// پنجشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۵:۲۶

فروش فوق‌ العاده نینتندو سوییچ در جهان

شرکت نینتندو در جدیدترین گزارش مالی خود اعلام کرد که تا به امروز ۸۴.۵۹ میلیون دستگاه کنسول نینتندو سوییچ در دنیا فروخته است. این آمار خبر از یک موفقیت عظیم برای شرکت ژاپنی می‌دهند.

نینتندو تا پایان ماه مارچ سال ۲۰۲۱ میلادی در مجموع ۸۴.۵۹ میلیون کنسول نینتندو سوییچ را به فروش رسانده است. همچنین تا پایان ماه مارچ سال ۲۰۲۱ میلادی گیمرها در مجموع ۵۸۷.۱۲ میلیون بازی برای نینتندو سوییچ خریداری کرده‌اند. نینتندو تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی موفق به فروختن ۷۹.۸۷ میلیون نینتندو سوییچ شده بود. حالا می‌دانیم که این کنسول در سه‌ماهه‌ی نخست سال ۲۰۲۱ میلادی ۴.۷۲ میلیون دستگاه فروش داشت تا به آمار خیره‌کننده‌ی فعلی برسد.

شرکت ژاپنی در سال مالی اخیر (از آغاز آوریل ۲۰۲۰ تا پایان مارچ ۲۰۲۱) در مجموع ۲۸.۳۸ میلیون کنسول نینتندو سوییچ فروخت. درحالی‌که طی سال مال قبل از آن (از آغاز آوریل ۲۰۱۹ تا پایان مارچ ۲۰۲۰) موفق به فروش ۲۱.۰۳ میلیون نینتندو سوییچ شده بود.

از ۲۸.۳۸ میلیون کنسول نینتندو سوییچ فروخته‌شده در سال مالی اخیر، ۲۰.۳۲ میلیون کنسول اصلی و سایر آن‌ها کنسول نینتندو سوییچ لایت بودند. راستی فروش بازی‌ها روی نینتندو سوییچ هم در سال مالی اخیر با ۳۶.۸ درصد رشد نسبت به سال مالی قبل از آن روبه‌رو شد تا این موفقیت مالی بسیار بزرگ برای نینتندو به ارمغان بیاید.

به‌تازگی گزارشی منتشر شد که می‌گفت نینتندو در سال مالی جدید در مجموع حدودا ۳۰ میلیون کنسول سوییچ را تولید خواهد کرد. تازه همچنان شایعات مرتبط با عرضه‌ی کنسول نینتندو سوییچ پرو نیز به گوش می‌رسند.


منبع Gaming Bolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده