// جمعه, ۲ تیر ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۰۷

انتظار مایکروسافت از عرضه چندین بازی آینده زنیمکس برای پلی استیشن یا نینتندو

وکلای شرکت مایکروسافت درباره احتمال مولتی پلتفرم بودن چند بازی جدید شرکت زنیمکس صحبت کرده‌اند.

مایکروسافت و اکتیویژن در مخالفت با کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) دفاعیه‌های خود را مطرح کرده‌اند تا جلوی تلاش این سازمان برای دریافت یک دستور مقدماتی جهت جلوگیری از تکمیل معامله ۶۸.۷ میلیاردی خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را بگیرند.

آنطور که فلورین مولر در توییتر گزارش داده، این اسناد شامل چندین مسئله مهم برای گیمرها هستند. شاید جالب‌ترین یافته این باشد که ظاهرا مایکروسافت انتظار دارد چندین بازی آینده زنیمکس روی پلتفرم‌های پلی استیشن و/یا نینتندو هم عرضه شوند. پس از خرید زنیمکس و زیرمجموعه‌های آن به قیمت ۷.۵ میلیارد دلار، فیل اسپنسر، مدیرعامل بخش گیمینگ مایکروسافت گفت تنها برخی آثار جدید این شرکت انحصاری پی‌سی و کنسول‌های ایکس باکس خواهند بود.

اما پس از اینکه تایید شد Hi-Fi Rush از تانگو گیم‌ورکس، ردفال ساخته آرکین آستین و استارفیلد از بتسدا تنها روی پی‌سی و ایکس باکس عرضه خواهند شد، برخی طرفداران زنیمکس تصور کردند همین قضیه برای تمامی آثار در دست توسعه این شرکت صادق خواهد بود. با اینکه طبیعتا وکلا سعی دارند از مایکروسافت دفاع کنند، اما احتمالا بخشی‌از این ادعاها درست است.

بازی جدید ایندیانا جونز

اگر به فهرست بازی‌های در حال ساخت نگاه کنیم، ممکن است ریمستر Quake II که در وبسایت رده‌بندی سنی کره جنوبی فهرست شد، مولتی پلتفرم باشد. اما اخیرا تایید شده است که بازی ایندیانا جونز استودیو ماشین گیمز به‌صورت انحصاری برای ایکس باکس و پی سی عرضه خواهد شد. همچنین باید منتظر معرفی بازی جدید اید سافتور هم باشیم. ممکن است در QuakeCon 2023 موارد بیشتری درباره برنامه‌های آینده این استودیو بشنویم که در گریپ‌واین تگزاس از ۱۹ تا ۲۲ مرداد (۱۰ تا ۱۳ آگست) به‌صورت حضوری برگزار خواهد شد.

دیگر پروژه‌های در دست توسعه در تانگو گیم‌ورکس و آرکین احتمالا در مراحل اولیه ساخت هستند؛ پس نمی‌توان درباره آن‌ها نظر داد. از طرف دیگر استودیو Roundhouse پس از پیوستن به زنیمکس هنوز اثری منتشر نکرده؛ هرچند در ساخت ردفال همکاری داشتند.

والپیپر بازی Redfall

احتمالا استودیو آنلاین زنیمکس هم روی یک بازی غیر انحصاری کار کند. بازی جدید آن‌ها اثری آنلاین خواهد بود؛ پس قطعا از داشتن بیشترین بازیکن با قابلیت کراس-پلی و cross-progression بهره خواهد برد. همچنین مایکروسافت پیش از این عرضه انحصاری بازی The Elder Scrolls VI برای ایکس باکس و رایانه‌های شخصی را تایید کرده بود.


منبع Wccftech
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده