نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۳۱

ویژگی جدید ایکس باکس برای افزایش نرخ فریم بازی ها

مایکروسافت به‌تازگی قابلیت FPS Boost را برای بازی‌هایی که ازطریق Backward Compatibility روی کنسول‌های جدید ایکس باکس اجرا می‌شوند معرفی کرده که به افزایش قابل‌توجه نرخ فریم تصاویر منجر می‌شود.

تمرکز مایکروسافت روی بازی‌های Backward Compatibility یکی از استراتژی‌های کلیدی این شرکت در سال‌های اخیر بوده است. به‌ویژه بعد از عرضه کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس که با ارتقاء سطح کیفی این بازی‌ها توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد. این شرکت اخیراً وعده داده بود که اخبار هیجان انگیزی را در این رابطه برای طرفداران دارد و حالا به‌نظر می‌رسد که این خبر به‌دست ما رسیده است.

مایکروسافت ازطریق صفحه اخبار وبسایت رسمی ایکس باکس برنامه‌ی ویژه FPS Boost را برای بازی‌های بکوارد کامپتیبل ایکس باکس سری ایکس و اس معرفی کرده است. همان‌طور که از نام این برنامه مشخص است، FPS Boost برای افزایش نرخ فریم تصاویر یک سری بازی‌های مشخص از نسل‌های گذشته پلتفرم ایکس باکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در برخی از این موارد، نرخ فریم تصاویر بازی‌ها دو یا حتی چهار برابر شده است. FPS Boost از امروز برای تمامی دارندگان کنسول‌های جدید مایکروسافت در دسترس قرار داشته و در ابتدا از پنج بازی پشتیبانی می‌کند. Watch Dogs 2، Far Cry 4، Sniper Elite 4، UFC 4 و New Super Lucky’s Tale بازی‌هایی هستند که در اولین بسته‌ی پشتیبانی FPS Boost ارائه می‌شوند.

منوی کنسول ایکس باکس سری ایکس

پاول انگ، مدیر ارشد برنامه‌ریزی ایکس باکس در توضیحات خود در اینباره می‌نویسد: «ما اولین بازی‌های تحت پشتیبانی این برنامه را نه فقط به‌دلیل محبوبیت بالای آن‌ها بین مخاطبان، بلکه برای نمایش عملکرد مختلف FPS Boost روی بهبود تجربه کاربری بازی‌های متفاوت انتخاب کردیم.»

در میان این بازی‌ها، New Super Lucky’s Tale بیشترین ارتقاء را در نرخ فریم تصاویر خود تجربه کرده و حالا در 120FPS اجرا می‌شود. این درحالی است که UFC 4 که به‌طور ویژه ایکس باکس سری اس را کنسول هدف خود قرار داده، با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه قابل اجرا است. وبسایت دیجیتال فاندری گزارش داده که Far Cry 4، Watch Dogs 2 و Sniper Elite 4 نیز با نرخ فریم 60FPS اجرا می‌شوند.

ضمناً باید به این نکته اشاره کنیم که ارتقاء این بازی‌ها شامل نسخه ارائه شده در سرویس ایکس باکس گیم پس نیز می‌شود. از بین این پنج بازی، New Super Lucky’s Tale و Sniper Elite 4 درحال حاضر در سرویس گیم پس قابل دسترسی هستند.

قرار است در آینده بازی‌های بیشتری از قابلیت FPS Boost برخوردار شوند. ضمن اینکه مایکروسافت در آپدیت‌های بعدی خود یک سری تنظیمات جانبی و آیکون‌های بیشتر را به منوی بازی‌ها اضافه خواهد کرد مثلاً یکی از آن‌ها امکان فعال یا غیرفعال کردن هردو ویژگی FPS Boost و Auto HDR را از منوی ایکس باکس فراهم می‌کند.

نظر شما درباره قابلیت جدید کنسول‌های جدید ایکس باکس چیست؟  


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده