// دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۵

صحبت‌های کارگردان Doom Eternal درباره اضافه کردن پروتاگونیست مونث

کارگردان بازی Doom Eternal به‌تازگی گفته اگر بخواهد یک پروتاگونیست زن برای بازی Doom طراحی کند، این شخصیت باید به‌شدت قدرتمند و مرگبار باشد. با ادامه‌ی خبر همراه زومجی باشید.

هیوگو مارتین، کارگردان بازی Doom Eternal به‌تازگی در یک استریم توییچ از این صحبت کرده که تیم ساخت بازی مدتی است به‌صورت جدی درباره‌ی اضافه کردن یک پروتاگونیست زن به بازی‌های Doom فکر می‌کنند. او اما در عین حال می‌گوید اگر بخواهد چنین کاری انجام دهد، ترجیح می‌دهد به‌جای اینکه The Doom Slayer جدید فقط اسکین مونثی از شخصیت اصلی باشد، در گیم‌پلی بازی نیز تأثیرگذار باشد

در استریم مذکور از مارتین درباره‌ی این سؤال می‌شود که آیا اصلا تا به حال به خلق یک پروتاگونیست مونث برای مجموعه‌ی Doom فکر کرده است؟ او پاسخ می‌دهد: «بله درباره‌اش فکر کردم. فکر می‌کنم اگر می‌خواستیم پروتاگونیست زن برای دوم خلق کنیم، آن شخصیت قطعا باید به‌شدت قدرتمند و مرگبار می‌بود. دیدن اینکه یک شخصیت اصلی زن چگونه از سلاح‌هایش برای سلاخی استفاده می‌کند جالب خواهد بود. سبک مبارزه‌ی چنین شخصیتی قطعا باید حالتی تهاجمی داشته باشد، منتهی از نوع دیگری. اگر بخواهم یک پروتاگونیست زن برای Doom طراحی کنم، قطعا می‌خواهم این شخصیت روی گیم‌پلی بازی به شکل معنی‌داری تاثیر بگذارد. درواقع وقت زیادی برای طراحی آن صرف خواهم کرد.»

او در ادامه اضافه می‌کند: «وقتی به اکشن‌های بازی Doom از دیدگاه سبک و زبان مبارزه نگاه می‌کنید، این فکر به ذهن‌تان خطور می‌کند که اگر مثلا شخصیت مذکر The Doom Slayer این‌طوری است، پس نسخه‌ی مونث آن چگونه خواهد بود؟ یا مثلا یک دوم اسلیر قرون وسطایی چگونه خواهد بود؟ و اینکه این شخصیت جدید قرار است چه خصوصیت‌های متمایزی در مقایسه با کاراکتر اصلی داشته باشد و چگونه قرار است در تجربه‌ی کاربران از بازی تاثیر بگذارد؟ فکر می‌کنم خیلی جذاب می‌شود.»

Doom Eternal

در مجموعه بازی‌های Quake شخصیت The Doom Slayer یک یار همراه مونث دارد که Crash نام دارد. طبق پس‌زمینه‌ی داستانی کرش که در Quake 3 روایت می‌شود، او درواقع به شخصیت The Doom Slayer آموزش نظامی می‌داده است.

بازی Doom Eternal که جدیدترین نسخه‌ی مجموعه‌ی Doom محسوب می‌شود، در ماه مارس ۲۰۲۰ برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی منتشر شد. بتسدا درخصوص میزان فروش ایترنال همان زمان ادعا کرده بود که درآمد هنگام عرضه‌ی این بازی بیش از دوبرابر نسخه‌ی پیشین مجموعه بوده است؛ گرچه آن‌ها هیچ آماری از میزان درآمدزایی Doom 2016 ارائه نکردند.

اولین بسته‌ی الحاقی بازی Doom Eternal به نام The Ancient Gods: Part One در سال ۲۰۲۰ منتشر شد که مأموریت‌ها و دشمنان جدیدی را به بخش کمپین داستانی بازی اضافه می‌کرد. بااین‌حال، هنوز هیچ جزئیات رسمی‌ای از قسمت دوم این دی‌ال‌سی یا همان Part Two منتشر نشده است. سازمان رده‌بندی سنی استرالیا اخیرا رده‌ی سنی Part Two را مشخص کرده و احتمالا به‌زودی باید شاهد ارائه جزئیاتی رسمی از قسمت دوم این بسته‌ی الحاقی باشیم.

نظر شما کاربران زومجی درباره‌ی یک پروتاگونیست مونث در نسخه‌ی جدید Doom چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده