ تا ۲۵ اسفند

نحوه برگزاری: در مرحله گروهی ابتدا تیم‌ها به دو گروه تقسیم می‌شوند و در گروه‌های خود به رقابت می‌پردازند. هر یک از تیم‌ها با پیروزی در دیدار‌های خود امتیاز کسب می‌کنند و در یکی از جایگاه‌های اول تا چهارم قرار می‌گیرند. تیم اول هر گروه به نیمه‌نهایی، تیم دوم گروه‌ها به یک چهارم نهایی و دو تیم انتهای جدول به دور اول پلی‌آف راه می‌یابند.

در گروه اول تیم Evil Geniuses با کسب دو پیروزی در دو دیدار خود راهی نیمه‌نهایی شد و تیم Infamous با کسب دو پیروزی و یک شکست در سه دیدار به جایگاه دوم بسنده کرد و حضور در یک چهارم نهایی را برای خود قطعی ساخت. دو تیم Natus Vincere و Rex Regum Qeon به خاطر بازی‌های نه‌چندان جالب خود در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

در گروه دوم تیم VGJ.Thunder با کسب دو پیروزی در دو دیدار خود به نیمه‌نهایی راه یافت و تیم Fnatic دو دیدار خود را با پیروزی پشت سر گذاشت و جواز حضور در یک چهارم نهایی را به دست آورد. تیم‌های The Final Tribe و Digital Chaos عملکرد خوبی نداشتند و با شکست در بیشتر دیدارها جایگاه سوم و چهارم را به نام خود ثبت کردند.

GESC: Indonesia

 

مرحله اصلی | ۲۶ تا ۲۷ اسفند

روز اول مرحله اصلی با برگزاری چهار دیدار پیگیری شد و به این ترتیب تکلیف تیم‌های راه‌یافته به نیمه‌نهایی مشخص شد. در دو دیدار اول، تیم‌های Natus Vincere و The Final Tribe موفق شدند تا دور اول پلی‌آف را با موفقیت پشت سر بگذارند و به مرحله بعدی صعود کنند. در دیدار‌های بعدی نیز تیم Natus Vincere با نتیجه ۱-۲ بر Fnatic غلبه کرد و تیم Infamous با نتیجه ۱-۲ از سد تیم The Final Tribe عبور کرد.

در روز دوم مرحله اصلی سه دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم Natus Vincere با نتیجه ۰-۲ مغلوب تیم Evil Geniuses شد و از رقابت‌ها خداحافظی کرد. در دیدار دیگر این روز تیم‌های VGJ.Thunder و Infamous به مصاف هم رفتند که تیم VGJ.Thunder با پیروزی در دو بازی به کار حریف امریکایی خود پایان داد. در آخرین دیدار و فینال مسابقات هم برندگان دو دیدار قبل مقابل هم قرار گرفتند و نهایتا تیم Evil Geniuses با نتیجه ۰-۲ مقابل تیم VGJ.Thunder به پیروزی رسید و نام خود را به عنوان قهرمان مسابقات GESC: Indonesia به ثبت رساند.

GESC: Indonesia

در بازی اول دیدار فینال هر دو تیم کار را بسیار تهاجمی آغاز کردند، اما تیم Evil Geniuses پس از مدتی بازی را در دست گرفت و در یک بازی یکطرفه یک پیروزی شیرین به دست آورد. در دقیقه اول بازی تیم VGJ.Thunder در لاین بالایی به سبب برتری در نفرات یکی از بازیکنان تیم EG را از پای در آورد، اما طولی نکشید که دو نفر از تیم VGJ.Thunder در خطوط میانی و بالایی کشته شدند. در دقیقه سوم Fade به لاین میانی پیوست و در یک همکاری زیبا با Yang موفق به کشتن بازیکن میانی حریف شدند. دو دقیقه بعد درگیری دیگری در لاین بالایی رخ داد که دو کشته از VGJ.Thunder بر جای گذاشت. بازیکن کَری تیم VGJ.Thunder که از فارم در لاین اصلی ناامید شده بود به جنگل رفت تا بتواند به دور از فایت‌ها فارم کند. بازیکنان تیم Evil Geniuses در دقیقه ۷ پس از تخریب اولین تاور لاین بالایی به خطوط دیگر اضافه شدند و برتری‌های کوچکی را برای خود کسب کردند. بازی به همین منوال پیش می‌رفت تا اینکه در دقیقه ۱۶ یک درگیری بزرگ اتفاق افتاد و تیم EG موفق به از بین بردن تمام بازیکنان تیم حریف شد. دو دقیقه بعد تیم Evil Geniuses به سراغ روشان رفت و با به دست آوردن Aegis لاین پایینی حریف را هدف قرار داد. تیم VGJ.Thunder که به سبب نمایش ضعیف خود در ابتدای بازی نمی‌توانست کاری از پیش ببرد، پس از نابودی دو تاور لاین پایین و کشته شدن همی‌تیمی‌ها در فایت نهایی، در دقیقه ۲۰ شکست را پذیرفت.

بازی دوم نسبت به بازی اول آهسته‌تر دنبال می‌شد، ولی پس از مدتی به بازی نخست شباهت پیدا کرد و تیم Evil Geniuses با همکاری‌های بی‌نقص تیم حریف را کنار زد. تیم EG که تنها یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشت، با آرامش خاطر بیشتری بازی را دنبال می‌کرد و در طرف مقابل تیم VGJ.Thunder به هر دری می‌زد تا بازی را به تساوی بکشاند. در دقیقه ۲ تیم VGJ از اشتباه فردی Cr1t (در نقش هیروی Io) استفاده کرد و موفق به کشتن این بازیکن در لاین بالایی شد. در دقیقه پنجم ddc (در نقش هیرو Witch Doctor) که برای کشتن بازیکن میانی حریف آمده بود به در بسته خورد و کشته شد. پس از آن یک درگیری در لاین بالایی و یک درگیری در لاین پایینی اتفاق افتاد که یکی از آن دو به نفع EG و دیگری به نفع VGJ بود. بازیکن میانی VGJ.Thunder که لاین اصلی خود را ترک کرده بود در لاین بالایی چندین باز موفق به از بین بردن بازیکنان تیم رقیب شد. در دقیقه ۱۵ تیم EG روشان را از پای در آورد و چند دقیقه بعد برای تخریب تاور دوم لاین میانی اقدام کرد که موفق هم بود. در دقیقه بیستم بازی تیم Evil Geniuses در یک نبرد دلنشین همه بازیکنان حریف را از بین برد و به دنبال آن بارکس‌ها و تاور خط میانی را تخریب کرد. پنج دقیقه بعد تیم EG باری دیگر Aegis را تصاحب کرد و درگیری جدیدی در لاین پایینی آغاز کرد. این تیم با از بین بردن تعدادی از بازیکنان حریف، آنها را نهایتا در دقیقه ۲۶ وادار به اعلام شکست کرد و فاتح این دوره از مسابقات شد.

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

GESC: Indonesia

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولEvil Geniuses۱۱۰ هزار دلار۱۵۰
دومVGJ.Thunder۶۵ هزار دلار۹۰
سوم-چهارمNatus Vincere۳۵ هزار دلار۳۰
سوم-چهارمInfamous۳۵ هزار دلار۳۰
پنجم-ششمFnatic۱۷ هزار و پانصد دلار-
پنجم-ششمThe Final Tribe۱۷ هزار و پانصد دلار-
هفتم-هشتمDigital Chaos۱۰ هزار دلار-
هفتم-هشتمRex Regum Qeon۱۰ هزار دلار-
برای مطالعه‌ی تمام اخبار مربوط به مسابقات بازی Dota 2 به این صفحه مراجعه کنید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده