نویسنده: عارف حسین پور
// پنجشنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۲

تابستان سال آینده منتظر اخبار مهمی از مایکروسافت و بتسدا باشید

در میزگرد ویدیویی مشترک مایکروسافت و بتسدا که امروز برگزار شد، این دو شرکت اعلام کردند که در تابستان آینده اخبار مهمی درباره همکاری‌شان منتشر می‌کنند.

میزگرد ویدیویی مایکروسافت و بتسدا امروز برگزار شد و درحالی‌که خیلی‌ها منتظر بودند تا اخبار داغی از یک پروژه جدید یا برنامه‌های آینده دو شرکت، از این جلسه بیرون بیاید، این اتفاق رخ نداد. اما مایکروسافت و بتسدا اعلام کردند در تابستان پیش رو اخبار مهمی برای مخاطبان خود خواهند داشت.

آرون گرینبرگ، مدیر بازاریابی پلتفرم ایکس باکس و ارین لوزی از بتسدا، اعلام کردند که در حال حاضر مشغول مذاکره و صحبت برای رونمایی‌های آینده هستند. گرینبرگ در همین باره گفت که قبلا، رونمایی‌های بزرگ مایکروسافت و بتسدا در نمایشگاه E3 انجام می‌شدند، اما احتمالا چنین فرمتی تغییر خواهد کرد. ظاهرا این رو شرکت قصد دارند یک رویداد اختصاصی داشته باشند و در آن‌جا به رونمایی از پروژه‌های آینده و برنامه‌های خودشان بپردازند. به هر حال گرینبرگ و لوزی تاکید کردند که اخبار مربوط‌به آینده را در تابستان منتشر می‌کنند.

لوگو بازی Starfield از بتسدا

قبلا هم اعلام شده بود که به احتمال زیاد، مایکروسافت و بتسدا در تابستان و در زمانی‌که معمولا نمایشگاه E3 برگزار می‌شد، یک رویداد مستقل و اختصاصی خواهد داشت. همچنین گفته شده بود که در این رویداد درباره بازی مورد انتظار بتسدا یعنی Starfield اطلاعات زیادی منتشر می‌شود. بازی بسیار مهم دیگر بتسدا The Elder Scrolls VI است که شاید درباره آن هم بالاخره چیزهای بیشتری بشنویم. اما تابستان برای مایکروسافت نیز زمان مهمی خواهد بود؛ این شرکت می‌تواند با یک نمایش جدید از Halo Infinite درجه هایپ این بازی را به حداکثر برساند و مخاطبانش را برای انتشار بازی در اواخر سال ۲۰۲۱ آماده کند. همچنین از قبل اعلام شده که چند بازی بزرگ برای پلتفرم ایکس باکس در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شوند که هنوز رونمایی نشده‌اند. این رویداد فرصت مناسبی برای معرفی این بازی‌ها خواهد بود.

احتمالا سال آینده نمایشگاه E3 2021 برگزار می‌شود، اما این رویداد به‌صورت مجازی است و طبق چیزی که برگزار کنندگان آن گفته‌اند، شکل و ظاهر متفاوتی خواهد داشت. البته هنوز به‌طور قطعی مشخص نیست که این نمایشگاه برگزار می‌شود یا نه. درضمن حضور مایکروسافت و بتسدا در این نمایشگاه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

در جلسه امروز بین مایکروسافت و بتسدا، فیل اسپنسر، رئیس پلتفرم ایکس باکس درباره یک سؤال بزرگ توضیحاتی را ارائه کرد: اینکه آیا بازی‌های آینده بتسدا در انحصار ایکس باکس خواهند بود؟ اسپنسر در این باره گفت طبق قراردادی که بین دو شرکت بسته شده، در کوتاه مدت و برای پروژه‌هایی که از قبل در جریان بودند، تغییری در پلتفرم‌های مقصد آن‌ها به‌وجود نمی‌آید. اما در بلند مدت سیاست مایکروسافت این است که بازی‌های بتسدا را فقط روی پلتفرم‌هایی عرضه کند که از سرویس ایکس باکس گیم پس پشتیبانی می‌کنند. در حال حاضر این سرویس فقط روی کنسول‌های مایکروسافت و کامپیوترهای شخصی در دسترس است، اما شاید در آینده سایر پلتفرم‌ها نیز به سمت پشتیبانی از آن بروند.

همچنین در این جلسه ویدیویی اعلام شد که ۲۰ تا از بازی‌های بتسدا از فردا روی سرویس گیم پس در دسترس خواهند بود. بازی‌های محبوبی چون Skyrim و Fallout: New Vegas و Dishonored 2 در این فهرست قرار دارند.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده