نویسنده: هومن فلاحی
// سه شنبه, ۲ فروردین ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۰

جزئیات خیره‌کننده‌ی دموی گرافیکی جدید موتور Unity

دموی گرافیکی جدید یونیتی، پیشرفت‌های خیره‌کننده این موتور بازی‌سازی را به‌ نمایش می‌گذارد.

کنفرانس سالانه‌ی توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی (Game Developers Conference)‌ از روز گذشته در شهر سان فرانسیسکو آغاز شده است و شرکت‌های مختلف مشغول رونمایی از آخرین پیشرفت‌ها و دستاوردهای فنی خود در دنیای بازی‌سازی هستند. به همین مناسبت شرکت Unity Technologies نمایش جدیدی از موتور بازی‌سازی یونیتی منتشر کرده است که آخرین پیشرفت‌های ابزار HDRP این انجین را به بازی‌سازان و گیمرها معرفی می‌کند.

این دموی گرافیکی جدید Enemies نام دارد و توسط تیم Unity Demo Team که وسلین افرموف، کارگردان فیلم‌های کوتاهی مانند Adam و The Blacksmith رهبری آن‌ها را برعهده دارد، ساخته شده است. در این ویدیو شاهد بهبودهای ابزارهای طراحی Screen Space Global Illumination یا به اختصار SSGI که سطح کیفی نورپردازی و سایه‌های محیطی در یونیتی را تعیین می‌کند هستیم.

براساس گفته‌های توسعه‌دهندگان دمو، در ساخت این نمایش از فناوری رهگیری پرتوی بازتابی، Ray Traced Ambient Occlusion یا سایه‌های تماسی مبتنی‌بر رهگیری پرتو به‌صورت همزمان استفاده شده است. همچنین استفاده از تکنولوژی DLSS انویدیا که مبتنی‌بر ابزار هوش مصنوعی است به توسعه‌دهندگان موتور یونیتی این امکان را داده است که این ویدیو را با رزولوشنی کاملا نزدیک با وضوح تصویر 4K واقعی اجرا کنند.

برای ساخت دیگر بخش‌های این دمو مانند شبیه‌سازی رشته‌های مو از ابزارهایی مانند Maya XGen و فناوری Barbershop شرکت جلوه‌های ویژه‌ی Weta که به‌تازگی به تصاحب یونیتی درآمده است نیز استفاده شده است. شما می‌توانید تریلر این دموی گرافیکی را در ادامه تماشا کنید.

دانلود از آپارات

براساس جزئیات اعلام شده از سوی یونیتی، علاقه‌مندان می‌توانند بررسی کامل این دموی گرافیکی را در روز جمعه، ۲۵ مارس (۵ فروردین) از کانال رسمی یونیتی در وب‌سایت توییچ تماشا کنند. Mark Schoennagel، یکی از توسعه‌دهندگان ارشد یونیتی در این نمایش به موشکافی کامل ابزارها و تکنیک های گرافیکی به‌کاربرده شده در این دمو و نسخه های جدید موتور بازی‌سازی یونیتی خواهد پرداخت.

اقدامات یونیتی برای افزایش امکانات و جذابیت‌های موتور بازی‌سازی یونیتی همچنان ادامه دارد. مدتی پیش باخبر شدیم که یونیتی استودیوی جلوه‌های ویژه متعلق Weta Digital را که به پیتر جکسون تعلق دارد، با قیمت ۱.۶۲۵ میلیارد دلار خریداری کرده است. این تنها خرید بزرگ یونیتی در سال ۲۰۲۱ نبود و در تابستان گذشته شاهد پیوستن گروه نرم‌افزاری Parsec به مجموعه‌ی یونیتی با قراردادی به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار بودیم.

پارسک یکی از نرم‌افزارهای محبوب استودیوها و ناشران بازی‌های ویدیویی برای دسترسی به پروژه‌های در حال ساخت است. این نرم‌افزار همچنین برای ارائه‌ی دسترسی به خبرنگاران و منتقدان بازی‌‌های ویدیویی به بازی‌های نزدیک به انتشار نیز به‌کار برده می‌شود و طی دو سال گذشته شاهد استفاده شرکت‌های بزرگی مانند بلیزارد، یوبیسافت و الکترونیک آرتس از این ابزار کاربردی بوده‌ایم.

کنفرانس جهانی بازی‌سازان سال ۲۰۲۲ از امروز تا ۲۵ مارس در شهر سان فرانسیسکو ایالت کالیفرنیا برگزار می‌شود. این اولین برگزاری حضوری این رویداد پس از دو سال وقفه به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا به‌حساب می‌آید.

نظر شما کاربران زومجی در این‌باره چیست؟ شما می‌توانید دیدگاه خود را با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.


منبع WCCFTECH
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده