نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۵۶

پیشی گرفتن ایکس باکس های جدید از پلی استیشن 5 و سوییچ در انگلستان

طبق گزارش منتشر‌شده از فروش کنسول‌ها در انگلیس، به‌نظر می‌رسد که مایکروسافت سال ۲۰۲۱ را با دو کنسول نسل نهمی‌اش قدرتمند آغاز کرده است. همراه زومجی باشید.

با عرضه شدن کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و پلی استیشن 5 در ماه‌های آخر سال ۲۰۲۰، رقابت جذابی از حیث فروش در بین آن‌ها شکل گرفته است. چند روز پیش سونی گزارشی از فروش ۴.۵ میلیون دستگاه پلی استیشن 5 منتشر کرد و بعد در گزارشی دیگر، مشخص شد که ایکس باکس‌های جدید هم فاصله زیادی با فروش کنسول سونی ندارند. حال طبق گزارشی که کریستوفر درینگ، سردبیر GamesIndustry.biz ارائه کرده، به‌نظر می‌رسد که ایکس باکس سری ایکس/اس روز‌های خیلی خوبی را در انگلستان پشت سر می‌گذارند. 

به‌گفته درینگ، فروش مجموع ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس طی ماه ژانویه ۲۰۲۱ در انگلستان، بیش‌تر از فروش پلی استیشن 5 و نینتندو سوییچ بوده و بدین ترتیب کنسول‌های نسل نهمی مایکروسافت با در نظر گرفتن فروش مجموع در صدر جدول فروش کنسول‌های انگلستان در این ماه قرار داشتند.

نکته جالب اینکه رقابت بین کنسول‌ها در انگلستان حسابی داغ به‌نظر می‌رسد و با در نظر گرفتن برتری ایکس باکس در ماه ژانویه ۲۰۲۱، طی سه ماه گذشته سه صدرنشین مختلف را شاهد بودیم؛ پلی استیشن 5 در ماه نوامبر ۲۰۲۰ و سوییچ هم در ماه دسامبر ۲۰۲۰. 

طبق تحلیل ارائه‌شده توسط سایت Gamerant، عملکرد درخشان ایکس باکس‌های جدید در انگلستان، می‌تواند ناشی از موجودی بالاتر آن‌ها در بازار نسبت به رقبا، تمرکز ویژه مایکروسافت روی این منطقه یا حتی صرفا تمایل بیش‌تر خریداران به کنسول‌های مایکروسافت باشد.

نظر شما در مورد موفقیت کنسول‌های مایکروسافت در انگلستان طی ژانویه ۲۰۲۱ چیست؟


منبع Gamerant
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده