نویسنده: مهدی اسدی
// سه شنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۳۱

کاربری کنسول NES را به داک شارژر نینتندو سوییچ تبدیل کرد

یکی از کاربران خلاق وبسایت Reddit با استفاده از بدنه یک کنسول کلاسیک NES اقدام به طراحی یک داک شارژر برای کنسول نینتندو سوییچ کرده است.

IMOKRUOK یکی از اعضای خلاق و بااستعداد وبسایت ردیت است که در جدیدترین ساخته‌ی خود، پوسته‌ی یک کنسول نینتندو NES را به‌عنوان یک داک شارژر برای کنسول نینتندو سوییچ به کار برده است. پست جدید این کاربر، جزئیات برخی از مراحل انجام این کار را به تصویر کشیده است. ضمن اینکه کلیپ کوتاهی از عملکرد این شارژر نیز به اشتراک گذاشته شده است.

شما می‌توانید در ادامه برخی از تصاویری که IMOKRUOK از مراحل ساخت آن در وبسایت Imgur منتشر کرده را تماشا کنید. ضمن اینکه در این لینک، ویدیوی نحوه کارکرد این دستگاه نیز به نمایش گذاشته شده است.

 

Nintendo Switch Charging Dock

خلاقیتی که در پس مراحل ساخت این وسیله قرار دارد، واقعاً چشم‌گیر و قابل تحسین است. براساس توضیحات تکمیلی این کاربر، بدنه‌ی اصلی به کار رفته در این فرایند به یک کنسول واقعی NES تعلق داشته اما قسمت‌های داخلی آن با برش لیزری ساخته شده است.

اخیراً یکی از کاربران توییتر به نام TyDilla نیز پروژه مشابهی را در اکانت شخصی خود به اشتراک گذاشته بود که مراحل تبدیل یک کنسول نینتندو سوییچ را به یک نسخه الهام گرفته از کنسول کلاسیک Gameboy Color نشان می‌داد. همچنین کاربری با نام MisfitToysStore از وبسایت Etsy که جاسوییچی‌های بامزه و خلاقانه‌ای را با الهام گرفتن از کیس‌های حافظه‌ی کوچک و خاطره انگیز نینتندو طراحی کرده بود. از دیگر مواردی که در شبکه‌های اجتماعی بازخورد خوبی را دریافت کرده بودند، می‌توان به طراحی ظاهری یک کنسول Switch Lite با طرحی از The Witcher 3: Wild Hunt توسط Swervito از وبسایت Reddit اشاره کرد.

متیو کرچ (Matthew Karch)، رئیس استودیوی Saber Interactive در مصاحبه اخیر خود اظهار داشته بود که پلتفرم نینتندو سوییچ هنوز پتانسیل زیادی برای ارائه محصولات خلاقانه و مخاطب پسند دارد؛ لذا طرفداران باید انتظار غافلگیری با معرفی بازی‌هایی که در راه هستند را داشته باشند. اوایل ماه گذشته میلادی و در آخرین قسمت از استریم SegaNama نیز توشیهیرو ناگوشی (Toshihiro Nagoshi) از سگا نظرات مثبت و تحسین آمیز خود را در خصوص عملکرد Animal Crossing در دوران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا به اشتراک گذاشته بود.

مقامات نینتندو نیز در مصاحبه اخیر خود با وبسایت Nikkei Asian نیز اظهاراتی در خصوص افزایش تولید کنسول‌های نینتندو سوییچ برای پاسخگویی به حجم بالای تقاضا در پی شرایط ویژه اخیر را مطرح کرده بودند. براین اساس، نینتندو با تعدادی از تأمین کنندگان قطعات و شرکت‌های مونتاژ قرارداد همکاری امضا کرده تا حجم تولیدات خود را افزایش دهد. به نظر می‌رسد که این تصمیم با ادامه شرایط اضطراری ناشی از ویروس کووید ۱۹ در بسیاری از کشورهای جهان کاملاً ضروری باشد. یکی دیگر از دلایل اصلی افزایش حجم تقاضا برای خرید این کنسول، عملکرد موفقیت آمیز Animal Crossing: New Horizons بوده که فقط در ژاپن بیش از سه میلیون نسخه را فروش رسانده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده