نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

تیم Virtus.pro فاتح مسابقات ESL One Katowice 2018 بازی Dota 2 شد

تیم Virtus.pro در آخرین روز از تورنمنت ESL One Katowice 2018 بازی Dota 2 نهایتا با شکست تیم Vici Gaming نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند و جایزه ۴۰۰ هزار دلاری جایگاه اول را تصاحب کرد.

مسابقات میجور همواره جایگاه ویژه‌ای نزد تیم‌های شرکت‌کننده و هواداران بازی Dota 2 داشته است، چرا که این دسته از مسابقات جایزه نقدی و امتیاز صلاحیت بیشتری را نسبت به دیگر مسابقات در اختیار تیم‌ها قرار می‌دهد و از این رو بازی‌های جذاب و نفس‌گیری را از جانب تیم‌ها شاهد خواهیم بود. مسابقات ESL One Katowice 2018 را می‌توان اولین رویداد میجور در سال جاری میلادی به شمار آورد، زیرا کمپانی ولو مدتی قبل نام مسابقات Galaxy Battles II را به دلیل مقررات جدید کشور برگزارکننده از رویدادهای میجور خط زد و تصمیم به برگزاری یک تورنمنت جایگزین گرفت. اولین رویداد میجور سال ۲۰۱۸ ما را به شهر کاتوویتس لهستان برد، جایی که شانزده تیم برجسته برای تصاحب جایزه ۴۰۰ هزار دلاری و ۷۵۰ امتیاز جایگاه نخست با هم به رقابت پرداختند. میزبانی این رویداد بر عهده پال چَلنر (رِدآی) و الیورجیمز بورگ (اوجی بورگ) بود و در میان گزارشگران و مفسران نیز چهره‌های برجسته‌ای نظیر جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر)، توبی داوسون (توبی‌وان) حضور داشتند. این تورنمنت در سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی برگزار شد و سرانجام تیم Virtus.pro با غلبه بر حریفان در جایگاه نخست ایستاد و فاتح این دوره از مسابقات شد.

مرحله مقدماتی | ۱۹ دی تا ۵ بهمن

در این دوره از مسابقات باری دیگر شاهد برگزاری مرحله مقدماتی در شش منطقه امریکای شمالی، امریکای جنوبی، اروپا، منطقه CIS، چین و جنوب‌شرقی آسیا بودیم و نهایتا تیم‌های compLexity Gaming و OpTic Gaming از امریکای شمالی، تیم Infamous از امریکای جنوبی، تیم‌های Team Kinguin و OG از اروپا، تیم Effect از منطقه CIS، تیم LGD Gaming از چین و تیم Fnatic از جنوب‌شرقی آسیا به مرحله اصلی راه یافتند. از هشت تیم Virtus.pro، Team Secret، Team Liquid، Newbee، Evil Geniuses، Mineski، Vici Gaming و Natus Vincere نیز به صورت مستقیم برای شرکت در این تورنمنت دعوت به عمل آمد تا برای کسب عنوان قهرمانی با تیم‌های راه‌یافته از مرحله مقدماتی به رقابت بپردازند.

Dota 2

مرحله گروهی | ۱ تا ۴ اسفند

نحوه برگزاری: در مرحله گروهی مسابقات ابتدا تیم‌ها به دو گروه تقسیم‌شده و در گروه‌های خود به رقابت می‌پردازند. تیم‌ برتر هر گروه مستقیما به نیمه‌نهایی مرحله اصلی و تیم‌های دوم و سوم هر گروه به یک‌چهارم نهایی راه می‌یابند و بازی‌ها نیز به صورت دو حذفی خواهد بود.

در گروه اول تیم Vici Gaming با نتیجه ۰-۲ مقابل تیم Virtus.pro به پیروزی رسید و به طور مستقیم جواز حضور در نیمه‌ نهایی را به دست آورد. دو تیم Virtus.pro و Team Liquid نیز در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند و به یک‌چهارم نهایی راه یافتند.

Dota 2

در گروه دوم تیم Fnatic با نتیجه ۱-۲ تیم Team Secret را مغلوب ساخت و به عنوان دومین تیم به نیمه‌ نهایی راه پیدا کرد. تیم‌های Team Secret و Evil Geniuses با کسب مقام دوم و سوم جواز حضور در مرحله یک‌چهارم نهایی را به دست آوردند.

Dota 2

مرحله اصلی | ۴ تا ۶ اسفند

 در اولین روز از مرحله اصلی مسابقات تنها یک دیدار میان دو تیم Team Secret و Team Liquid برگزار شد که تیم Team Liquid با دو پیروزی و یک شکست حریف اروپایی خود را کنار زد و به نیمه نهایی راه یافت. روز دوم مرحله اصلی با برگزاری سه دیدار پیگیری شد که در ابتدا تیم Virtus.pro به مصاف Evil Geniuses رفت و با نتیجه ۱-۲ بازی را برد. در بازی‌های دیگر این روز تیم Vici Gaming با نتیجه ۱-۲ تیم Team Liquid را مغلوب کرد و تیم Virtus.pro با دو پیروزی به کار Fnatic خاتمه داد.  

در آخرین روز از مسابقات نیز تنها دو دیدار برگزار شد که در اولین دیدار تیم Team Liquid با نتیجه ۱-۲ از سد تیم Fnatic عبور کرد و در جایگاه سوم ایستاد.در فینال مسابقات نیز دو تیم Vici Gaming و Virtus.pro به مصاف هم رفتند که نهایتا تیم Virtus.pro با اقتدار به نتیجه ۱-۳ دست یافت و قهرمانی این دوره از مسابقات را به نام خود ثبت کرد.

Dota 2

در اولین بازی این دیدار هر دو تیم بازی هجومی و روبه‌جلویی را به نمایش گذاشتند، به طوری که پیش از آغاز زمان بازی تیم Virtus.pro در یک درگیری در میانه زمین یکی از بازیکنان تیم Vici Gaming را از میان برداشت. پس از آن در دقیقه اول بازی تیم Virtus.pro در خط میانی و تیم Vici Gaming در خط پایینی یکی از یاران حریف را از بین برد و در دقایق دوم و چهارم بازی نیز این روند ادامه داشت. تیم VP در یک همکاری زیبا در دقیقه ۶ توانست دو نفر از تیم VG را از میان بردارد و در طرف مقابل نیز یک درگیری در لاین پایینی اتفاق افتاد که تماما به نفع Vici Gaming بود. از این لحظه بازی به گونه‌ای بود که گاهی اوقات تیم VP و گاهی اوقات تیم VG موفق ظاهر می‌شد، اما در دقیقه ۱۲ تیم Virtus.pro یک درگیری تازه آغاز کرد و موفق شد تا علاوه بر تاور بالایی تیم حریف، تعدادی از بازیکنان آنها را هم از میان ببرد. پس از آن تیم‌ها تمایل بیشتری به فارم و نابودی تاورهای یکدیگر پیدا کردند که نتیجه آن تخریب تاور خط پایینی VP و نابودی یکی از تاورهای لاین پایینی و بالایی VG بود. در دقیقه ۱۹ تیم VP به سراغ روشان رفت ولی در این لحظه تیم Vici Gaming برای تصاحب Aegis اقدام کرد و با اینکه موفق به ربودن آن شد، اما چهار نفر از یاران خود را از دست داد و این امر موجب شد تا VP به لاین میانی آنها هجوم برده و تاور و یکی از باراکس‌های این قسمت را نابود کند. در درگیری دقیقه ۲۴ نیز این Virtus.pro بود که با از بین بردن تعدادی از یاران تیم حریف به سراغ تاور و باراکس‌های بالایی رفت و این قسمت را به کلی نابود کرد. چهار دقیقه بعد تیم VP باری دیگر روشان را نابود کرد و به لاین پایین حریف هجوم برد و پس از یک درگیری نفس‌گیر در دقیقه ۲۹ به کار تیم حریف پایان داد و یک پیروزی شیرین به نام خود ثبت کرد.

بازی دوم این دیدار به نسبت بازی قبل با آرامش بیشتری دنبال می‌شد و تیم‌ها تمایل بیشتری به فارم داشتند. از دقیقه پنجم بازیکنان هر دو تیم با چرخش در نقشه برتری‌های نسبی و کوچکی برای تیم خود به دست آوردند. در دقیقه ۷ یک درگیری در لاین پایینی رخ داد که از هر دو تیم کشته‌هایی بر جای گذاشت. تیم Vici Gaming در دقیقه ۱۳ به یکباره به سراغ لاین میانی Virtus.pro رفت و با از میان برداشتن تعدادی از بازیکنان حریف، به کار اولین تاور لاین مذکور نیز پایان داد. درست دو دقیقه بعد تیم Virtus.pro درصدد جبران برآمد و با کشتن همه بازیکنان حریف، تاور لاین میانی را از آنها گرفت. از این لحظه بازی وارد مرحله جدیدی شد و تیم VP تسلط بیشتری به بازی یافت. در دقیقه ۲۰ تیم Vici Gaming برای نابود کردن تاور بالایی تیم VP اقدام کرد، اما در درگیری این ناحیه چهار نفر از یاران خود را از دست داد و تیم Virtus.pro که موقعیت را مناسب می‌دید، بدون هیچ مزاحمتی روشان را از بین برد و Aegis را تصاحب کرد. تیم VG که به خاطر بازی ضعیف خود کار زیادی از دستش برنمی‌آمد، برای دفاع از های‌گراند به عقب بازگشت و در این اثنا VP به راحتی تاور دوم لاین بالایی آنها را نابود ساخت. برتری‌های تیم Virtus.pro ادامه‌دار بود و این تیم در دقیقه ۲۴ در درگیری دیگری به پیروزی رسید و سرانجام در دقیقه ۲۵ تیم VG را وادار به اعلام شکست کرد.

Dota 2

در بازی سوم این دیدار تیم Virtus.pro که تنها یک پیروزی با قهرمانی فاصله داشت، با آزادی عمل بیشتری بازی می‌کرد و در طرف مقابل تیم Vici Gaming سعی در گرفتن اولین پیروزی از رقیب خود داشت. در دقایق دوم، سوم و پنجم بازی درگیری‌هایی را در لاین پایینی شاهد بودیم که دو کشته از VP و سه کشته از VG بر جای گذاشت. پس از آن بازی نسبتا آرامی را شاهد بودیم و تمرکز تیم‌ها بیشتر روی فارم و البته تلاش برای ناکام گذاشتن تیم مقابل در فارم بود. در دقیقه ۱۲ یک درگیری در لاین پایین رخ داد که به هیچ وجه به نفع VG نبود و تیم VP با از بین بردن دو نفر از تیم حریف به عقب بازگشت. درست از دقیقه ۱۳ تعدادی از بازیکنان تیم VP به سراغ روشان رفتند و در این اثنا تیم VG به لاین پایینی آنها هجوم آورد و به سبب برتری در تعداد، هم در فایت این ناحیه پیروز شدند و هم تاور دوم Virtus.pro را نابود ساختند. پنج دقیقه بعد یک درگیری بزرگ دیگر اتفاق افتاد و این‌بار هم VG موفق‌تر ظاهر شد و با از بین بردن چهار نفر از یاران تیم حریف به سراغ اولین تاور خط میانی آنها رفت و این تاور را نابود کرد. بازی از این لحظه رنگ و بوی تازه‌ای به خود گرفت و تیم Vici Gaming با زورگویی تمام در دقیقه ۲۲ وارد فایت دیگری شد و باز هم VP نتوانست کاری از پیش ببرد. درگیری دیگر دو تیم در دقیقه ۲۶ نیز نتیجه مشابهی داشت و تیم VG پس از پیروزی در این درگیری به سراغ روشان رفت که با دخالت VP همراه بود. تیم VG در این لحظه از کشتن روشان دست کشید و به سراغ درگیری نهایی خود در میانه‌ی زمین رفت که با کشته‌شدن چند نفر از یاران تیم حریف همراه بود و تیم Virtus.pro در این لحظه شکست خود را قبول کرده و این بازی را واگذار کرد.

بازی چهارم شباهت زیادی به بازی نخست این دیدار داشت و تیم‌ها از همان دقایق اولیه بسیار هجومی کار را آغاز کردند. در دقیقه دوم و هفتم بازی در لاین بالا و پایین شاهد کشته‌شدن بازیکنان هر دو تیم بودیم و در دقیقه ۹ زمانی که تیم Vici Gaming برای نابود کردن تاور پایینی حریف آمده بود، به در بسته خورد و تعدادی از بازیکنان خود را از دست داد. بازی به آرامی پیش رفت تا اینکه در دقیقه ۱۵ تیم VP به لاین پایینی حریف چینی رفت و پس از یک نبرد موفقیت‌آمیز تاور این قسمت را از میان برداشت و پس از آن برای به دست آوردن Aegis راهی روشان شد. این تیم اندکی بعد درگیری دیگری آغاز کرد که از آن سربلند بیرون آمد و پس از آن لاین میانی و پایینی تیم حریف را هدف قرار داد که نتیجه‌ای جز نابودی کامل تاورها و باراکس‌های این لاین‌ها نداشت. از این لحظه تیم Vici Gaming در های‌گراند مستقر شد تا شاید بتواند با دفاع از آخرین تاور لاین بالایی کاری از پیش ببرد و تیم VP که تسلط کاملی به نقشه به دست آورده بود، روشان را از پای درآورد. از دقیقه ۲۹ تیم Virtus.pro حملات خود به خط بالایی را آغاز کرد و نهایتا با فشارهای بی‌امان باراکس‌ها و تاور این لاین را نابود کرد و به پیروزی دست یافت.

تیم‌های برتر و جوایز اهداشده

رتبهتيممبلغ جایزهامتیاز
اولVirtus.pro۴۰۰ هزار دلار۷۵۰
دومVici Gaming۲۰۰ هزار دلار۴۵۰
سومTeam Liquid۱۲۰ هزار دلار۲۲۵
چهارمFnatic۸۰ هزار دلار۷۵
پنجم-ششمTeam Secret۵۰ هزار دلار-
پنجم-ششمEvil Geniuses۵۰ هزار دلار-
هفتم-هشتمOG۲۰ هزار دلار-
هفتم-هشتمNewbee۲۰ هزار دلار-
نهم-دوازدهمMineski۱۰ هزار دلار-
نهم-دوازدهمOpTic Gaming۱۰ هزار دلار-
نهم-دوازدهمTeam Kinguin۱۰ هزار دلار-
نهم-دوازدهمLGD Gaming۱۰ هزار دلار-
سیزدهم-شانزدهمEffect۵ هزار دلار-
سیزدهم-شانزدهمcompLexity Gaming۵ هزار دلار-
سیزدهم-شانزدهمInfamous۵ هزار دلار-
سیزدهم-شانزدهمNatus Vincere۵ هزار دلار-


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده