نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۲۴

آغاز به کار حالت آنلاین بازی Watch Dogs Legion

بالاخره پس از مدتها انتظار، حالت چندنفره آنلاین بازی Watch Dogs Legion منتشر شد. این بخش فعلا روی همه پلتفرم‌ها در دسترس نیست.

حالت چندنفره بازی Watch Dogs Legion برای کنسول‌های خانگی منتشر شد، اما بازیکن‌های PC باید تا تاریخ نامعلومی برای تجربه این حالت صبر کنند. چند روز پیش شرکت یوبی‌سافت اعلام کرد که یک آپدیت جدید برای نسخه‌های پلی‌ استیشن 4، پلی استیسن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس/اس و همچنین گوگل استیدیا این بازی عرضه شده تا آن را برای انتشار حالت آنلاین آماده کند. روز گذشته، بالاخره این حالت به بازی اضافه شد و بازیکن‌ها می‌توانند با یک دانلود رایگان، به بخش چندنفره آنلاین بازی Watch Dogs Legion دسترسی داشته باشند.

همه بازیکن‌ها روی پلتفرم‌های یاد شده می‌توانند این حالت را تجربه کنند. مأموریت‌های Co-Op که امکان همکاری کردن با دوستان را فراهم می‌کنند و همچنین حالت‌های Tactical Ops و Spiderbot Arena از جمله بخش‌هایی هستند که به‌صورت آنلاین در دسترس خواهند بود.

همان‌طور که گفتیم برای تجربه حالت آنلاین Watch Dogs Legion فقط کافی است که بازیکن‌ها، جدیدترین آپدیت بازی را روی پلتفرم خودشان دانلود کنند. حجم این آپدیت هم حدود ۱۰ گیگابایت برای PS4، کمی بیشتر از ۲ گیگابایت برای PS5 و مجموعا ۱۹ گیگابایت برای پلتفرم‌های ایکس باکس است. در حال حاضر برخی از بخش‌ها و قابلیت‌های آنلاین به‌صورت محدود ارائه شده‌اند. مثلا امکان چت یا همان گفتگوی متنی در نسخه PS5 به‌طور کامل در دسترس نیست، اما سازنده‌ها اعلام کرده‌اند که به‌زودی این قابلیت را گسترش خواهند داد. همچنین یوبی‌سافت، همان‌طور که قبلا هم اعلام کرده بود، به‌دلیل بروز برخی مشکلات فنی در بخش Tactical Op، این حالت را با دو هفته‌ای تأخیر، در تاریخ ۳ فروردین ۱۴۰۰ (۲۳ مارس) عرضه می‌کند.

بازیکن‌های نسخه PC هم فعلا نمی‌توانند به بخش چندنفره دسترسی داشته باشند. مشکلات مربوط‌به کرش کردن بازی روی سیستم‌هایی که از کارت‌های گرافیک مشخصی استفاده می‌کردند، باعث شد تا یوبی‌سافت تصمیم بگیرد حالت چندنفره Watch Dogs Legion را پس از رفع کامل این مشکلات روی کامپیوترهای شخصی عرضه کند.

حالت چندنفره بازی Watch Dogs Legion

یوبی‌سافت قبلا هم عرضه بخش آنلاین بازی Watch Dogs Legion را به تأخیر انداخته بود. ابتدا قرار بود این حالت آنلاین در اواخر سال ۲۰۲۰ عرضه شود، اما یوبی‌سافت گفت که به خاطر رفع مشکلات بازی روی همه پلتفرم‌ها به زمان بیشتری نیاز دارد و به همین دلیل، حالت چندنفره آنلاین را در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر می‌کند. ظاهرا هنوز خیلی از مشکلات قبلی پابرجا هستند و به‌طور کامل برطرف نشده‌اند. به هر حال فعلا بازیکن‌های نسخه کنسولی این بازی می‌توانند حالت چندنفره را (نه به‌صورت کامل) تجربه کنند. به محض انتشار اطلاعات بیشتر درباره زمان عرضه حالت آنلاین روی PC اخبار مربوطه در زومجی منتشر می‌شوند.

بازی Watch Dogs Legion که در تاریخ ۸ آبان ۱۳۹۹ (۲۹ اکتیر ۲۰۲۰) منتشر شد، نمرات خوبی از منتقدان دریافت کرد. اکثر منتقدان، وجود شخصیت‌های قابل بازی متعدد را به‌عنوان یکی از نقاط قوت بازی در نظر گرفتند و اعلام کردند که این ویژگی انتخاب‌های بیشتری را در اختیار بازیکن‌ها قرار می‌دهد. همچنین ویژگی مرگ همیشگی شخصیت‌ها، از جمله مواردی بود که در برخی نقدها به‌عنوان نکته مثبت از آن یاد شد. از سوی دیگر، بعضی منتقدان اعتقاد داشتند که بالانس خوبی بین توانایی‌های شخصیت‌ها برقرار نشده است و مأموریت‌های بازی نیز پس از مدتی تکراری می‌شوند.


منبع Gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده