نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۲۷

رشد فوق العاده فروش نینتندو سوییچ؛ عبور از رکورد فروش 3DS

روند صعودی فروش کنسول‌ نینتندو سوییچ در بازار همچنان ادامه دارد؛ احتمال عبور از آمار کلی فروش کنسول نینتندو Wii تا پایان سال.

درحالی که نزدیک به چهار سال از عرضه کنسول محبوب نینتندو سوییچ می‌گذرد، آمار فروش چشمگیر آن همچنان به روند رو به رشد خود ادامه می‌دهد. دنیل احمد، تحلیلگر اقتصادی صنعت بازی‌های ویدیویی چند نمودار جدید از وضعیت فروش کنسول هیبریدی نینتندو را ازطریق اکانت توییتر خود به اشتراک گذاشته که از فروش نزدیک به ۸۰ میلیونی این کنسول در مدت زمان ۳ سال و ۱۰ ماهی که از تاریخ عرضه رسمی آن می‌گذرد، حکایت دارد. علاوه‌براین، در این نمودارها آمار عملکرد کنسول سوییج با دیگر پلتفرم‌های نینتندو در مدت زمان مشابه مقایسه شده است.

دنیل احمد در متن توییت خود اعلام کرده که تاکنون ۷۹.۸۷ میلیون نسخه کنسول سوییج در مدت ۴۶ ماه به فروش رسیده است. در همین بازه‌ی مشابه، پلی استیشن 4 نزدیک به ۶۷ میلیون نسخه را به فروش رسانده و PS2 به‌عنوان پرفروش‌ترین کنسول تاریخ با ۶۹.۵ میلیون نسخه پایین‌تر از کنسول نینتندو قرار می‌گیرد. این درحالی است که نینتندو Wii در این مدت ۷۵ میلیون نسخه را به فروش رسانده است. احمد در ادامه‌ی توضیحات خود به تفاوت زمان عرضه این کنسول با سایر گزینه‌های این فهرست اشاره کرده است. نینتندو سوییچ برخلاف اکثر کنسول‌هایی که در حوالی ماه نوامبر به بازار عرضه شدند، در ماه مارس ۲۰۱۷ کار خود را آغاز کرده است. بنابراین جهش حرکت نمودار در روزهای منتهی به تعطیلات آخر سال به این شکل توجیه می‌شود.

مقایسه فروش نینتندو سوییچ با سایر کنسول ها

در نمودار دوم، وضعیت عملکرد سوییچ در مقایسه با سایر کنسول‌های شرکت نینتندو به نمایش گذاشته می‌شود. در طول مدت ۴۶ ماه از زمان عرضه کنسول‌های سوییچ، نینتندو DS، نینتندو 3DS، نینتندو Wii و Wii U، کنسول NDS است که با فروش ۸۳ میلیون نسخه در صدر قرار دارد. نینتندو سوییج با ۷۹.۹ میلیون نسخه در جایگاه دوم قرار گرفته و Wii و 3DS نیز به ترتیب ۷۵ و ۵۰ میلیون نسخه را به فروش رسانده‌اند. کنسول ناموفق Wii U نیز با ۱۳ میلیون نسخه پایین‌تر از همه قرار دارد.

مقایسه فروش کنسول های نینتندو

دنیل احمد انتظار دارد تا نینتندو سوییچ تا پایان سال جاری میلادی از آمار کلی فروش کنسول‌های نینتندو Wii عبور کند. اوایل سال ۲۰۲۱ بود که نینتندو سوییچ به‌عنوان پرفروش‌ترین پلتفرم سال ۲۰۲۰ در هر دو بخش فروش دلاری و تعدادی معرفی شد. آمار فروش نینتندو سوییچ در سال ۲۰۲۰ حتی از مجموع کنسول‌های سونی و مایکروسافت نیز بیشتر بود که البته دلایلی مانند پایان نسل هشتم کنسول‌های بازی و عرضه PS5 و ایکس باکس سری ایکس | اس برای آن بیان می‌شود.

نینتندو در ماه‌های اخیر به عرضه نسخه‌های ویژه‌ی کنسول سوییچ از قبیل نسخه Monster Hunter و Mario پرداخته است. درحالی‌که این ادعا هنوز ثابت نشده، احتمال می‌رود که این شرکت در سال جاری میلادی به عرضه یک نسخه ارتقاء یافته از این کنسول بپردازد. پشتیبانی از رزولوشن 4K و استفاده از یک پنل OLED به‌عنوان نمایشگر کنسول برخی از مشخصات احتمالی این کنسول بیان شده است.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده