در سومین قسمت از راهنمای قدم‌به‌قدم Sekiro: Shadows Die Twice جدا از پاکسازی Sunken Valley، در مورد پایان‌های بازی و نحوه‌ی رسیدن به هرکدام توضیح داده‌ایم.

در دومین قسمت از راهنمای قدم‌به‌قدم Sekiro: Shadows Die Twice، شمشیر مورتال بلید به‌همراه یکی از آیتم‌های مورد نظر برای رسیدن به دیواین رلم را کسب کردیم. حال باید وارد محیط سانکن ولی شویم. قبل از اینکه وارد Sunken Valley شویم، این نکته را بگویم که امکان دارد تا الان دفعات زیادی مرده باشید و Unseen Aid شما خیلی کم شده باشد. اگر نمونه خون پیدا نکرده‌اید، پیش فروشنده محیط باس فایت گیوبو برگردید، زیرا مریض شده است و می‌توانید از وی نمونه خون گرفته و به Emma بدهید. حال پیش مجسمه استراحت کنید و دوباره با لیدی Emma صحبت کنید. تا آیتم Dragon’s Blood Droplet را دریافت کنید. پیش مجسمه بنشینید و از این آیتم استفاده کنید تا بیماری Dragonrot درمان شود و Unseen Aid شما به‌حالت ۳۰ درصد برگردد. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید، دیواین چایلد است. برای رسیدن به پایان ریترن باید از برنج‌های دیواین چایلد استفاده کنید و مجددا به او سر بزنید. این کار را تا زمانی انجام بدهید که مریض شود و باید به او میوه خرمالو را بدهید تا خوب شود.

Sekiro: Shadows Die Twice

سپس از پنجره‌ی اتاق کورو خارج شوید و روبه‌روی خود دود‌ بنفش رنگی را می‌بینید. به‌سمت راست بروید و و در زیر پای خود، یک پل را می‌بینید و محیطی‌که یک سرباز نیزه‌به‌دست در آن‌جا قرار دارد. وارد این بخش شوید (از روی سقف‌ها به‌پایین بپرید). پس از کشتن راهب نیزه‌به‌دست و سامورایی کنار آن، دو مسیر برای شما در نظر گرفته شده است. مسیر روی پل، مسیر اصلی بازی است که فعلا کاری به‌ آن نداشته باشید. از در خارج شوید و پیش مجسمه استراحت کنید. سمت چپ مجسمه یک مسیر وجود دارد که به یک قبر ختم می‌شود و می‌توانید آیتم Dragon’s Blood Droplet را دریافت کنید. سپس مسیر سمت راست مجسمه را ادامه دهید و از پله‌ها پایین بروید. مراقب باشید این‌جا دشمنان بسیاری وجو دارند و دو برج دیده‌بانی هم قرار دارد که درداخل آن‌ها، سربازانی قرار دارند که از‌طریق سلاح باروتی‌شان می‌توانند آسیب زیادی را به‌شما وارد کنند.

در این منطقه یک خانه هم وجود دارد که در طبقه‌ی بالای آن، فروشنده‌ای قرار دارد که نیازمند پول است و باید از او یک آیتم بخرید. ازطرفی این فروشنده ابزار آمبرلا را هم برای بازوی مصنوعی شما می‌فروشد. آمبرلا را می‌توان یکی از کلیدی‌ترین ابزارهای بازی دانست‌که نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی آن برای کشتن هدلس‌ها، شدیدا کاربردی است. پس از پاکسازی محیط، به بن بست می‌رسید و دیگر راهی برای ادامه دادن مسیر نیست. حال به‌عقب برگردید و مسیر روی پل را ادامه دهید. با ادامه دادن مسیر، به پیرمردی می‌رسید که ماسک روی صورتش است و در محیط گیوبو هم او را ملاقات کرده بودید. درواقع این شخص همان ایشین است. اگر یکی از شیوه‌های مبارزه‌ی درخت مهارت خود را تا انتها ارتقا داده باشید، با صحبت کردن با ایشین او به شما یک شیوه‌ی مبارزه‌ای جدید می‌دهد.

Sekiro: Shadows Die Twice

Sunken Valley

اگر هم هنوز موفق به انجام این کار نشده‌اید، تا قبل از کشتن باس فایت Guardian Ape، باس فایت انتهایی محیط Sunken Valley این کار را انجام بدهید. حال مسیر پشت خانه‌ای را که ایشین در آن قرار دارد، ادامه دهید تا وارد Sunken Valley شوید. پیش مجسمه استراحت کنید و از صخره‌ها پایین بروید. در سمت راست شما دشمنانی قرار دارند که باید آن‌ها را بکشید و مسیر را ادامه بدهید. کمی‌که جلوتر رفتید، یک دو راهی را می‌بینید. در مسیر سمت راست باید از صخره‌ها پایین بروید و در مسیر سمت چپ هم باید از صخره‌ها بالا بروید. راه سمت چپ را ادامه دهید تا درانتها به یک خیمه برسید. درداخل خیمه هشتمین گورد سید بازی را بردارید. همچنین یک Yellow Gunpowder هم در این قسمت قرار دارد. سپس به‌عقب بروید و راه سمت راست را ادامه بدهید. با رسیدن به مجسمه‌ی بعدی، پیش آن استراحت کنید، زیرا در ادامه یک بار دیگر باید با Snake Eyes مبارزه کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Snake Eyes Shirafuji
  • پاداش: Prayer Bead
  • استراتژی: استراتژی مبارزه‌ای اسنیک آیز در این‌جا هم دقیقا همانند گذشته است و مورد جدیدی به‌ضربات اون اضافه نشده است.

پس از کشتن اسنیک آیز باید از پل طولانی که روبه‌روی‌تان قرار دارد رد بشید و دشمنان هم در حال تیراندازی به شما هستند. کمی که بازیکنان می‌توانند از زیر پل (درمیانه راه یک میان‌بر را مشاهده می‌کنید درواقع بخشی از پل خراب است) یا روی پل مسیر اصلی را ادامه دهند و دشمنان را از بین ببرند. پس از کشتن تمامی دشمنان و برداشتن آیتم‌ها، نزدیک به محیط Gun Fort شده‌اید. نکته‌ی مهم این بخش، این است‌که روی زمین باروت‌هایی جاسازی شده است که با رفتن روی آن، دشمنان متوجه حضور شما می‌شوند. ازاین‌رو با دقت روی زمین را نگاه کنید و در بخش‌هایی که چاله‌های پرشده هستند، قدم نگذارید. پس از کشتن دشمنان بیرونی محیط، وارد غار شوید و دو دشمن این بخش را هم از بین ببرید. درادامه پیش مجسمه استراحت کنید، زیرا مجددا باید Long Arm را از بین ببرید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Long-arm Centipede Giraffe
  • پاداش: Yellow Gunpowder و Prayer Bead
  • استراتژی: استراتژی مبارزه با لانگ آرم همانند قبل است و تنها کافی است ضربات سرعتی او را دیفلکت کنید و از روی ضربه تراست لانگ آرم بپرید.

پس از کشتن لانگ آرم، در گان معبد گان فورت را باز کنید و خارج شوید (کلید این بخش در کتابخانه اتاق کورو قرار داده شده بود). حال یک پل را روبه‌روی خود مشاهده می‌کنید که سرپنت بزرگ بازی مجددا به شما حمله می‌کند. پس از فرار کردن، پیش مجسمه استراحت کنید و به‌سراغ کشتن سرپنت بزرگ بروید تا قلب او را به‌دست بیاورید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Great Serpent
  • پاداش: Fresh Serpent Viscera

پس از فرار کردن از دست سرپنت بزرگ و کشتن او، مسیر اصلی بازی را ادامه بدهید تا به‌محلی برسید که چند مجسمه‌ی بودا بسیار بزرگ در آن‌جا قرار دارد. مسیر اصلی طی کردن مجسمه‌ها، صخره‌ها و رویارویی با گاردین ایپ است. بااین‌حال یک محیط سمی هم در پایین‌ترین نقطه‌ی این قسمت قرار دارد که آیتم‌های مختلفی نظیر Yellow Gunpowder را شامل می‌شوند. همچنین یک فروشنده هم در این قسمت قرار دارد که پشت وی مسیری است که برای پایان ریترن حتما باید آن را بروید. این مسیر به یک سرپنت دیگر ختم می‌شود که از یک خانه و آیتم داخل آن محافظت می‌کند (البته نیازی به کشتن‌اش نیست). مسیر تاریک را ادامه بدهید تا جایی که به یک دیوار می‌رسید که از پشت دیوار چهره‌ی سرپنت قابل مشاهده است. مسیر سمت چپ، به یک میمون ختم می‌شود. ازطریق نینجوتسو پاپتیر ذهن میمون را تسخیر کنید تا سرپنت را به‌خود سرگرم کند و سریعا لبه‌های صخره را بگیرید و وارد خانه شوید. درانتها قلب دوم را هم بردارید.

 زمانی‌که از غار خارج شدید و به مسیر اصلی خود برگشتید، به‌قسمتی می‌رسید که تعداد بسیار زیادی میمون، دور هم جمع شده‌اند. توصیه می‌کنم از Firecrackers استفاده کنید و همچنین ذهن یکی از میمون‌ها را ازطریق نینجوتسو پاپتیر، تسخیر کنید. سپس سایر میمون‌ها را از بین ببرید و پیش مجسمه‌ی انتهایی این بخش، استراحت کنید. همان‌طور که قبلا ذکر کردم، اگر هنوز مهارتی را تا آخر نرسانده‌اید، این کار را انجام بدهید و سپس به‌سراغ باس فایت اصلی (گاردین ایپ بروید)، زیرا پس از این کشتن گاردین ایپ، ایشین در محیط مجسمه Great Serpent Shrine حضور نخواهد داشت و امکان دارد شیوه‌ی مبارزه‌ای این بخش را از دست بدهید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: گاردین ایپ
  • پاداش: مموری گاردین ایپ و آخرین ابزار بازوی مصنوعی شینوبی
  • استراتژی: گاردین ایپ دارای دو فاز مبارزه‌ای کاملا مجزا است. در اولین فاز وی ضربات پشت سر همی را به شما وارد می‌کند و سه نوع ضربه‌ی تراست دارد. اولین ضربه، یک ضربه‌ی چرخشی است که با پریدن می‌توانید از آن‌جا خالی دهید. دومین ضربه این است که یک تکه سنگ را به‌سمت شما پرتاب می‌کند و باید از آن‌جا خالی دهید یا شروع به دویدن و پرش کنید تا به شما برخورد نکند. این‌درحالی است که سومین ضربه‌ی تراست گاردین ایپ، این است که می‌پرد و شما را می‌گیرد. اگر دور هستید، پس از خیزش و پرش او سریعا به جه‌های چپ یا راست بدوید و دور شوید. اگر نزدیک هستید سریعا بدوید و از زیر پای او جاخالی دهید. در فاز دوم، او سر خود را جدا می‌کند و وارد مبارزه می‌شود. یکی از ضرباتی گاردین ایپ در فاز دوم، این است که شیرجه می‌زند و با شمشیرش سعی می‌کند به شما آسیب وارد کند. در این حالت بپرید و به او ضربه بزنید. نوع دوم ضربات که ازطریق شمشیر هستند را حتما دیفلکت کنید تا گاردین ایپ وارد حالت ضربه‌نهایی شود (کمی مکس می‌کند و از بالا یک ضربه را به شما وارد می‌کند) اگر این ضربه را هم دیفلکت کنید، گاردین ایپ روی زمین می‌افتد و می‌توانید به او آسیب وارد کنید. همین روند را تکرار کنید. دراینجا هم یک ضربه‌ی تراست چرخشی درنظر گرفته شده است که با پریدن قابل جاخالی است و ضربه‌ی دوم، بدین شکل است که او جیغ می‌کشد و قبل از جیغ کشیدن باید سریعا از محیط دور شوید.

Ashina Castle

پس از کشتن گاردین ایپ مسیر کنار مجسمه را ادامه دهید و گل را بردارید. حال تمامی مجسمه‌های منطقه قلعه آشینا غیرفعال شده‌اند و تنها مجسمه ورودی سیاه‌چال فراموش شده در دسترس است که باید بازی را از آن‌جا آغاز کنید. هدف اصلی این است که به بالای قلعه‌ی آشینا برگردید (جایی که با گنیچیرو مبارزه کردید)، اما بعضی از مسیرهای بازی تغییر کرده‌اند. از محیط خارج شوید و زمانی‌که روی پل قرار گرفتید، متوجه حضور دشمنای جدید و قوی‌تری می‌شوید. سامورایی روبه‌روی خود را شکست دهید و مسیر مستقیم خود را ادامه دهید. به‌داخل آب بپرید و مسیر باریک را ادامه دهید. درانتها به زیر آب بروید و راه را ادامه دهید و خارج شوید. روی پشت بوم بروید و با یک شینوبی وارد مبارزه خواهید شد. پس از کشتن این دشمن، مسیر پشت بام‌ها را ادامه ندهید. در پایین یک ورودی قرار دارد که می‌توانید در آن را باز کنید و با ادامه دادن مسیر، دو میانبر را به مجسمه‌های Ashina Reservoir و Ashina Castle باز خواهید کرد.

Sekiro: Shadows Die Twice

به‌راحتی می‌توانید ازطریق پشت بام‌ها و پنجره‌ی عمارت اصلی، وارد شوید، اما در این راه به‌جای شینوبی‌های گذشته، دشمنانی زبده و کاربلد‌تر و سگ‌های مختلف قرار دارند که راه رسیدن به عمارت اصلی را برای شما دشوارتر می‌کنند. زمانی‌که وارد عمارت اصلی شدید، پیش مجسمه استراحت کنید. حال در پایین‌ترین نقطه این ساختمان که در گذشته یک بازوی شینوبی را برداشتید، یک اوگر زنجیرشده دیگه قرار دارد که می‌توانید او را بکشید (روند کشتن وی همانند قبل است). توصیه می‌کنم او را بکشید، زیرا مهارت سطح سوم استفاده از Healing Gourd به شما داده می‌شود و با هر بار استفاده، میزان بیشتری از نوار سلامت شما پر می‌شود و یک Prayer Bead هم دریافت خواهید کرد. مسیر اصلی را ادامه دهید (همه دشمن‌ها و محل قرارگیری‌شان همانند قبل است) تا به مجسمه‌ی دوم برسید. حال روبه‌روی شما یک مینی باس قرار دارد. سریعا به‌داخل نروید، زیرا در سمت چپ، یک دشمن دیگر هم قرار دارد که منتظر است شما را شگفت‌زده کند.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Lone Shadow Vilehand
  • پاداش: Prayer Bead
  • استراتژی: به‌صورت مخفیانه شخص سمت چپ را از بین ببرید و ذهن او را تسخیر کنید تا در مبارزات کمک حال شما باشند. سپس وارد نبرد شوید. Lone Shadow را یک بار درگذشته کشته‌اید و حال نسخه‌ی قوی‌تر او را مشاهده می‌کنید. تنها موردی که باید به‌ آن توجه داشته باشید، ضربات سمی او است که آن را جاخالی دهید و به Lone Shadow آسیب برسانید.

پس از کشتن Lone Shadow، استراحت کنید و به‌سراغ Owl بروید. دراینجا دو گزینه را مشاهده می‌کنید، اگر به کرو وفادار بمانید، می‌توانید به‌سراغ پایان ریترن، Immortal Severance و Purification بروید، درغیر این‌صورت پایان شورا را مشاهده خواهید کرد.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Owl – Great Shinobi
  • آیتم: مموری Owl
  • استراتژی: Owl جزو آن دسته از باس‌هایی است که برای مبارزه کردن با او اصلا نباید عجله کنید، زیرا وی همانند شما توانایی دیفلکت کردن بالا و همچنین استفاده از ابزارهای شینوبی نظیر شوریکن و Firecrackers را دارد. در فاز اول، اصلی‌ترین ضربات Owl در ضرباتی خلاصه می‌شوند که از شوریکن استفاده می‌کند. اگر یک شوریکن پرتاب شد، مراقب یک ضربه قدرتمند و سریع باشید. اگر دو شوریکن پرتاب شد، Owl در ادامه روی به‌هوا می‌پرد و یک ضربه را به‌شما وارد می‌کند. درواقع بازیکنان باید منتظر همین لحظه بمانند تا بتوانند به Owl آسیب برسانند. همچنین وی از یک بمب دودزا استفاده می‌:ند که از آن دور شوید، زیرا این بمب باعث می‌شود نتوانید برای مدتی از Healing Gourd یا سایر آیتم‌های بازیابی نوار سلامت استفاده کنید. در فاز دوم، Owl از روش‌های مبارزه‌ای گمراهانه‌ای استفاده می‌‌کند. برای مثال پس از لگدی که به‌شما می‌زند، معمولا شوریکن پرتاب می‌کرد، اما در فاز دوم سم به‌سمت شما پرتاب می‌کند. همچنین اگر دیدید که Owl دست خود را بالا می‌برد، سعی کنید دور شوید، زیرا از بمب دودزا استفاده می‌کند تا بتواند شما را غافل‌گیر کند. درانتهای مبارزه هم سعی می‌کند نوار پاسچر خود را کاهش دهد که ازطریق شوریکن می‌توانید مانع از این کار شوید.

    Sekiro: Shadows Die Twice

پایان‌های بازی Sekiro: Shadows Die Twice

پایان ریترن:

برای کسب پایان ریترن باید موارد زیر را انجام بدهید

  • قلب سرپنت بزرگ بازی را کسب کنید.
  • مدام برنج‌های دیواین چایلد را مصرف کنید و پیش مجسمه استراحت کنید تا زمانی‌که او مریض شود و از شما میوه خرمالو بخواهد
  • بازیکنان می‌توانند میوه خرمالو را در طول گشت‌وگذارهای خود یا ازطریق فروشنده نزدیک‌به مجسمه Shugendo به‌دست بیاورند
  • پس از خوب شدن دیواین چایلد او به‌شما یک برنج برای کورو می‌دهد
  • به اتاق کورو برگردید و برنج را به او بدهید
  • استراحت کنید و کورو به شما یک کوفته برنجی می‌دهد. کوفته برنجی را نخورید و مجددا پیش دیواین چایلد برگردید
  • زمانی‌که کوفتی برنجی را نشان دیواین چایلد می‌دهید، او روبه‌مجسمه بودا شروع به دعا خواندن می‌کند.
  • پیش مجسمه Temple Grounds محیط سنپو تمپل بروید. در این‌جا یک دریاچه قرار داشت. زیر آب بروید و یک Prayer Beads و Holy Chapter: Infested را پیدا خواهید کرد.
  • سپس پیش دیواین چایلد برگردید و آیتم مربوطه را به او بدهید. استراحت کنید و متوجه می‌شوید که در محل خود نیست. از شکاف نوری که در محیط قرار دارد، وارد دنیای Folding Screen Monkeys شوید و با او صحبت کنید.
  • به مجسمه Main Hall منطقه سنپو تمپل سفر کنید و درکنار ساختمان این معبد، یک غار قرار دارد. آن را تا انتها ادامه بدهید تا دومین Holy Chapter را هم به‌دست آورید و پیش دیواین چایل برگردید
  • با او صحبت کنید تا زمانی‌که از شما قلب سرپنت را بخواهد. دو تا قلب سرپنت را به او بدهید
  • استراحت کنید و درنهایت او به شما اشک خود را (Frozen Tears) می‌دهد. زمانی‌که باس فایت انتهایی سکیرو را کشتید، از شما خواسته می‌شود تا میان اشک دیواین چایلد یا اشکل اژدها یکی را انتخاب کنید که شما باید اشک دیواین چایلد را انتخاب کنید

پایان شورا:

برای مشاهده‌ی پایان شورا، کافی است پس از کشتن گاردین ایپ و Corrupted Monk و برداشتن آیتم‌های مورد نظر، در بالای قلعه‌ی آشینا، به‌جای مبارزه با Owl، از او پیروی کنید تا دو باس فایت دیگر برای شما در نظر گرفته شود که در ادامه ویدیوهای آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: Emma
  • استراتژی: باس فایت Emma تقریبا باس فایت ساده‌ای است. ضربات شما نوار پاسچر او را بیشتر از سایر کاراکترها پر می‌کند و ازطرفی او تو ضربه تراست دارد. یک ضربه پرشی که آن را می‌توانید با دکمه دایره/B دیفلکت کنید و همچنین ضربه‌ی دیگر هم با جاخالی دادن قابل دفع است. بااین‌حال مراقب ضربه‌ی شارژی Emma باشید و سریعا به پشت او بروید.

دانلود ویدیو از آپارات

  • اسم: ایشین آشینا
  • استراتژی: فاز اول مبارزه ایشین آشینا،‌ تقریبا ساده است و ایشین سه ضربه‌ی تراست چرخشی دارد که می‌توانید با پریدن آن‌ها را پشت سر بگذارید. همچنین یک ضربه‌ی تراست شارژی هم دارد که که بهترین کار دور شدن از آن است، اما اصلی‌ترین و سخت‌ترین قسمت مبارزه با ایشین، فاز دوم مبارزه است. در فاز دوم و از همان ابتدا که با یک ضربه سنگین و تراست شروع می‌شود، ایشین ازطریق آتش و ضربات شارژی، سعی دارد شما را با یک ضربه بکشد. ازاین‌رو مدام باید در حال حرکت کردن باشید و ضربات او را جاخالی دهید. همچینن مراقب آتش‌های داخل محیط هم باشید، زیرا نوعی از ضربات آشین هست که آن‌ها را شعله‌ور می‌کند.

پایان Purification:

تنها کافی است مراحل زیر را پس از انتخاب گزینه وفادار ماندن به کورو (هنگام رویارویی با Owl) انجام بدهید

  • پس از شکست دادن Owl ازطریق پشت بام و دودهای بنفش رنگ، نزدیک محل کاراکتر ایشین شوید و مخفیانه به‌صحبت‌هایش با اِما گوش دهید
  • سپس وارد اتاق کورو شوید و به‌صورت مخفیانه به‌صحبت‌های وی گوش دهید
  • ازطریق بت‌های بازی استراحت کنید و به‌طبقه‌ی بالا بروید و در مورد کورو با اِما صحبت کنید. در قسمتی از صحبت‌ها گزینه‌ی موافقت با اِما را انتخاب کنید
  • مجددا استراحت کنید و یک بار دیگر با اِما صحبت کنید
  • به بت منطقه Old Grave سفر کنید و سپس راه سمت چپ را پیش بگیرید و با کاراکتر اما صحبت کنید
  • به‌محل مجسمه‌ساز (Sculptor) برگردید و از پشت ساختمان صحبت‌های‌شان را گوش دهید
  • اِما را متقاعد کنید و یک زنگوله را دریافت خواهید کرد و یک بار دیگر وارد هیراتا استیت شوید به محلی بروید که لیدی باترفلای در آن قرار داشت
  • حال باید با Owl مبارزه کنید و او را شکست دهید
  • در خط داستانی بازی پیشروی کنید و بازی را به‌سرانجام برسانید و از اشک اژدها استفاده کنید

دراین‌میان به این نکته اشاره کنم که اگر کاراکتر ایشین در اتاقش نبود، آن‌قدر با کورو صحبت کنید که دیگر حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشد. همچنین یک بار دیگر باید با دو مینی باس این محیط هم مبارزه کنید که از نظر استراتژی مبارزه، هیچ تفاوتی را با حالت قبل حس نخواهید کرد. همچنین نحوه جنگیدن با Owl هم همانند ویدیویی است‌که در متن قرار داده شده است.

پایان Imnortal Severance:

تنها کافی است بازی را بدون انجام تمامی کارهای ذکر شده، تمام کنید.

سومین قسمت از مقاله راهنمای‌قدم‌به‌قدم بازی Sekiro: Shadows Die Twice هم به‌ اتمام رسید و در آخرین قسمت، نسخه جدید هیراتا استیت را خواهیم گشت و به‌سراغ دیواین دراگون و به‌دست آوردن Dragon Tears می‌رویم تا بتوانیم به داستان بازی پایان بدهیم. همچنین یک بار دیگر هم Guardian Ape را از بین خواهیم برد تا سومین نینجوتسو بازی  را کسب کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده