نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۲۳:۳۹

اشاره فیل اسپنسر به احتمال انحصاری بودن Elder Scrolls 6

فیل اسپنسر در مصاحبه اخیر خود با نشریه بلومبرگ بار دیگر به احتمال عرضه انحصاری بازی Elder Scrolls 6 اشاره کرد.

به‌دنبال عرضه بازی Starfield در هفته گذشته، حالا تمرکز بتسدا روی توسعه بازی Elder Scrolls 6 است. بازی استارفیلد هم‌اکنون برای پلتفرم‌های پی سی و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس عرضه شده است. نکته حائز اهمیت این است که استارفیلد روی کنسول‌های پلی استیشن عرضه نشده است و همین وضعیت برای بازی Indiana Jones ماشین‌گیمز نیز صدق خواهد کرد.

حالا فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس در مصاحبه اخیر خود با نشریه بلومبرگ درباره بازی Elder Scrolls 6 و احتمال پیشبرد رویکرد انحصاری مایکروسافت در عرضه‌ی آن صحبت کرده است. وی در پاسخ به سؤالی که در این خصوص پرسیده شده می‌گوید: «ما تصمیم گیری درباره بازی‌هایی که می‌سازیم را به‌صورت موردی انجام می‌دهیم و اول از همه سعی داریم تا از عرضه‌ی این بازی‌ها در چندین پلتفرم مختلف از جمله کنسول‌های ایکس باکس، رایانه‌های شخصی، سرویس‌های ابری و در نتیجه تقریباً هر دستگاهی با دسترسی به اینترنت اطمینان حاصل کنیم.»

«ما به میلیون‌ها میلیون بازیکنی نگاه می‌کنیم که به Starfield و سایر بازی‌های استودیوهای ایکس باکس دسترسی خواهند داشت. درواقع این کار به ارائه حق انتخاب به بازیکنان درمورد اینکه می‌خواهند چطور بازی کنند و فهرست بازی‌های مورد علاقه خود را بسازند، اختصاص دارد.»

منظره‌ای از بازی The Elder Scrolls VI

اسپنسر در مصاحبه سال ۲۰۲۱ خود ضمن اشاره به اینکه رویکرد انحصاری عرضه بازی‌ها با هدف مجازات دیگر پلتفرم‌ها انجام نمی‌شود گفته بود که Elder Scrolls 6 برای پلی استیشن عرضه نخواهد شد. بااین‌حال، با ارائه شواهدی که مایکروسافت در جریان کشمکش حقوقی با FTC به دادگاه عرضه کرده بود، اسپنسر گفته بود که به‌خاطر نمی‌آورد قبلاً گفته باشد این بازی صرفاً برای ایکس باکس عرضه خواهد شد.

او همچنین در جریان گفت‌وگو با استفان توتیلو از Axios گفته بود: «فعلاً سخت است که بگوییم Elder Scrolls 6 روی چه پلتفرم‌هایی عرضه خواهد شد. ما درباره پروژه‌ای صحبت می‌کنیم که بیش از پنج سال تا تکمیل آن زمان باقی مانده است.»

از‌طرفی تاد هاوارد، کارگردان بازی استارفیلد که هدایت پروژه Elder Scrolls 6 را نیز برعهده دارد، قبل از تکمیل فرایند خرید بتسدا از ZeniMax گفته بود که «سخت بتوانیم تصور کنیم» که این بازی به‌صورت انحصاری روی کنسول‌های ایکس باکس عرضه شود. بااین‌حال او در مصاحبه‌ای که این هفته منتشر شده بود، اظهار داشت که عرضه انحصاری استارفیلد برای کنسول‌های ایکس باکس به ایجاد محصول بهتری منجر شده است.

پیت هاینز، رئیس بتسدا نیز ماه گذشته گفته بود که Elder Scrolls 6 در مراحل اولیه فرایند ساخت قرار دارد و طرفداران نباید تا زمانی‌که حداقل چند سال از عرضه بازی استارفیلد نگذشته، انتظار داشته باشند که به‌زودی اخبار بیشتری از این بازی به‌دست آن‌ها برسد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده