نویسنده: حسن اکرامی
// پنجشنبه, ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۴

شایعه: نگرانی برخی از سازندگان Starfield از تاریخ انتشار اولیه آن

به‌گفته‌ی جیسون شرایر، توسعه‌دهندگان Starfield از عدم آمادگی بازی خود برای انتشار در ماه نوامبر سال جاری بسیار نگران بوده‌اند.

بازی Starfield قرار بود در تاریخ ۱۱ نوامبر (۲۰ آبان) عرضه شود، اما بتسدا امروز عرضه این بازی را تا نیمه اول سال ۲۰۲۳ عقب انداخت. بتسدا در توضیح این اقدام خود گفت که برای اطمینان از اینکه بازیکنان بهترین و روان‌ترین تجربه‌ی ممکن را از این بازی علمی-تخیلی و نقش‌آفرینی داشته باشند، تاریخ انتشار آن را به تعویق افتاده است. بااین‌حال جیسون شرایر از مجله‌ی بلومبرگ اخیرا در گزارش خود مدعی شده است که تاریخ انتشار اولیه‌ی بازی Starfield باعث نگرانی برخی از اعضای تیم سازنده بازی شده بود.

شرایر در حساب توییتر خود گفت: «در بهار سال گذشته و قبل از رویداد E3، من با برخی از توسعه‌دهندگان بازی Starfield صحبت کردم که آن‌ها براساس پیشرفتی که تا آن زمان در توسعه‌ی بازی داشتند، بسیار نگران تاریخ انتشار ۱۱ نوامبر ۲۰۲۲ بودند». ظاهراً اصطلاح «سایبرپانک بعدی» در بین برخی سازندگان استارفیلد استفاده شده است که نشان‌دهنده‌ی نگرانی زیاد این افراد از عدم آماده بودن انتشار بازی در تاریخ تعیین شده است. درنهایت شرایر از تأخیر زمان انتشار بازی Starfield توسط بتسدا ابراز خشنودی کرد.

یکی از کاراکترهای بازی Starfield در سفینه فضایی

در ادامه شرایر در پاسخ به کاربری که گفته بود بازی Cyberpunk 2077 نیز با تأخیر زمان عرضه مواجه شد اما باز هم در زمان انتشار باگ‌های زیادی داشت، گفت که تاریخ انتشار بازی Cyberpunk 2077 به اندازه کافی به تعویق نیفتاد اما امیدوار است که در مورد استارفیلد این زمان کافی باشد. صرف‌نظر از گفته‌های شرایر، بتسدا اخیرا اعلام کرده است که به‌زودی نمایش‌های مفصلی از گیم‌پلی دو بازی Starfield و Redfall منتشر خواهد شد.

به‌نظر می‌رسد رویداد بازی‌های ایکس باکس و بتسدا که قرار است در تاریخ ۲۲ خرداد (۱۲ ژوئن) امسال برگزار شود فرصت بسیار مناسبی برای نمایش بازی Starfield به طرفداران باشد. بااین‌حال دو شرکت مایکروسافت و بتسدا هنوز فهرست بازی‌های حاضر در این رویداد را اعلام نکرده‌اند.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی این خبر را با زومجی در میان بگذارید.


منبع Gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده