// دوشنبه, ۱۱ مهر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۲۰

عرضه‌ بازی لغو شده‌ Dune پس از ۲۰ سال

بازی کنسل شده‌ی Dune: Ornithopter Assault سرانجام پس از ۲۰ سال با نام Elland: The Crystal Wars در فروشگاه استیم عرضه شد.

بسیاری شرکت Westwood را به‌عنوان ناشر و سازنده‌ی بازی‌های قدیمی Dune می‌شناسند؛ اما این شرکت تنها استودیویی نبود که مشغول ساخت بازی‌هایی با الهام از مجموعه کتاب محبوب Dune بوده است. استودیوی فرانسوی Cryo Interactive در سال ۱۹۹۲ بازی‌ای در سبک ماجراجویی را با نام Dune به بازار عرضه کرد. استودیو Widescreen نیز در سال ۲۰۰۱ یک بازی در ارتباط با مینی سریال Frank Herbert's Dune شبکه‌ی سای‌فای ساخته بود.

این بازی با شکستی کامل مواجه شد و استودیو Cryo Interactive که پیش‌ازاین با بحران اقتصادی ابتدای دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی دست‌وپنجه نرم می‌کرد، اعلام ورشکستگی کرد. در آن زمان استودیوی مجارستانی Soft Brigade با همکاری Cryo Interactive در حال کار کردن روی بازی آرکید شبیه‌ساز پرواز Dune: Ornithopter Assault برای کنسول Game Boy Advance بود.

بازیکن در این بازی کنترل یک خلبان را از خاندان آتریدیز برعهده می‌گرفت که باید از ماشین‌های استخراج اسپایس در حال کار روی سیاره‌ی آراکیس دربرابر حملات خاندان هارکونن دفاع می‌کرد. این بازی با وجود اینکه در مراحل پایانی توسعه‌ی خود به سر می‌برد، به‌دلیل توسعه‌ی بازی استراتژی هم‌زمان Dune Generations که توسط استودیوهای داخلی Cryo Networks ساخته می‌شد، کنسل شد.

پس از سال‌ها ROM قابل بازی این اثر در افشایی آنلاین در اینترنت قرار گرفت و حالا به‌لطف تأمین مالی جمعی طرفداران بازی قدیمی استودیو Soft Brigade سرانجام به بازار آمده است.

پس از جمع شدن ۲۱.۲۲۲ دلار سرمایه در کیک‌استارتی که برای تکمیل بازی Dune: Ornithopter Assault شروع شده بود، این بازی حالا با نام Elland: The Crystal Wars منتشر شده است. دلیل این تغییر نام مشکلات حقوقی و نداشتن لایسنس مجموعه Dune است. وظیفه‌ی تهیه‌ی این نسخه برای پی سی برعهده‌ی Retro Room Games بوده است که در حفاظت از بازی‌ها تخصص دارد. در ادامه می‌توانید تریلر بازی الند: جنگ‌های کریستالی را مشاهده کنید:

دانلود از آپارات

داستان بازی حالا به‌جای آراکیس در سیاره‌ی Elland جریان دارد؛ دنیایی که در آن کریستال‌های بِرِم-نار برای سفرهای میان ستاره‌ای با سفینه‌های فضایی از منابع حیاتی محسوب می‌شوند؛ به همین دلیل همیشه ماشین‌هایی در سیاره‌ی الند در حال استخراج این کریستال‌ها هستند. بازیکن در نقش خلبان رپتوری قرار می‌گیرد که برای شرکت الند کار می‌کند. وظیفه‌ی شما انتقال ماشین‌های استخراج کریستال به زمین‌های برداشت و محافظت از آن‌ها دربرابر تهاجم قاچاقچی‌ها و مأموران ترفورد، شرکت رقیب الند است.

بازی از ۲۳ مرحله تشکیل شده و ویژگی‌های مدرنی همانند قابلیت ذخیره‌سازی در هر لحظه، پشتیبانی از کنترلر، تنظیم دکمه‌ها، ذخیره‌ی ابری و ارتقای مقیاس و نرم‌سازی تصاویر به آن اضافه شده است.

بازی Elland: The Crystal Wars از تاریخ ۳ اکتبر (۱۱ مهر) در فروشگاه استیم برای خرید در دسترس طرف‌داران قرار دارد. همچنین می‌توانید نسخه‌ی دسترسی زودهنگام بازی رسمی مجموعه‌ی Dune با نام Dune: Spice Wars را که در سبک استراتژی 4X توسعه یافته است، هم‌اکنون از همین فروشگاه خریداری کنید.

شرکت فانکام در حال توسعه‌ی سه بازی از مجموعه‌ی Dune است که یکی از آن‌ها بازی MMO جهان‌باز Dune Awakening است که در سبک بقا ساخته می‌شود. هنوز تاریخ عرضه‌ای برای این بازی اعلام نشده است.


منبع PCGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده