نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

استودیو شینجی میکامی؛ قدمی بزرگ برای حضور پررنگ ‌تر ایکس باکس در بازار ژاپن

با تکمیل قرارداد خرید بتسدا و اضافه شدن استودیوی تانگو گیم‌ورکز به زیرمجموعه‌ی استودیوهای فرست پارتی ایکس باکس، فیل اسپنسر این اتفاق را قدم اول و بزرگی برای حضور پررنگ‌تر در بازار ژاپن می‌داند.

ضعف حضور در بازار ژاپن یکی از مسائل مهمی است که ایکس باکس تقریباً از آغاز شروع کار خود در صنعت بازی با آن مواجه بوده است. این مشکل به‌طور ویژه در نسل هشتم و دوره‌ی ایکس باکس وان بروز کرده و این برند را در ضعیف‌ترین وضعیت خود در این منطقه قرار داده است. فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس بارها درباره برنامه‌های مایکروسافت برای حضور پررنگ‌تر در بازار آسیا و به‌طور ویژه کشور ژاپن صحبت کرده که ظاهراً ازطریق تصاحب استودیوهای فرست پارتی در این مناطق محقق خواهد شد.

با تکمیل خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا توسط مایکروسافت، حالا این شرکت تانگو گیم‌ورکز را نیز به سبد خرید خود اضافه کرده و این بدین معنی است که بالاخره یک استودیوی ژاپنی در زیرمجموعه‌ی استودیوهای بازی‌سازی ایکس باکس قرار گرفته است. موضوعی که به زعم فیل اسپنسر، قدم اول و بزرگی در حضور پررنگ‌تر ایکس باکس در بازار ژاپن محسوب می‌شود.

فیل اسپنسر در حال صحبت

اسپنسر در جریان میزگرد اخیر اعضای ایکس باکس و بتسدا از هیجان و خوشحالی خود بابت کار کردن با اعضای استودیوی تانگو گیم‌ورکز گفته و در ادامه اضافه می‌کند که عضویت این تیم در جمع توسعه‌دهندگان فرست پارتی ایکس باکس، آغازگر حضور گسترده‌تر برند ایکس باکس در ژاپن خواهد بود:

«من آماده‌ی سفر به توکیو هستم. این سفر برای آشنایی بیشتر با تیم تانگو و ملاقات با اعضای این تیم بااستعداد ترتیب داده شده؛ استودیویی که شخصاً برای سابقه‌ی آثار آن‌ها احترام بسیار زیادی قائلم و خیلی خوشحالم که بالاخره فرصت دیدار فراهم خواهد شد. من بارها درباره تمایل ما برای حضور قوی‌تر در زمینه آثار فرست پارتی در کشور ژاپن صحبت کردم و فکر می‌کنم که این اتفاق، قدم اول و بزرگی برای دستیابی به این هدف خواهد بود.»

اعضای استودیوی Tango Gameworks

شماری از اعضای استودیوی تانگو گیم‌ورکز

Tango Gameworks هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی بازی GhostWire: Tokyo است که شاید عجیب به نظر برسد اما به‌صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 و پی سی منتشر خواهد شد. دلیل این اتفاق، قرارداد انحصاری بتسدا و سونی برای انتشار این بازی است که پیش از خرید استودیوهای بازی‌سازی بتسدا توسط ایکس باکس بسته شده است.

اعضای ایکس باکس و بتسدا در بخشی از گفتگوی دیشب خود، اعلام کردند که برخلاف رویکرد قبلی آن‌ها برای رونمایی از بازی‌های جدید خود در رویدادهای بزرگی مانند E3، این دو شرکت تصمیم دارند تا از این پس یک رویداد اختصاصی برای خود داشته باشند تا در آن‌جا به رونمایی از پروژه‌های آینده و برنامه‌های خودشان بپردازند. گرینبرگ و لوزی تاکید کردند که اخبار مربوط‌به آینده را در تابستان منتشر می‌کنند.

در پایان نظرات خود را در اینباره با زومجی و سایر کاربران مطرح کنید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده