نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۸

شرکت کپکام در مورد حمله هکرها به سرورهای خود بیانیه‌ای منتشر کرد

باتوجه‌به بیانیه‌ی کپکام، به‌نظر می‌رسد اطلاعات شخصی زیادی به‌دست هکرها افتاده است.

اگر اخبار مربوط‌به شرکت کپکام (Capcom) را در این روزها دنبال کرده باشید، حتماً در جریان حمله‌ی هکرها به سرورهای این شرکت هستید؛ عملیاتی که باعث لو رفتن اطلاعات مختلفی از جمله تاریخ عرضه‌ی رزیدنت ایول 8 (Resident Evil Village) و همین‌طور جزئیات جدیدی از بازی‌های مانستر هانتر (Monster Hunter) شد. کپکام به‌تازگی بیانیه‌ای در این مورد منتشر کرده که در آن اطلاعات بیشتری در این زمینه به‌دست می‌آوریم.

کپکام در بیانیه‌ی خود بابت این حمله‌ی سایبری به عذرخواهی از افراد و شرکت‌هایی پرداخته که این قضیه به آن‌ها آسیب وارد کرده است. هرچند کپکام در ابتدا از این گفته بود که هیچ‌گونه مدرکی مبنی بر لو رفتن اطلاعات شخصی افراد در این قضیه وجود ندارد، ولی اکنون با حالت شک و تردید در این مورد صحبت کرده و از احتمال فاش شدن بعضی اطلاعات مهم گفته است؛ از نام، آدرس، شماره تلفن و ایمیل افراد گرفته تا تاریخ تولد و جنسیت آن‌ها.

این اطلاعات هم به مشتریان شرکت تعلق دارند و هم شرکای تجاری آن. و کپکام تعداد افرادی که احتمال لو رفتن اطلاعات آن‌ها در هر منطقه وجود دارد را هم اعلام کرده و برای مثال ژاپن ۱۳۴ هزار مورد را دربرمی‌گیرد، بخش فروشگاهی آمریکای شمالی ۱۴ هزار مورد و بخش ورزش‌های الکترونیکی این منطقه هم ۴۰۰۰ مورد. همچنین اطلاعات اعضای سابق کپکام و خانواده‌های آن‌ها هم ۲۸ هزار مورد را شامل می‌شود.

هنوز به‌طور کامل مشخص نیست که تمام این اطلاعات در دسترس هکرها قرار گرفته‌اند یا خیر، ولی اشاره‌ی کپکام به این موارد نشان می‌دهد که اوضاع کمی پیچیده شده و البته به‌نظر می‌رسد حداقل خبری از لو رفتن اطلاعات مالی و کارت‌های اعتباری این افراد نبوده است.

سر خم شده و صورت غمگین کریس ردفیلد زخمی در والپیپر بازی رزیدنت اویل 8

کپکام در بخش دیگری از بیانیه‌ی خود اشاره می‌کند که این حمله‌ی سایبری، در اولین ساعات صبح روز ۲ نوامبر (۱۲ آبان) توسط این شرکت شناسایی شده بود و آن‌ها تمام اقدامات لازم را برای جلوگیری از مشکلات بیشتر انجام دادند؛ از خاموش کردن سیستم‌های موردنظر تا کمک گرفتن از شرکت‌های متخصص در مبارزه با حملات سایبری و مشورت با شرکت‌های نرم‌افزاری و امنیتی معتبر در این زمینه و البته طی کردن مراحل قانونی این کار. اداره‌ی پلیس مرکزی اوساکا، مسئولان بخش مقررات عمومی حفاظت از داده‌ی اتحادیه‌ی اروپا و کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی ژاپن هم در جریان ماجرا قرار گرفته بودند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

این عملیات هک که نوعی Ransomware بوده (به‌معنای باج‌افزار، حمله‌ای که دسترسی به سیستم را محدود و در ازای آن درخواست پول و موارد دیگر می‌کند)، باعث شده کپکام نتواند به‌راحتی به بررسی بیشتر در مورد هکرها بپردازد و همین قضیه باعث طولانی‌تر شدن پروسه‌ی تحقیق شده است.

درنهایت هم کپکام از علاقمندان آثار خود می‌خواهد نگرانی‌ای بابت بازی‌های آنلاین نداشته باشند و با خیال راحت به‌سراغ آن‌ها بروند. این شرکت ژاپنی تمام تلاش خود را به کار می‌برد تا با کمک شرکت‌های امنیتی و اقدامات قانونی از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کند و طبق پیش‌بینی‌های آن‌ها، این قضیه تأثیر زیادی روی سال مالی فعلی کپکام نخواهد داشت که در تاریخ ۳۱ مارس ۲۰۲۱ (۱۱ فروردین ۱۴۰۰) به پایان می‌رسد و کمی بعد از آن شاهد انتشار گزارش مالی این شرکت خواهیم بود.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده