// دوشنبه, ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۳۰

احتمال برگزاری رویداد جدید ایکس باکس در آینده نزدیک

خبرنگاری از وب‌سایت ZDnet مدعی شده که مایکروسافت قرار است در هفته‌های آینده یک رویداد مجازی گیمینگ برگزار کند که از رویداد گیمینگ دیگری که تا چند هفته دیگر برگزار می‌شود، متفاوت است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، جو فولی، یکی از خبرنگاران وب‌سایت ZDnet ادعا می‌کند قرار است یک رویداد گیمینگ مجازی به نام What’s Next for Gaming «در هفته‌های آتی» توسط مایکروسافت برگزار شود. این فرد می‌گوید رویداد گیمینگ ردموندی‌ها تکمیل‌کننده‌ی کنفرانس بیلد مایکروسافت خواهد بود که در تاریخ ۲۵ تا ۲۷ می (۴ تا ۶ خرداد) برگزار می‌شود.

کنفرانس بیلد مایکروسافت محل حضور توسعه‌دهندگان نرم‌افزار است و اگر بنا باشد که رویدادی گیمینگ درکنار آن برگزار شود، احتمالا تمرکز به‌جای معرفی بازی‌های جدید، روی کنسول‌های ایکس باکس و سایر ویژگی‌های نرم‌افزاری و شاید سخت‌افزاری جدید مایکروسافت در حوزه‌ی بازی باشد. البته فولی به این اشاره می‌کند که این رویداد از رویداد تخصصی Game Stack مایکروسافت که در ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) برگزار می‌شود، متفاوت است.

مایکروسافت سیاست برگزاری رویدادهای بزرگ سالیانه و کم‌تعداد خود را تغییر داده و از سال ۲۰۲۱ رویدادهایی کوچک‌تر اما با تعداد بیشتر برگزار می‌کند. آن‌ها چندهفته پیش رویداد مجازی ID@Xbox را برگزار کردند که در آن اطلاعات بیشتری از بازی‌های مستقل و همچنین آثاری مانند S.T.A.L.K.E.R. 2 و Second Extinction ارائه شد. ردموندی‌ها همچنین قرار است تا چند روز دیگر در تاریخ ۱۰ آوریل (۲۱ فروردین) رویدادی اختصاصی مربو‌ط‌به بازی Age of Empires برگزار کند.

بازی Halo Infinite و مسترچیف با لباس سبز و کلاه خود درخشان در سرزمین بزرگ

اواخر بهمن سال گذشته نیز جیسون رونالد، مدیر برنامه‌ریزی ایکس باکس در پادکستی از ویژگی‌های «هیجان‌انگیزی» که قرار است در سال ۲۰۲۱ به ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس اضافه شوند، صحبت کرده بود. او در آن مصاحبه گفته بود که موارد و ویژگی‌هایی که تا به حال برای کنسول‌های جدید ایکس باکس عرضه شده، «تازه شروع کار است.» او همچنین اشاره کرده بود که اخبار مهم مربوط‌به کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس «در ماه‌های آتی» اعلام می‌شوند.

لری هرب، مدیر برنامه‌نویسی ایکس باکس در همان پادکست در ادامه‌ی حرف رونالد گفته بود: «موارد زیادی برای رونمایی وجود دارند؛ فعلا چیز زیادی نمی‌توانم بگویم.»

رونالد سپس توضیح داد: «ما به‌عنوان یک تیم از واکنش اولیه‎‌ی طرفداران [نسبت به کنسول‌های جدید] در سراسر جهان خوشحال و هیجان‌زده شدیم. در زمان عرضه [کنسول‌های نسل نهمی ایکس باکس] دائم به خود می‌گفتیم که این تازه شروع کار است. ما موارد و ویژگی‌های بسیار زیادی داریم که در ماه‌ها و سال‌های آینده از آن‌ها رونمایی خواهد شد.» او در ادامه گفت: «ما همچنین در حال همکاری با توسعه‌دهندگان بزرگ و مهمی از صنعت گیم هستیم تا ظرفیت‌ها و قابلیت‌های نسل جدید را در کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و سری اس به حداکثر برسانیم. بسیار مشتاق هستیم تا جزئیات بیشتری را از موارد جدید با طرفداران به اشتراک بگذاریم.»

مدت کوتاهی پس از مصاحبه‌ی جیسون رونالد و لری هریب در پادکست مذکور، مایکروسافت قابلیت FPS Boost را برای بازی‌های قدیمی که با استفاده از قابلیت بکواردز کامپتیبیلیتی روی ایکس باکس‌های نسل نهم اجرا می‌شوند، معرفی کرد. این قابلیت برای برخی بازی‌های قدیمی و منتخب درنظر گرفته شده و بدون اعمال تغییر در کدهای بازی باعث اجرای روان‌تر آن روی کنسول جدید می‌شود.

علاوه‌براین، اخیرا از چند منبع مختلف اعلام شد که مایکروسافت برای خرید Discord در حال مذاکره با مدیران این شبکه‌ی اجتماعی گیمینگ است و برای این معامله به آن‌ها پیشنهادی ۱۰ میلیارد دلاری ارائه داده است.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی رویداد احتمالی گیمینگ مایکروسافت چیست؟ فکر می‌کنید که از چه موارد تازه‌ای برای کنسول‌ها یا سرویس‌های گیم ایکس باکس رونمایی شود؟ نظرات خود را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده