// چهار شنبه, ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۸

انتشار آپدیت برای بازی NieR:Automata پس از چهار سال

بازی NieR:Automata در سال ۲۰۱۷ میلادی روی استیم قرار گرفت و برای کامپیوترهای شخصی عرضه شد. بعد از این همه سال بالاخره سازندگان با عرضه‌ی یک آپدیت در آینده قصد رفع باگ‌ها و مشکلات فنی آن را دارند.

هیچ شکی نیست که بازی NieR: Automata طرفدارهای پرشماری دارد. بااین‌حال برخلاف نسخه‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان که با استقبال گرم مخاطب مواجه شدند، عرضه‌ی این ساخته‌ی استودیو پلاتینیوم گیمز روی کامپیوترهای شخصی می‌توانست به مراتب بهتر از وضع فعلی باشد. مورد عجیب‌تر آن است که در عین وجود باگ‌ها و مشکلات فنی واضح، پلاتینیوم گیمز هرگز به سراغ برطرف ساختن آن‌ها نرفت. مثلا همه می‌دانند که فریم‌ریت خروجی نسخه پی‌سی بازی NieR: Automata روی سیستم‌های مختلف قابل قبول نیست.

شاید برخلاف وعده‌ی سازندگان، عرضه‌ی نسخه‌ی کامپیوترهای شخصی بازی در ایکس باکس گیم پس PC هم برخی از ایرادها را برطرف نکرده باشد. ولی وضعیت آن نسخه قطعا بهتر از نسخه‌ی قرارگرفته روی استیم است. در نتیجه صدای بسیاری از گیمرها درآمد که پلاتینیوم گیمز حداقل باید نسخه‌ی استیم را دقیقا به سطح کیفی نسخه‌ی قرارگرفته در ایکس باکس گیم پس PC برساند؛ نسخه‌ای که از FidelityFX، قابلیت آپ‌اسکیل تکسچرها و UI بازی برای رسیدن به رزولوشن 4K و HDR بهره می‌برد. تازه فریم‌ریت خروجی هم در نسخه‌ی ایکس باکس گیم پس PC بازی NieR: Automata پایدارتر و بالاتر از نسخه‌ی استیم است.

نکته این‌جا است که نسخه‌ی PC قرارگرفته از بازی در گیم پس توسط شرکت QLOC و به درخواست پلاتینیوم گیمز ساخته شد. در نتیجه گیمرها امیدوار هستند که به‌زودی حداقل همه‌ی آن پیشرفت‌ها به نسخه‌ی استیم نیز افزوده شوند. فعلا تاریخ عرضه‌ی دقیق آپدیت را نمی‌دانیم. ولی صفحه‌ی رسمی مجموعه بازی NieR در توئیتر نوشت که سازندگان در حال کار روی آن هستند.

در همین حین بازی ...NieR Replicant ver.1.22474487139 در تاریخ ۲۳ آوریل (۳ اردیبهشت) برای پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری اس/ایکس هم به خاطر پشتیبانی از بازی‌های نسل ۸ آن را به شکل بهتر اجرا می‌کنند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده