// چهار شنبه, ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۳

بهترین عملکرد تاریخ یوبیسافت در سه ماه پایانی ۲۰۲۰

به‌گفته‌ی مدیر ارشد اجرایی یوبیسافت، موفقیت مالی آن‌ها در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ در تاریخ این شرکت فرانسوی سابقه نداشته است.

طبق جدیدترین اخبار بازی، یوبیسافت به‌تازگی گزارش عملکرد مالی خود را در سه‌ماهه سوم سال مالی‌اش اعلام کرده است. این دوره مانند سال مالی بسیاری از شرکت‌های دیگر از تاریخ ۱ اکتبر ۲۰۲۰ شروع و به ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ ختم می‌شود. عملکرد مالی آن‌ها در سه ماه پایانی سال ۲۰۲۰ بسیار درخشان بوده است. آن‌ها موفق شده‌اند در این دوره ۱.۲ میلیارد دلار فروش خالص داشته باشند. این رقم از فروش ۵۵۱ میلیون دلاری آن‌ها در مدت مشابه سال قبل دو برابر بیشتر است. همچنین در ۹ ماه ابتدایی سال مالی، یوبیسافت نزدیک به ۲ میلیارد دلار فروش خالص را تجربه کرده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ایو گیلموت، مدیر ارشد اجرایی یوبیسافت در خصوص عملکرد این شرکت در سه ماه پایانی ۲۰۲۰ با غرور و افتخار حرف می‌زند و از آن به‌عنوان بهترین سه ماه در تاریخ یوبیسافت یاد می‌کند. او توضیح می‌دهد:

استراتژی‌های ما در حال جواب دادن هستند. به‌لطف کیفیت و تنوع بالای بازی‌های عرضه‌شده‌مان، در سه ماه مذکور توانستیم بهترین عملکرد مالی تاریخ یوبیسافت را تجربه کنیم. به تیم‌های ساخت بازی‌مان بسیار افتخار می‌کنیم؛ چراکه در دوران سختی مانند سال ۲۰۲۰ توانستند چهار بازی عالی را روی پلتفرم‌های مختلفی عرضه کنند و همزمان به پشتیبانی و بهبود سرویس‌های لایو ما ادامه دهند.

دستاورد تیم‌های مختلف ما در این دوره بی‌مانند است. آن‌ها به‌طرزی مثال‌زدنی خود را با شرایط تطبیق دادند. توانایی ما در خلق چنین بازی‌های باکیفیتی نشان‌دهنده‌ی کارآمدی مدل تولیدات ما و پایداری روش‌های یوبیسافت است. ۹ ماه اول سال مالی ۲۰۲۰ نشان داد که ما می‌توانیم میزان درآمد‌های قبلی خود را تکرار کنیم و حتی آن را افزایش دهیم. ما انتظار داریم همینطور که به جلو حرکت می‌کنیم، مجموعه بازی‌های قدیمی و به‌شدت سودآور ما سهم بیشتری را از درآمد و کسب‌و‌کار ما تشکیل دهند.

مدل کسب‌و‌کار یوبیسافت عمدتا برپایه‌ی ساخت و گسترش آی‌پی‌هایی است که به‌کلی در داخل شرکت خلق شده‌اند و مالکیت آن‌ها نیز کاملا به خودمان تعلق دارد. این مدل آزمون خود را به‌خوبی پس داده و باعث شده سبد بازی‌های ما به یکی از گسترده‌ترین و متنوع‌ترین‌ها در صنعت بازی تبدیل شود که ضمن موفقیت‌هایی که به‌دنبال دارند، سودآوری فوق‌العاده‌ای هم برای سهام‌داران داشته باشند.

بازی‌های سرویس اشتراکی گیم +Ubisoft

فردریک دوگه، مدیر ارشد مالی یوبیسافت نیز می‌گوید:

«موفقیت دوره‌ی سه‌ماهه مذکور مدیون بازی Just Dance و نقدهایی عالی از دو بازی Immortal Fenyx Rising و Assassin’s Creed Valhalla بود. اساسینز کرید والهالا فروشی رکوردشکن را تجربه کرد و همراه‌با بازی Watch Dogs: Legion درمیان چهار بازی پرفروش‌ عرضه‌شده روی کنسول‌های نسل جدید جای گرفت. مجموعه بازی‌های قدیمی ما نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای داشتند؛ از جمله رکوردهای فروش بازی‌های اساسینز کرید، رشد درآمد از بازی‌ Far Cry 5، افزایش آمار بازیکنان و درآمد حاصل از بازی The Crew 2 و همچنین بازی فری-تو-پلی ما یعنی Brawlhalla.

به‌لطف بازی‌هایی مانند جاست دنس  و Mario + Rabbids، توانسته‌ایم به‌‌عنوان برترین ناشر ترد پارتی روی نینتندو سوییچ مطرح شویم و سود بسیار خوبی را از این کنسول به‌دست آوریم. تنوع بازی‌های ما روی پلتفرم‌های مختلف از آثار نام‌برده‌شده در بالا فراتر می‌روند و همین‌ها هستند که دید ما را نسبت به این صنعت بازتر می‌کنند و منبع اصلی سودآوری ما هستند.»

حمله ایوور با تبردوتایی به دشمنان در Assassin

یوبیسافت همچنین در گزارش خود ادعا می‌کند که در سال ۲۰۲۰ از نظر آمار فروش کلی روی تمام پلتفرم‌ها، ناشر اصلی و برتر بوده است؛ روی کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 نیز ادعا می‌کند که در مقام دوم از نظر آمار فروش قرار دارد. همچنین همان‌طور که مدیر ارشد مالی یوبیسافت عنوان کرده بود، آن‎‌ها در سال ۲۰۲۰ برترین ناشر ترد پارتی روی کنسول نینتندو سوییچ بوده‌اند. عرضه‌ی بازی Assassin’s Creed Valhalla نیز درآمد رکوردشکنی را در کل مجموعه‌ی اساسینز کرید برای یوبیسافت به همراه داشته است. علاوه‌براین‌ها، آمار بازیکنان دو بازی Assassin’s Creed Odyssey و Assassin’s Creed Origins افزایش قابل‌توجه‌ای پیدا کرده و تعداد کاربران بازی Rainbow Six Siege از زمان عرضه تاکنون به ۷۰ میلیون نفر رسیده است.

همچنین بیشترین فروش یوبیسافت در ۹ ماه ابتدایی سال مالی و سه ماه سوم آن روی دو کنسول پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5 بوده است. پس از این دو کنسول، پلتفرم‌های ایکس باکس و پی سی قرار دارند. نینتندو سوییچ و پلتفرم‌های موبایلی نیز به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نظر شما کاربران زومجی درخصوص موفقیت‌های اخیر یوبیسافت چیست؟ نظرات خود را درصورت تمایل با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده