نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۷

تیم Virtus.Pro فاتح مسابقات The Bucharest Major شد

تیم Virtus.Pro در روز پایانی مسابقات The Bucharest Major بازی Dota 2 با عبور از سد حریفان به قهرمانی این دوره از مسابقات دست یافت و جایزه ۵۰۰ هزار دلاری جایگاه نخست را از آن خود کرد.

مسابقات The Bucharest Major، دومین رویداد میجور بازی Dota 2 در سال ۲۰۱۸ در حالی به کار خود پایان داد که شاهد رقابت‌های جذاب و نفس‌گیری از جانب تیم‌ها برای کسب جایزه پانصد هزار دلاری و ۷۵۰ «امتیاز صلاحیت» جایگاه نخست بودیم. از آنجایی که این دسته از مسابقات همواره جایزه نقدی و امتیاز بیشتری را نسبت به مسابقات ماینور در اختیار تیم‌‌های برتر قرار می‌دهد، از جایگاه ویژه‌ای نزد تیم‌های شرکت‌کننده و هواداران برخوردار است. در این رویداد طبق روال معمول «امتیاز صلاحیت» بین تیم‌های اول تا چهارم تقسیم می‌شود، اما بر خلاف گذشته که همه‌ی تیم‌ها در جایزه نقدی سهم داشتند، این‌بار تنها ۸ تیم برتر موفق به کسب جایزه نقدی خواهند شد. این تورنمنت در بُخارست، بزرگ‌ترین شهر و پایتخت کشور رومانی برگزار شد و میزبانی این رویداد نیز بر عهده پال چَلنر (رِدآی) بود که همراه با گزارشگر‌های نام‌آشنایی نظیر اندرو کَمبل (زایوری)، توبی داوسون (توبی‌وان) و برکستون پالسون (برکس) تجربه خاطره‌انگیزی را برای بینندگان رقم زدند. این تورنمنت در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و سرانجام تیم Virtus.Pro با غلبه بر حریفان در جایگاه نخست ایستاد و فاتح این دوره از مسابقات شد.

 

مرحله مقدماتی | ۱۴ تا ۲۵ دی

مرحله مقدماتی مسابقات، دو ماه پیش از آغاز مرحله گروهی و در شش منطقه برگزار شد و به این ترتیب تیم OpTic Gaming از منطقه امریکای شمالی، تیم paiN Gaming از منطقه امریکای جنوبی، تیم OG از منطقه اروپا، تیم Vega Squadron از منطقه CIS، تیم TNC Pro Team از منطقه جنوب‌شرقی آسیا و تیم VGJ.Thunder از منطقه چین جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند. از تیم Newbee، تیم Team Liquid، تیم Evil Geniuses، تیم Natus Vincere، Mineski، تیم complexity Gaming، تیم Vici Gaming، تیم LGD.Forever Young، تیم Virtus.Pro و تیم Team Secret نیز به صورت مستقیم برای شرکت در مرحله گروهی دعوت به عمل آمد.

The Bucharest Major

 

مرحله گروهی | ۱۳ تا ۱۶ اسفند

مرحله گروهی مسابقات با حضور ۱۶ تیم و به سبک سوئیسی برگزار شد. در این مرحله تیم‌هایی که ۳ بازی از ۵ بازی خود را با پیروزی پشت سر گذاشتند، به مرحله بعدی راه یافتند و مابقی تیم‌ها از گردونه‌ی رقابت‌ها حذف شدند. در نهایت نتایج به نحوی رقم خورد که هشت تیم VGJ.Thunder ،Evil Geniuses ،Newbee ،Virtus.Pro ،Team Secret ،Team Liquid ،OpTic Gaming و TNC Pro Team جواز حضور در مرحله اصلی را به دست آوردند.

The Bucharest Major

 

مرحله اصلی | ۱۸ تا ۲۰ اسفند

روز اول مرحله اصلی مسابقات با برگزاری سه دیدار در یک‌چهارم نهایی پیگیری شد که در اولین دیدار تیم VGJ.Thunder به مصاف TNC Pro Team رفت و این تیم را با نتیجه ۱-۲ شکست داد. در دیدار بعدی شاهد رقابت تیم‌های Newbee و Team Secret بودیم که تیم Newbee با دو پیروزی رقیب اروپایی خود را مغلوب ساخت. در آخرین دیدار این روز هم تیم‌های Evil Geniuses و Team Liquid به جدال پرداختند و نتیجه ۱-۲ به نفع Team Liquid مانع از صعود تیم EG به نیمه‌نهایی مسابقات شد.

در روز دوم مرحله اصلی نیز شاهد برگزاری سه دیدار بودیم که یکی از آنها تکلیف تیم راه‌یافته به نیمه‌نهایی را مشخص کرد و دو دیدار بعدی فینالیست‌های مسابقات را مشخص ساختند. در بازی اول این روز تیم Virtus.Pro مقابل تیم OpTic Gaming قرار گرفت و با نتیجه ۰-۲ به کار تیم حریف پایان داد. در دیدار دوم این روز تیم‌های VGJ.Thunder و Newbee به مصاف هم رفتند و تیم VGJ.Thunder با اقتدار رقیب خود را با نتیجه ۰-۲ شکست داد و نام خود را به عنوان اولین فینالیست ثبت کرد. در دیدار پایانی روز دوم تیم‌های Team Liquid و Virtus.Pro به رقابت پرداختند که نتیجه ۱-۲ مانع از صعود Team Liquid به مرحله بعدی شد و با قرار گرفتن در جایگاه سوم-چهارم از این تورنمنت خداحافظی کرد.

در آخرین روز مرحله اصلی نیز تنها یک دیدار برگزار شد و تیم‌های Virtus.Pro و VGJ.Thunder برای کسب جایگاه نخست در فینال به رقابت پرداختند و نهایتا تیم Virtus.Pro با نتیجه ۰-۳ از سد رقیب خود عبور کرد و فاتح مسابقات The Bucharest Major شد. 

The Bucharest Major

در بازی اول این دیدار هر دو تیم با ترکیب خوبی کار را آغاز کردند، ولی تیم Virtus.Pro به سبب بازی بهتری که از خود به نمایش گذاشت، نتیجه بازی را به نفع خود تغییر داد. در دقیقه اول بازی تیم Virtus.Pro در یک همکاری زیبا در لاین پایین Offlaner تیم حریف را از میان برد و در همین دقیقه در لاین بالایی هم دو درگیری مجزا اتفاق افتاد که از هر دو تیم کشته‌هایی بر جای گذاشت. تیم VP که تسلط خوبی بر لاین پایینی داشت، بارها در این لاین موفق به کشتن Brewmaster شد. در دقایق ۶ و ۷ بازی نیز درگیری‌هایی در خط میانی و لاین بالایی اتفاق افتاد که در اولی تیم VP موفق ظاهر شد و در درگیری دیگر تیم VGJ.Thunder با غافل‌گیر کردن تیم حریف دو نفر از یاران آنها را از بین برد. از این لحظه به بعد فایت‌های زیادی را شاهد بودیم که در تعدادی از آنها تیم Virtus.Pro و در تعدادی دیگر تیم VGJ.Thunder موفقیت‌های کوچکی کسب کردند، اما درست از دقیقه ۱۴ تیم VP به سبب همکاری‌های بی‌نقص تیمی و پیروزی در نبردهای بعدی بازی را در دست گرفت. پس از آن تیم Virtus.Pro نبردهایی را آغاز کرد که تماما به نفع آنها بود و پس از نابود کردن روشان در دقیقه ۲۰ به سمت های‌گراند حریف یورش برد. تیم VGJ.Thunder که به سبب نمایش صعیف خود در ابتدای بازی نمی‌توانست کاری از پیش ببرد، برای دفاع از های‌گراند به عقب بازگشت. در دقیقه ۲۴ تیم VP به دنبال تخریب یکی از باراکس‌ها و آخرین تاور لاین پایینی به سراغ لاین بالایی رفت و باراکس‌ها و تاور این ناحیه را نیز از میان برداشت. در آخرین درگیری بین دو تیم، باز هم Virtus.Pro موفق بود و پس از نابودی چندین نفر از یاران حریف آنها را مجبور به تسلیم کرد و در دقیقه ۲۶ به پیروزی رسید.

بازی دوم این دیدار شباهت زیادی به بازی اول داشت؛ به طوری که در دقایق ابتدایی بازی هجومی و رو به جلویی را از هر دو تیم شاهد بودیم، اما پس از مدتی تیم Virtus.Pro کنترل بازی را در دست گرفت و پیروزی دیگری به نفع خود به ثبت رساند. در دقیقه دوم این بازی دو درگیری اتفاق افتاد که در اولی یکی از بازیکنان تیم Virtus.Pro در خط پایینی کشته شد و در درگیری دیگر تیم VP در لاین بالایی دو بازیکن حریف را از میان برداشت. پس از آن در دقیقه چهارم درگیری مشابهی را در خطوط بالایی و پایینی شاهد بودیم که یک کشته از هر تیم بر جای گذاشت. پنج دقیقه بعد تیم VGJ.Thunder بازیکن کَری حریف را غافل‌گیر و او را برای چندین ثانیه از جریان بازی دور کرد، اما طولی نکشید که No[o]ne از تیم VP در لاین پایینی و به دنبال آن در لاین میانی دو نفر از یاران رقیب را از بین برد. در این لحظات فایت‌های زیادی رخ داد، ولی هیچ یک از تیم‌ها را نمی‌توان پیروز قطعی نبردها دانست؛ زیرا در برخی از آنها Virtus.Pro و در برخی دیگر VGJ.Thunder موفق ظاهر شد. در دقیقه ۱۵ که VGJ.Thunder برای نابودی دومین تاور میانی رقیب اقدام کرده بود، به در بسته خورد و به دنبال از دست دادن دو نفر از هم‌تیمی‌ها به عقب بازگشت. چهار دقیقه بعد تیم VP به سراغ روشان رفت و پس از به دست آوردن Aegis به سوی جنگل تیم حریف راهی شد که نتیجه‌ای برای آنها نداشت. تیم VGJ.Thunder که هنوز به کسب پیروزی فکر می‌کرد، در این اثناء به دومین تاور لاین پایینی رقیب هجوم برد که باز هم با دفاع مستحکم VP روبه‌رو شد. در دقیقه ۲۵ نبرد دیگری بین دو تیم اتفاق افتاد و باری دیگر Virtus.Pro از آن سربلند بیرون آمد و پس از کشتن ۳ نفر از بازیکنان VGJ.Thunder به لاین میانی آنها رفت و باراکس‌ها و تاور این قسمت را بدون مزاحمت تخریب کرد. سه دقیقه بعد تیم VP با پیروزی در درگیری نهایی به سراغ لاین پایینی رفت و VGJ.Thunder که بیشتر بازیکنان خود را از دست داده بود، شکست را پذیرفت.

The Bucharest Major

در بازی سوم این دیدار تیم Virtus.Pro که یک پیروزی تا قهرمانی فاصله داشت با آرامش خاطر بیشتری بازی را دنبال می‌کرد و در طرف مقابل تیم VGJ.Thunder برای پیروزی در این بازی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کرد. در دقیقه اول بازی تیم VP به سبب نمایش زیبای RodjER در نقش هیروی Earth Spirit و 9Pasha در نقش هیروی Centaur Warrunner دو کیل در لاین بالایی به دست آورد. پس از آن درگیری‌هایی در لاین میانی و پایینی رخ داد که کشته‌هایی از هر دو تیم بر جای گذاشت. تیم Virtus.Pro دو تاور لاین میانی حریف را پیش از دقیقه ۶ تخریب کرد و به این خاطر تسلط بیشتری به نقشه پیدا کرد. پس از آن چندین و چند درگیری در خطوط مختلف رخ داد و هر یک از تیم‌ها برتری‌های نسبی و کوچکی را کسب کردند. تیم VGJ.Thunder در دقیقه ۱۳ برای نابود کردن نخستین تاور پایینی VP اقدام کرد که منجر به نبرد دیگری میان تیم‌ها شد و نهایتا تیم VGJ.Thunder پس از نابودی این تاور و کشتن سه نفر از یاران تیم رقیب به عقب بازگشت. شش دقیقه بعد تیم VP با پیروزی در درگیری جدیدی به سراغ روشان رفت و Aegis را تصاحب کرد. تیم VGJ.Thunder که های‌گراند را امن‌ترین منطقه برای نبرد می‌دید، برای لحظاتی در آنجا مستقر شد، ولی پس از مدتی این منطقه را ترک و شروع به فارم کرد. پیروزی‌های پیاپی تیم Virtus.Pro در نبردهای بعدی باعث شد که نهایتا تیم VGJ.Thunder شکست خود را اعلام کند و به این ترتیب تیم VP با پیروزی در این بازی نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

 

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

The Bucharest Major

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولVirtus.Pro۵۰۰ هزار دلار۷۵۰
دومVGJ.Thunder۲۰۰ هزار دلار۴۵۰
سوم-چهارمNewbee۹۰ هزار دلار۱۵۰
سوم-چهارمTeam Liquid۹۰ هزار دلار-
پنجم-هشتمTNC Pro Team۳۰ هزار دلار-
پنجم-هشتمTeam Secret۳۰ هزار دلار-
پنجم-هشتمEvil Geniuses۳۰ هزار دلار-
پنجم-هشتمOpTic Gaming۳۰ هزار دلار-
نهم-یازدهمOG--
نهم-یازدهمcomplexity Gaming--
نهم-یازدهمNatus Vincere--
دوازدهم-چهاردهمVici Gaming--
دوازدهم-چهاردهمpaiN Gaming--
دوازدهم-چهاردهمMineski--
پانزدهم-شانزدهمLGD.Forever Young--
پانزدهم-شانزدهمVega Squadron--


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده