در آخرین قسمت از راهنمای قدم‌به‌قدم Sekiro: Shadows Die Twice مجددا هیراتا استیت را تجربه می‌کنیم و همچنین در Fountainhead Palace، آیتم Dragon Tears را به‌دست می‌آوریم.

در قسمت سوم از راهنمای‌ قدم‌به‌قدم بازی Sekiro: Shadows Die Twice در مورد پایان‌های بازی و نحوه‌ی رسیدن به آن صحبت کردیم. حال برای پایان Purrification، پس از اینکه زنگوله هیراتا استیت را از Emma دریافت کردید، پیش مجسمه‌ی بودا بروید و وارد هیراتا استیت شوید.

Hirata Estate

این بار هیراتا استیت تفاوت‌هایی با حالت گذشته‌اش دارد و بازیکنان بازی را از جایی شروع می‌کنند که در گذشته، Owl را زخمی پیدا کردند. دراین‌جا باید با Lone Shadow که دراصل یکی از شینوبی‌های وفادار به Owl است، بجنگید. در همین ابتدای متن بگویم که به‌عنوان اولین تجربه، به‌سراغ پایان Purification بروید، زیرا دیگر نیازی نیست به‌سراغ هیراتا استیت بروید و ازطرفی پیدا کردن آیتم‌های پایان ریترن، سادگی بسیاری دارد.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Lone Shadow
  • پاداش: Prayer Bead
  • استراتژی: تفاوت Lone Shadow در هیراتا استیت، اضافه شدن یک المان مبارزه‌ای جدید است. سبک کلی مبارزات همانند سایر رویارویی‌های شما با او در بازی است، اما در این‌جا Lone Shadow از سگ‌های بازی هم کمک می‌گیرد. در همان ابتدا مشاهده می‌کنید که وی دست خود را به نشانه‌ی سوت زدن، بالا می‌برد. ازاین‌رو شوریکن یکی از مکانیزم‌های مبارزه‌ای شما خواهد بود. زمانی‌که می‌خواهد سوت بزند، با شوریکن او را بزنید و به مبارزه کردن‌تان ادامه دهید.

سپس مسیر سمت چپ را که مسیر جدیدی است ادامه بدهید و پس از کشتن دشمنان، پیش مجسمه استراحت کنید. حال یک راه روبه‌روی شما باز شده است و یک راه هم سمت چپ شما است که هر دو، به‌ باس فایت جوزو ختم می‌شوند. تنها نکته‌ای که در این قسمت وجود دارد، این است که قبل از رسیدن به جوزو، مراقب شینوبی‌های روی پشت بام باشید. از‌این‌رو سربازانی را که دو هم نشسته‌اند، به‌صورت مخفی‌کاری بکشید و سپس اشخاصی را که روی پشت بام هستند، از بین ببرید. در محیط باس فایت جوزو هم یک شینوبی دیگر و تعدادی سرباز حضور دارند. می‌توانید سربازان سمت چپ محیط (داخل خانه) را به‌صورت مخفی‌کاری از بین ببرید و سپس بگذاریدجوزو و شینوبی دیگر به‌سمت شما حمله‌ور شوند. از محیط فرار کنید تا تنها شینوبی مورد نظر شما را دنبال کند. او را از بین ببرید و در ادامه به‌سراغ جوزو بروید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Juzo the Drunkard
  • پاداش: Prayer Bead
  • استراتژی: استراتژی مبارزه‌ای جوزو دقیقا همانند قبل است و نکته‌ی جدیدی در مبارزات و ضربات او وجود ندارد.

پس از کشتن جوزو، مسیر داخل عمارت را ادامه دهید و در سمت چپ، یک راهب وجود دارد، ذهن او را ازطریق نینجوتسو پاپتیر تسخیر کنید تا در مبارزه‌های این قسمت کمک حال شما باشد. پس از کشتن یک راهب دیگر و دو سربازی که در عمارت بودند، پیش مجسمه استراحت کنید و به‌سراغ باس فایت این بخش برای پایان Purification بروید که همان Owl است، اما این بار ضربات جدیدتری را هم از او شاهد هستیم.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Owl (Father)
  • پاداش: مموری و آیتم مربوط‌به Heal کردن کورو برای پایان Purrification
  • استراتژی: یکی از مواردی که با شروع مبارزه متوجه آن می‌شوید، این است که Owl از ضربات تکمیلی با Firecracker بیش‌ازپیش استفاده می‌کند. ازاین‌رو حواس‌تان‌به گوگرد پخش شده در هوا باشید و با پریدن به سمت عقب، از این ضربه جاخالی دهید. همچنین Owl دو ضربه‌ی تراست دارد. یکی از آن‌ها چرخشی است که با پریدن قابل جاخالی است و ضربه‌ی دیگر، حالت شارژی دارد که می‌توانید آن را دیفلکت کنید. از دیگر ضربات Owl هم می‌توان به یک ضربه شارژی دیگر اشاره کرد که علامت شارژ آن را مشاهده نمی‌کنید، اما یک ضربه‌ی از بالا به پایین است و می‌توانید به اطراف جاخالی بدهید و به او آسیب وارد کنید (البته بعضی وقت‌ها این ضربه یک حالت چرخشی پیدا می‌کند). فاز دوم مبارزه با Owl، مهم‌ترین تغییر کاراکتر Owl را مشاهده می‌کنید که یک جغد در کنارش قرار داده شده است. این جغد به شما ضربه‌ی خاصی را وارد نمی‌کند، اما سعی می‌کند دید شما را مختل کند. همچنین Owl به‌کمک این جغد می‌تواند غیب شود و شما را غافل‌گیر کند. ازاین‌رو مراقب باشید و ازطرفی حواس‌تان هم به‌محیط باشد تا او را گم نکنید.

Ashina Depth

پس از کشتن Owl، پیش مجسمه‌ساز بروید و با Emma صحبت کنید. حال قبل از رفتن به محیط Fountainhead، بگذارید به‌سراغ منطقه Ashina Depth برویم و یک بار دیگر گاردین ایپ را بکشیم تا دو Prayer Bead دیگر و سومین نینجوتسو بازی را کسب کنیم. پیش مجسمه هاب بازی استراحت کنید و به مجسمه Poison Pool در Ashina Depth سفر کنید. مسیری که اسنیک آیز در آن‌جا قرار داشت را ادامه دهید تا به گاردین ایپ برسید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Guardian Ape
  • پاداش: دو عدد Prayer Bead، مموری گاردین ایپ هدلس و
  • استراتژی: گاردین ایپ در حالت هدلس دقیقا ضرباتش همانند فاز دوم گاردین ایپ در منطقه‌ی Sunken Valley است. درواقع او تمام سیر را طی کرده است و در اینجا گرفتار شده است. از آن‌جایی که شمشیر مورتال بلید را دارید، می‌توانید او را یک بار برای همیشه از بین ببرید. پس از تمام شدن فاز اول مبارزه‌ای شما، می‌بینید که او یک گاردین ایپ دیگر را ظاهر می‌کند که نوار پاسچرش به‌سرعت پر می‌شود. ازاین‌رو به‌کمک Firecracker سریعا او را در همان ابتدا بکشید. سپس با گاردین ایپ اصلی بجنگید و او را از بین ببرید. یادتان باشد که پس از کشتنش، جسد وی روی زمین از بین نمی‌رود. سریعا گاردین ایپ را هدف بگیرید و یک بار دیگر او را Takedown کنید. مشاهده می‌کنید که کاراکتر بازی ازطریق مورتال بلید، گاردین ایپ را از بین می‌‌برد.

Fountainhead Palace

در ادامه پیش مجسمه استراحت کنید و به مجسمه‌ای که Corrupted Monk در آن قرار داشت، سفر کنید. مسیر داخل غار را ادامه دهید و در داخل چادر، گزینه‌ی Pray را انتخاب کنید تا یک میان‌پرده به‌شما نمایش داده شود و وارد محیط Fountainhead شوید. پس از مشاهده‌ی میان‌پرده، وارد محیط شوید و از پله‌ها پایین بروید و از لبه‌ی صخره آیتم را بردارید. سپس پیش مجسمه استراحت کنید و به‌سراغ باس فایت Corrupted Monk بروید که در این‌جا، با خود واقعی‌اش مبارزه خواهید کرد.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Corrupted Monk
  • پاداش: مموری
  • استراتژی: فاز اول مبارزه‌ای همانند قبل است، اما در فاز دوم و سوم شاهد تغییرات مختلفی هستیم. در فاز دوم، Corrupted Monk روی زمین زانو می‌زند و نسخه ایلوژن او مدام به‌شما ضربه وارد می‌کند. ازطریق شاخه‌ها مدام در حال حرکت باشید و زمانی‌‌که در موقعیت مناسبی قرار گرفتید، Corrupted Monk را Takedown کنید. در فاز انتهایی یک مار سمی از سر او بیرون می‌آید و ضربه تراس جدیدی را مشاهده خواهید کرد. استفاده از Firecracker می‌تواند به‌شما کمک بسیاری بکند.

اصلی‌ترین نکته‌ای که وجود دارد، این است که در محیط Fountainhead، دو نوع دشمن اصلی دارید. گونه‌ی اول موجوداتی هستند که آهنگ می‌نوازند و می‌توانند روح شما را از بدن‌تان خارج کنند، اما به‌سرعت کشته می‌شوند. گونه‌ی دیگر هم مبارزانی هستند که ازطریق تیروکمان، شمشیر یا نیزه به‌شما آسیب وارد می‌کنند. مسیر اصلی را ادامه دهید و به کمک شاخه‌‌های محیط، وارد محیط پوشیده از آب Fountainhead شوید. در روی آب و زیر آب آیتم‌های بسیاری برای شما در نظر گرفته شده است، اما فعلا به‌سراغ‌شان نروید، زیرا یکی از مینی باس‌های بازی به‌شما آسیب وارد می‌کند. در ادامه و پس از کشتن این مینی باس، می‌توانید تمامی قسمت‌ها را بگردید. مسیر سمت چپ را ادامه دهید که در داخل خانه، یک دشمن وجود دارد. آن‌ را بکشید و از روی سقف یا داخل آب مسیر خود را ادامه بدهید. همچنین دراین‌جا سگ‌هایی را می‌بینید که ازطریق آذرخش سعی دارند به‌شما آسیب وارد کنند. این سگ‌ها را می‌توانید ازطریق شوریکن بدون هیچ زحمتی از بین ببرید. تمامی خانه‌های سمت چپ را بگردید و آیتم‌ها را بردارید تا از در چوبی وارد بخش دیگر Fountainhead شوید.

Sekiro: Shadows Die Twice

همچنین یک دشمن را روی پلی شکسته در حال رقصیدن می‌بینید، او را هم بکشید و آیتم کنارش را بردارید. مسیر اصلی را ادامه دهید و پیش مجسمه استراحت کنید. دشمنان این قسمت، به‌نحوی قرار گرفته‌اند که باید به‌صورت مخفی‌کاری آن‌ها را از بین ببرید، زیرا تعدادشان زیاد است و مبارزه‌های تن‌به‌تن باعث می‌شود روح شما را تسخیر کنند و به‌صورت کامل بمیرید. همچنین جدا از موجودات نوازنده، سربازان دیگری هم قرار دارند، ازاین‌رو استفاده از نینجوتسو پاپتیر می‌تواند کمک‌تان کند. در خارج از محیط و سمت چپ هم یک گاو وحشی (همانند گاو اول بازی) وجود دارد که باید او را از بین ببرید. پس از گشت‌وگذار کامل این بخش و کشتن تمامی دشمنان، پیش مجسمه استراحت کنید و به‌سراغ این گاو بروید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Sakura Bull of the Palace
  • پاداش: Prayer Bead و یک اسکیل که تعداد Emblemهای شما را افزایش می‌دهد
  • استراتژی: نحوه مبارزه دقیقا همانند حالت قبل است. Firecracker می‌تواند ابزار اصلی شما باشد و در مواقعی که این گاو خشمگین در حالت شارژ کردن ضربه‌اش است، از آن استفاده کنید تا بترسد و به پاهای او ضربات متعددی را وارد کنید. ازطرفی دیفلکت کردن ضرباتش، باز هم از نوار سلامت شما کم می‌کند و پس از چند بار دیفلکت کردن، مراقب باشید تا نوار سلامت‌تان تمام نشود.

حال باید از روی یک پل عبور کنید که یک ماهی قرمز رنگ بزرگ آن را می‌شکند. ازطریق قلاب‌تان به آن سوی محیط بروید. دراین‌جا دشمنان درکنار یکدیگر و روی پشت بام‌ها قرار گرفته‌اند. ازاین‌رو سعی کنید ذهن بعضی از آن‌ها را ازطریق پاپتیر تسخیر کنید و از فرار کردن و گمراهی دشمنان هم نترسید، زیرا باعث زنده‌ماند‌تان می‌شود. همچنین سگ‌ها را هم به‌واسطه‌ی شوریکن از بین ببرید. درادامه به بالای صخره‌ها می‌رسید و یک در بسته را می‌بینید که نمی‌توانید آن را از این سمت باز کنید. پله‌های روبه‌روی در بزرگ را ادامه دهید که یک شدمن شمشیر به‌دست و یک دشمن تیروکمان‌دار، از اتاق روبه‌رو خارج می‌شوند. آن‌ها را بکشید و به‌میانه راه برگردید. در سمت راست می‌توانید از قلاب‌های خود استفاده کنید و روی سقف خانه‌ها بروید.سقفی را که روی آن قرار گرفته‌اید، به‌جلو ادامه دهید تا متوجه ورودی یک غار شوید. آن را ادامه دهید تا به سمت دیگر محیط و یک مجسمه برسید. پیش مجسمه یک فروشنده قرار دارد که آیتم ارتقای آخر ابزارهای بازوی مصنوعی یک نیمه چپ یک ماسک را می‌فروشد. درواقع شما می‌توانید ماهی بزرگی را که چند دقیقه قبل دیدید، مسموم کنید و بکشید. برای این کار لازم است یک آیتم را از او خریداری کنید (بازیکنان با کشتن ماهی‌های قرمز و سفید می‌توانند الماس جمع کنند که رودخانه‌ی Fountainhead تعداد زیادی از این ماهی‌ها قرار دارند).

Sekiro: Shaodws Die Twice

پیشنهاد می‌‌کنم آیتم Lapis Lazuli را خریداری کنید، زیرا برای ارتقای آخرین ستون از ابزارهای شینوبی به ۱۰ عدد Lapis Lazuli احتیاج دارید. مجددا با فروشنده صحبت کنید و با انتخاب گزینه گوش دادن به راز فروشنده، او به شما یک سم می‌دهد که در ادامه نحوه‌ی استفاده از آن را توضیح خواهیم داد. مسیر غار را برگردید روی پشت بام‌ها و همان جایی‌که سامورایی شمشیرزن‌ و همراهش را از بین بردید. درانتها مسیر، یک محیط باز را در پایین پای خود مشاهده می‌کنید که چهار سامورایی و رئیس‌شان در این قسمت قرار دارند. همچنین کمی جلوتر هم یک مجسمه قرار داده شده است (دو دشمن تیروکمان به‌دست هم در این قسمت هستند که شما از این زاویه آن‌ها را مشاهده نمی‌کنید. همانند قبل (مخفیانه کشتن و فرار کردن و ادامه‌ی این روند تا تمامی سربازها از بین بروند) محیط را پاکسازی کنید و پیش مجسمه استراحت کنید. در ادامه روی شاخه‌ی روبه‌روی شما، یک مینی باس قرار دارد که به‌سادگی قابل مردن است و هیچ زحمتی ندارد. او را بکشید و سپس به داخل آب بپرید. تمامی نقاط زیر آب را بگردید، ماهی‌های قرمز و سفید را بکشید و Treasure Carpها را جمع‌آوری کنید. در اعماق این دریا آخرین و پنجمین هدلس بازی را مشاهده می‌کنید که روبه‌روی او یک صندوق بزرگ و دو آیتم هم کنارش قرار دارد. در صندوق بزرگ Prayer Bead را بردارید و با پاکسازی محیط زیر آب، روی سطح آب برگردید. روی یکی از پشت بام‌ها، پیرزن اول محیط Fountainhead را می‌بینید. با اون صبحت کنید. حال به داخل آب بپرید و مسیر سمت راست و زیر آب را ادامه دهید تا به خانه‌های خراب شده برسید. در سمت چپ یک وردی را مشاهده می‌کنید. با ورود به این بخش، تعدادی راهرو در سمت راست و چپ شما هستند و ماهی بزرگ هم در این مسیر در حالت رفت‌و‌آمد است.ازطریق این راهروها نباید بگذارید ماهی قرمز رنگ بزرگ شما را ببیند و سریعا مسیر را ادامه دهید و از داخل گودال حفر شده، به آخرین قسمت از منطقه Fountainhead Palace برسید. از آب خارج شوید و پیش مجسمه استراحت کنید. دراین‌میان اشاره کنم که یک مینی باس جادوگر هم در نزدیکی مجسمه Feeding Grounds قرار دارد.

Sekiro: Shaodws Die Twice

پس از استراحت کردن، به‌داخل خانه بروید و تمامی موجوداتی را که می‌بینید، از بین ببرید. در این خانه یک صندوق بزرگ وجود دارد که می‌توانید آخرین دانه گورد بازی را به‌دست بیاورید. از خانه خارج شوید و پشت بام را نگاه کنید، متوجه علاقمت استفاده از قلاب می‌شوید. روی پشت بام بروید و ازطریق شاخه سمت چپ، رای پشت بام‌های خانه‌های سمت چپ محیط Fountainhead بروید. زمانی‌که به‌محیط نگاه می‌کنید، یک مجسمه را می‌بینید که یک پیرمرد درکنار آن قرار دارد. درواقع این پیرمرد نگهبان ماهی بزرگ و پدر همان پیرزنی است که با او صحبت کرده بودید. پس از صحبت کردن با نگهبان ماهی، پیش زنگوله بروید و آن را به‌صدا درآورید تا ماهی بزرگ سر خود را از آب خارج کند. سپس درمیان گزینه‌های غذا دادن به ماهی، گزینه‌های طعمه‌ی واقعی استفاده کنید تا ماهی بزرگ مسموم شود. سپس به‌واسطه‌ی مجسمه‌ی این محیط به محیط گاردین ایپ واقع در Sunken Valley بروید. حال جنازه‌ی ماهی بزرگ را می‌بینید. آیتم مورد نظر را از جلوی دهن او بردارید و به نگهبان بدهید. کار شما در این بخش تمام شده است و پیش مجسمه‌ی Palace Grounds برگردید. مسیر اصلی را ادامه دهید تا به مجسمه‌ی آخر این قسمت برسید. دو دشمن روبه‌روی خود را از بین ببرید و اماده نبرد با دیواین رلم شوید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Divine Dragon
  • پاداش: مموری دیواین دراگون و Dragon Tears
  • استراتژی: در ابتدا موجوداتی را می‌بینید که به سمت شما سمت پرتاب می‌کنند. از شاخه‌ها کمک بگیرید و آن‌ها را از بین ببرید تا وارد فاز دوم مبارزه شوید. در فاز دوم، نیازی نیست که با دراگون وارد نبرد شوید و ازطریق شاخه‌ها، باید مدام در حال حرکت باشید و روی شاخه‌ای بروید که آذرخاش درحال برخورد به آن است. با قرار گیری روی شاخه مورد نظر دکمه‌ی R1/RB را بزنید و سپس دراگون را هدف بگیرید و آذرخش را به‌سمت او پرتاب کنید. همین روند را ادامه دهید تا زمانی‌که او شما را به عقب پرتاب می‌کند. حال کافی است ضربات او را جاخالی دهید تا دوباره شاخه‌ها بیرون آیند و آخرین ضربه را به او وارد کنید.

Ashina Castle

سپس به اتاق کورو بر می‌گردید و متوجه می‌شوید که کورو فرار کرده است و ایشین هم مرده است. با Emma صحبت کنید تا کلید در مخفی را به شما بدهد. درواقع هدف نهایی شما جایی است که در بخش پیش درآمد، به آن‌جا رفتید و با گنیچیرو مبارزه کردید. قبل از رسیدن به این محل، بگذارید سایر مینی باس‌های بازی و یک باس فرعی دیگر را هم شکست دهیم و سپس به‌سراغ باس فایت نهایی Sekiro: Shadows Die Twice برویم. دراین بازه از داستان سربازان ویژه گنیچیرو محیط Ashina Castle و Ashina Outskirts را به آتش کشیده‌اند. حال مسیر پشت بام قلعه آشینا را کمی پایین بیایید و از پنجره‌ای که برای رسیدن به پشت بام خارج شده بودید، داخل شوید. شینوبی یک دست داخل اتاق را بکشید و پیش مجسمه استراحت کنید. از پله‌ها پایین بیایید و به‌جای خارج شدن از اتاق، از راه سمت چپ استفاده کنید و مسیر را ادامه دهید تا به باس فایت Ashina Elite برسید. راه دیگر رسیدن به این باس فایت هم اتاقی است که ایشین در آن قرار داشت. وارد اتاق شوید و از پله‌ها پایین بروید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Ashina Elite
  • پاداش: Prayer Bead
  • استراتژی: سیستم مبارزه با آشینا الیت همانند قبل است، اما این مورد را بدانید که ضربات دوتایی او قدرت بسیار زیادی دارند و شما را خواهند کشت. ازاین‌رو اگر در دیفلکت کردن مهارت دارید، اصلا ضربه وارد نکنیند و تنها با دیفلکت کردن، او را شکست دهید. بااین‌حال ابزارهای Firecrackers و Flame Vent می‌توانند گزینه‌های مبارزه‌ای خوبی برای آشینا الیت باشند.

 دومین مینی باس این بخش پیش مجسمه Ashina Reservoir قرار دارد. از روی پشت بام پیش مجسمه Ashina Castle بروید و استراحت کنید. سپس وارد محیط و سمت چپ شوید و مسیر را ادامه دهید تا به محیط Ashina Reservoir برسید. در اینجا یک مینی باس و سربازش را مشاهده می‌کنید که تمامی زوایا را زیر نظر دارند و درحالت عادی نمی‌توانید به‌صورت مخفیانه یکی از آن‌ها را از بین ببرید. فهرست آیتم‌های خود را باز کنید و از آیتم Gachin’s Sugar استفاده کنید. این آیتم باعث می‌شود صدا پای قدم‌های شما بسیار کمتر شود و حالتی نامرئی پیدا کنید. حال خیلی آرام به سرباز کنار مینی باس Seven Ashina Spears نزدیک شوید و ذهن او را تسخیر کنید تا در مبارزه، کمک‌تان کند.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Seven Ashina Spears
  • پاداش: Prayer Bead
  • استراتژی: نحوه جنگیدن با این بازی، مورد جدیدی را به‌همراه ندارد. همانند قبل حواس‌تان به‌ضربات تراست باشد. ضربات تراست چرخشی را بپرید و ضربات روبه‌جلو یا بالا به‌پایین را ازطریق دکمه دایره/B دفع کنید تا نوار پاسچر حریف سریعا پر شود.

حال پیش مجسمه اتاق کورو برگردید و از روی پشت بام‌ها، به‌سراغ مجسمه Old Grave بروید و استراحت کنید. با مشاهده‌ی ویدیو زیر، نحوه رسیدن به یکی دیگر از مینی باس‌های این محیط و نحوه‌ی جنگیدن با او را مشاهده خواهید کرد که شباهت‌هایی به جوزو دارد.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Shigekichi of the Red Guard
  • پاداش: Prayer Bead
  • استراتژی: ضربات شیگکیچی همانند جوزو است با این تفاوت که او به‌جای سم از آتش استفاده می‌کند. همچنین یک ضربه تراست جدید هم دارد که شما را می‌گیرد و آسیب زیادی را وارد می‌کند. سعی کنید از ضربات شارژی‌تان برای آسیب‌‌رساندن بیشتر به شیگکیچی استفاده کنید.

پس از کشتن شیگکیچی، همچنان به‌عقب برگردید و محیط Ashina Outskirts را کامل بگردید، زیرا آیتم‌های زیادی برای ارتقای بازوهای مصنوعی‌تان در این محیط قرار دارند. از آن‌جایی که آشینا غرق در آتش است، بعضی از راه‌های فرعی بسته شده‌اند و تنها محیط‌ اصلی پیش روی شما است. مسیر را به‌عقب ادامه دهید تا به یک مجسمه برسید که شما را به محیط باس فایت گیوبو می‌رساند. حال باید با Demon of Hatred مبارزه کنید که همان مجسمه‌ساز بازی است که به سرنوشت شورا دچار شده بود.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Demon of Hatred
  • پاداش: آیتم ارتقای سطح آخر ابزار شینوبی و مموری
  • استراتژی: در ابتدا ابزار فینگر خود را تا آخرین سطح ارتقا دهید، زیرا در این باس فایت حسابی کمک‌تان خواهد کرد. با کشتن جادوگر منطقه Ashena Depth (جایی که گاردین ایپ را کشتید) می‌توانید آیتم مربوط‌به ارتقای سوم را کسب کنید. اصلی‌ترین موردی که باید رعایت کنید، این است که از Demon of Hatred دور نشوید. ضربات دوربرد وی می‌تواند شما را اذیت کند، اما زمانی‌که زیر پای او قرار داشته باشید، تنها کافی است ضرباتی پای او را دیفلکت یا جاخالی دهید. ازطرفی یکی از اصلی‌ترین ضربات Demon of Hatred این است که به هوا می‌پرد و به زمین ضربه می‌زند. در این حالت سریعا از محیط دور شوید و هنگام برخورد با زمین بپرید و به کمک قلاب‌تان مجددا زیر پایش بروید. همچنین ضربه تراست Demon of Hatred را می‌توانید با پریدن به سمت چپ جاخالی دهید. در این حالت او به سمت دیگر محیط می‌دود.شما هم بدوید و نگذارید فاصله بگیرد. فاز دوم هم همانند فاز اول است. ابزار فینگر باعث می‌شود تا هیولاها و دیمن‌ها کنترل خود را از دست بدهند و نتوانند مبارزه کنند. توصیه می‌کنم از این ابزار در فاز سوم استفاده کنید. Demon of Hatred در فاز سوم خود یک ضربه تراست چرخشی دارد که دوبار از آن استفاده می‌کند و باید از روی آن بپرید یا سریعا از محیط دور شوید.

پس از کشتن Demon of Hatred، باید به‌سراغ آخرین باس فایت که مبارزه‌ی انتهایی بازی است، بروید. پیش مجسمه Ashina Reservoir بروید. از پله‌ها پایین بروید و مسیر سمت چپ را ازطریق شاخه درخت ادامه بدهید و به پل برزید. لبه‌ی پل را بگیرید و از زیر پل به‌بخش دیگر محیط بروید. در پایین و پیش در راه مخفی یک مجسمه را می‌بینید. پیش آن استراحت کنید و برای آخرین مبارزه‌ی بازی آماده شوید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: گنیچیرو/ایشین سورد سینت
  • پاداش: مموری
  • استراتژی: مبارزه انتهایی سکیرو چهار فاز دارد. در اولین فاز بازیکنان باید با شکل دوم گنچیرو مبارزه کنند، اما فاز دوم تا چهارم، اصلی‌ترین بخش‌های مبارزه شما است که باید با ایشین مبارزه کنید. در اولین فاز، می‌توانید ضربات او را دیفلکت کنید. بااین‌حال او یک ضربه شارژی دارد که بهترین راه جاخالی دادن و رفتن به پشت سر او است. ضربه‌ی تراست چرخشی ایشین هم قابل پریدن است و ضربه‌ی تراست روبه‌جلوی او را هم می‌توانید دیفلکت کنید. نکته‌ی مهمی که وجود دارد، بعضی از ضربات سریع ایشین است. ازاین‌رو همیشه در حالت تدافعی قرار بگیرید. در فاز سوم، ایشین یک نیزه هم به‌دست می‌گیرد و ضربات سنگین و شارژی او، آسیب بسیار زیادی را به‌شما وارد می‌کنند. ازطرفی دیفلکت کردن‌شان هم امکان دارد شما را اذیت کند. ازاین‌رو پیشنهاد می‌کنم در فاز سوم و مخصوصا فاز چهارم، از ایشین دور بمانید و او را مجبور کنید که به‌سمت شما بپرد تا بتوانید با جاخالی دادن، به او آسیب وارد کنید. در فاز چهارم شرایط مثل فاز سوم است، اما ایشین از آذرخش هم برای ضربه‌زدن به‌شما استفاده می‌کند. نکته‌ی دیگری که وجود دارد، این است که در طول دور شدن و چرخیدن حواس‌تان باشد که از پرتگاه‌های محیط مبارزه به پایین پرتاب نشوید!

Sekiro: Shaodws Die Twice

پس از کشتن ایشین، باید یک بار دیگر او را Takedown کنید که این بار ازطریق مورتال بلید انجام می‌شود. پس از کشتن ایشین پیش کورو بروید و با او صحبت کنید. حال سه گزینه برای شما نمایش داده می‌شود. اگر از Frozen Tears استفاده کنید، پایان ریترن را مشاهده می‌کنید. اگر از Dragon Tears استفاده کنید، Immortal Severance را مشاهده خواهید کرد و در انتها، اگر از Everblossom استفاده کنید، پایان Purification نمایش داده می‌شود. پس از تیتراژ پایانی هم می‌توانید انتخاب کنید که وارد نیوگیم پلاس شوید یا سایر آیتم‌های بازی نظیر Prayer Beadهای از دست رفته را پیدا کنید. با مراجعه به‌تروفی مربوطه در راهنمای تروفی و اچیومنت‌های Sekiro: Shadows Die Twice می‌توانید محل تمامی Prayer Beadهایی را که به باس‌ها مربوط نیستند، پیدا کنید. اگر احیانا یک باس غیرفعال شده باشد، می‌توانید Prayer Bead او را از بخش فروشگاه کنار NPC نامیرا بازی (همان شخصی که با او می‌توانستید تمرین کنید) خریداری کنید. درانتها قبل از آغاز نیوگیم پلاس، از اینجا نحوه‌ی کشتن پنج هدلس و دو جادوگر دیگر را مشاهده کنید. پس از اتمام سکیرو، هدلس‌ها و جادوگرها همچنان در دسترس هستند.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده