// چهار شنبه, ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۲۱

ادامه دادن آتاری به ساخت بازی برای کنسول و کامپیوتر

شرکت آتاری که در سال ۲۰۱۳ میلادی اعلام ورشکستگی کرد و تنها ۱۰ کارمند داشت، این‌روزها اوضاع بهتری نسبت به آن زمان دارد و برنامه‌های خود برای آینده را اعلام می‌کند.

آتاری از این به بعد دو بخش خواهد داشت؛ Atari Blockchain که متمرکز روی عرضه‌ی یک ارز دیجیتالی رمزنگاری‌شده خواهد بود و Atari Gaming که مشغول ساخت بازی‌های رترو خواهد شد. فردریک چِسنی دیگر مدیرعامل کل شرکت نیست و ریاست بخش آتاری بلاک‌چین را برعهده می‌گیرد و وید جی. روزِن تبدیل به مدیرعامل شرکت آتاری می‌شود.

آتاری به ساخت بازی‌های رایگان موبایلی هم ادامه می‌دهد

بخش آتاری گیمینگ به عرضه‌ی بازی‌های رترو برای Atari VCS (کنسول جدید آتاری که با سرمایه‌گذاری مردمی به تولید رسید)، موبایل‌ها و کامپیوترهای شخصی می‌پردازد. البته تمامی این بازی‌ها توسط خود آتاری ساخته نخواهند شد. بلکه گاهی فقط آتاری لایسنس ساخت یک بازی جدید در یکی از مجموعه بازی‌های خود را به شرکتی دیگر می‌فروشد. همچنین بخشی از درآمد شرکت هم حاصل فعالیت هتل‌های آتاری خواهد بود که تحت برند آتاری و با بخش‌های ویدیوگیمی جذاب ساخته می‌شوند.

آتاری به ساخت بازی‌های رایگان موبایلی ادامه می‌دهد. اما بخشی از هدف شرکت از این به بعد قرار است زنده کردن مجموعه بازی‌های آتاری در دوران مدرن باشد: «بازی‌های جدید مورد بحث هم لذت‌بخشی بی‌وقفه‌ی بازی‌های کلاسیک آتاری را خواهند داشت و هم شامل بخش‌های تک‌نفره‌ی داستانی معنی‌دار خواهند بود. همچنین این بازی‌ها از کواپ محلی/آفلاین و مولتی‌پلیر آنلاین پشتیبانی خواهند کرد».

هدف ما این است که با کنسول Atari VCS پروسه‌ی ساخت، به اشتراک‌گذاری و تجربه‌ی بازی‌های رترو در دوران مدرن آسان‌تر شود - آتاری

Atari VCS برای تمامی افراد حمایت‌کننده از پروژه‌ی ساخت این کنسول ارسال شده است و کمتر از سه ماه دیگر فروش عمومی خود را نیز آغاز می‌کند. آتاری هم می‌گوید هم بازی‌های مناسب شرکت‌های دیگر برای کنسول Atari VCS عرضه می‌شوند و هم خود آتاری برای آن بازی‌های انحصاری می‌سازد. همچنین آتاری اعلام کرد که به‌زودی ابزارهایی را در اختیار گیمرها می‌گذارد تا آن‌ها بتوانند بازی‌های مشابه بازی‌های کلاسیک آتاری را برای کنسول Atari VCS طراحی کنند؛ بازی‌هایی مثل بازی‌های کنسول آتاری 2600. هدف آتاری آن است که با کنسول Atari VCS پروسه‌ی ساخت، به اشتراک‌گذاری و تجربه‌ی بازی‌های رترو در دوران مدرن را آسان‌تر کند.

یکی از اهداف مهم بخش آتاری بلاک‌چین این است که فروشگاه دیجیتالی بسیار خوبی را برای کنسول Atari VCS بسازد. آتاری در آینده‌ی نزدیک تاریخ دقیق عرضه‌ی عمومی کنسول آتاری VCS را اعلام می‌کند.


منبع VGC
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده