نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۲۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۵۶

خرید استودیو جلوه های ویژه پیتر جکسون توسط یونیتی

شرکت یونیتی در حال خرید وتا دیجیتال، استودیو جلوه‌های ویژه متعلق به پیتر جکسون به ارزش بیش از ۱.۶ میلیارد دلار است.

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، شرکت یونیتی که یکی از محبوب‌ترین سازندگان موتور بازی‌سازی است، اعلام کرد که به‌دنبال خرید استودیو جلوه‌های ویژه وتا دیجیتال است که بیشتر برای ساخت جلوه‌های ویژه سه‌گانه ارباب حلقه‌ها شناخته می‌شود. وتا دیجیتال در سال ۱۹۹۳ توسط پیتر جکسون (کارگردان سری فیلم The Lord of the Rings)، ریچارد تیلور و جیمی سلکرک در ولینگتون در کشور نیوزیلند تأسیس شد و هم‌اکنون یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده جلوه‌های ویژه در جهان است.

یونیتی تصمیم دارد تا با پرداخت ۱.۶۲۵ میلیارد دلار استودیو وتا دیجیتال را خریداری کند که انتظار می‌رود این قرارداد تا پایان سال جاری میلادی نهایی شود. همچنین براساس این قرارداد، ۲۷۵ نفر از مهندسان وتا دیجیتال و ۱۰ها ابزار این شرکت به یونیتی منتقل خواهند شد. بااین‌حال، تیم‌های VFX یا جلوه‌های ویژه وتا دیجیتال قرار نیست شامل این قرارداد شوند و در عوض آن‌ها بخشی از یک نهاد مستقل به‌نام WetaFX خواهند بود که بخش زیادی از آن همچنان به پیتر جکسون تعلق خواهد داشت.

یونیتی و وتا دیجیتال

این قرارداد بزرگ باعث می‌شود تا یونیتی به ابزارهای قدرتمندی برای جلوه‌های بصری دسترسی پیدا کند؛ هم برای توسعه‌دهندگان بازی و هم برای سایر صنایع مرتبط با گرافیک کامپیوتری. وتا دیجیتال شامل ابزارهایی برای ساخت انیمیشن چهره، ایجاد مناظر شهری مجازی، مدل‌سازی تغییر شکل اجسام و بسیاری از کاربردهای دیگر است. همچنین این قرارداد می‌تواند یک حرکت بزرگ برای یونیتی باشد تا رقابتش با آنریل انجین و صاحب آن یعنی اپیک گیمز را افزایش دهد.

در حال حاضر از آنریل انجین توسط Industrial Light and Magic برای ساخت سریال The Mandalorian استفاده شده است. البته بخشی از تمرکز خرید وتا دیجیتال توسط یونیتی قرار است روی موضوع متاورس و ورود این شرکت به این بخش باشد. علاوه‌بر فیلم‌های The Lord of the Rings، وتا دیجیتال روی جلوه‌های ویژه آثار دیگری چون سریال Game of Thrones، فیلم‌های Planet of the Apes و بسیاری از فیلم‌های مارول از جمله فیلم Shang-Chi and the Legend of the Ten Rings نیز کار کرده است.


منبع TheVerge
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده