نویسنده: میلاد فاطمی
// سه شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۶

پرداخت هزینه قابل توجه توسط گوگل برای انتشار بازی ‌های یوبیسافت روی استیدیا

پس از اینکه مشخص شده گوگل برای عرضه بازی Red Dead Redemption 2 روی سرویس استیدیا هزینه هنگفتی پرداخت کرده، حال به‌نظر می‌رسد اتفاق مشابه‌ای این‌بار برای آثار یوبیسافت نیز رخ داده است.

حدود ۱۴ ماه پیش بود که گوگل با راه‌اندازی سرویس گیمینگ استریم خود به‌صورت رسمی ورود به صنعت بازی‌های ویدیویی را اعلام کرد. سرویس گوگل استیدیا در ابتدا با نوید به تغییر شیوه بازی کردن، کار خود را شروع کرد، اما رفته‌رفته مشخص شد بنا به دلایل مختلف عملکرد این سرویس آن‌طور که انتظار می‌رفت مورد توجه کاربران و اهالی صنعت بازی‌های ویدیویی قرار نگرفته است.

اگر زومجی را دنبال کرده باشید، احتمالا اطلاع دارید که اخیرا گزارشی توسط بلومبرگ منتشر شده مبنی‌بر اینکه سران گوگل برای عرضه بازی Red Dead Redemption 2 روی سرویس استیدیا هزینه گزافی را متحمل شده‌اند. حال در جدیدترین اخبار بازی، ساعاتی پیش جیسون شرایر، گزارشگر رسانه بلومبرگ، در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد که سران پروژه استیدیا برای عرضه آثار استودیوی یوبیسافت نیز دست به اقدامی مشابه زده‌اند. 

براساس اطلاعات منتشر شده گوگل تنها برای عرضه دو بازی بزرگ این استودیوی بازی‌سازی فرانسوی یعنی The Division و سری Assassin’s Creed بالغ‌بر ۲۰ میلیون دلار هزینه پرداخت کرده است. 

البته هنوز به‌طور قطع و یقین نمی‌توان اعلام کرد که اعداد ذکر شده توسط شرایر تنها یک مثال هستند یا واقعا گوگل چنین مبلغی را پرداخت کرده است، اما مسئله‌ای که می‌توان با اطمینان از آن یاد کرد دریافت احتمالی هزینه زیاد توسط یوبیسافت از این غول تکنولوژی جهت عرضه این آثار روی سرویس استیدیا است. 

به‌نظر شما چنین سیاستی توسط گوگل چه تبعاتی خواهد داشت و در آینده می‌تواند مسیر موفقیت را برای این سرویس هموار کند یا خیر؟ لطفا نظرات و پیش‌بینی‌های خود را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده