تمایل نینتندو به خرید شرکت‌ های دارای فناوری نو

شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو نینتندو
شونتارو فوروکاوا، رئیس نینتندو می‌گوید اگر آن‌ها نیاز داشته باشند خود را نسبت به پیشرفت سریع تکنولوژی به‌روز نگه دارند، سراغ خرید شرکت‌هایی خواهند رفت که آن تکنولوژی خاص را در اختیار دارند.
تبلیغات

گزارش عملکرد مالی سه‌ماهه نینتندو که به ۳۱ مارس منتهی می‌شود، چند روز پیش منتشر شد و نشان داد که کنسول نینتندو سوییچ و بازی‌های فرست پارتی این شرکت کماکان فروش بسیار خوبی را تجربه می‌کنند. همچنین در گزارش مذکور اشاره شده که نینتندو در سال ۲۰۲۰ در سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه رکودشکنی کرده است. پس از این گزارش بود که شونتارو فوروکاوا (Shuntaro Furukawa)، رئیس نینتندو از این صحبت کرد که آن‌ها برای ۹.۲ میلیارد دلار منابع مالی خود چه برنامه‌هایی دارند و در چه صورتی به خرید شرکت‌های دیگر تمایل نشان می‌دهند.

فوروکاوا می‌گوید: «ما برای اطمینان از ثبات مالی‌مان باید ذخایر نقدی خود را حفظ و نگه‌داری کنیم، ولی در زمانی‌که لازم باشد خود را نسبت به پیشرفت سریع فناوری‌های نو به‌روز کنیم، آن‌وقت ممکن است شرکت‌هایی را که چنین فناوری‌هایی را در اختیار دارند، تصاحب کنیم.»

نینتندو قبلا و مخصوصا وقتی بحث تأمین بودجه‌ی بخش تحقیق و توسعه به میان می‌آمد، درباره‌ی اهمیت توسعه‌ی تکنولوژی‌های جدید صحبت می‌کرد. سوییچ یکی از آن کنسول‌هایی است که محصول سرمایه‌گذاری نینتندو روی ایده‌ها و فناوری‌های جدید بوده که موفقیت مالی عظیمی را برای این غول گیمینگ ژاپنی به همراه داشته و حتی سرعت فروشش از پلی استیشن 4 و Wii هم فراتر رفته است. به همین خاطر، تمایل نینتندو برای خریداری شرکت‌های دارای تکنولوژی‌های نو منطقی به‌نظر می‌رسد.

نینتندو همچنین چندوقت پیش می‌گفت که به «خرید شرکت‌ها به‌صورت کورکورانه» تمایلی ندارد و آن‌ها برای خریداری یک استودیو دیگر باید عوامل مختلفی را بررسی کرده و مدتی طول می‌کشد که برای چنین کاری تصمیم قطعی بگیرند. یکی از جدیدترین مثال‌های این رویکرد نینتندو خریداری Next Level، استودیوی سازنده‌ی Luigi’s Mansion 3 است. نینتندو تنها پس از اینکه نکست لول چند بازی برای آن‌ها ساخت، اقدام به خریداری آن‌ها کرد. این استودیو قبل از تبدیل شدن به زیرمجموعه‌ی نینتندو بازی‌هایی چون !Punch Out و Metroid Prime: Federation Force و Mario Strikers Charged را برای آن‌ها توسعه داده بود. نکته‌ی جالب این‌جا است که نینتندو قبل از خریداری نکست لول بیش از یک دهه بود که هیچ استودیویی را خریداری نکرده بود.

نظر شما کاربران زومجی در این خصوص چیست؟ نظرات خود را در صورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات