// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۰

اطلاعات زیادی از بازی‌های کپکام فاش شدند؛ لو رفتن تاریخ عرضه Resident Evil Village

حمله‌ی هکرها به سرورهای شرکت کپکام، چندین و چند خبر مهم راجع به بازی‌های آن را فاش کرد؛ از عرضه Monster Hunter Rise برای کامپیوتر تا تاریخ انتشار جدیدترین بازی Resident Evil.

چند روز قبل کپکام صورت گرفتن حمله‌ای گسترده به سرورهای خود را تایید کرد. حالا می‌دانیم که در این حمله نزدیک به ۱ ترابایت از اطلاعات کپکام دزدیده شد که متاسفانه شامل اسامی، ایمیل‌ها و اطلاعات شخصی کارکنان شعبه‌های کانادا، آمریکا و ژاپن شرکت است. همچنین در این فایل‌ها بخشی از قراردادهای مهم کپکام و برنامه‌ریزی‌های کلیدی تیم تبلیغات هم قرار داشتند. به‌گونه‌ای که تازه بخشی از اخبار مهمی که از این فایل‌ها بیرون کشیده خواهند شد، در این خبر قرار دارند. زیرا چند بازی در دست ساخت و معرفی‌نشده‌ی کپکام هم در این دزدی معرفی شده‌اند.

اکنون ما می‌دانیم که بازی Resident Evil VIllage اواخر ماه آوریل ۲۰۲۱ (اردیبهشت ۱۴۰۰) برای پلی استیشن 5، ایکس باکس سری اس/ایکس، کامپیوترهای شخصی، ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 عرضه می‌شود. همچنین این اطلاعات لورفته می‌گویند که بازی یک دمو جذاب دارد که دو هفته زودتر از پلتفرم‌های دیگر، به‌صورت اختصاصی روی کنسول‌های سونی به انتشار می‌رسد. عجیب‌تر آن که قرار است همزمان با عرضه‌ی RE Village، یک بخش آنلاین رایگان به اسم Dominion هم برای آن منتشر شود که احتمالا گیم‌پلی بتل-رویال را تحویل بازیکنان می‌دهد!

فریاد گرگینه در جنگل بازی رزیدنت اویل اول شخص ترسناک کپکام

پیش از این تصور می‌شد که بازی نقش‌آفرینی Monster Hunter Rise در انحصار کامل نینتندو سوییچ خواهد بود. ولی این‌گونه نیست. زیرا مطابق جدیدترین اخبار بازی که بیرون کشیده‌شده از همین هک گسترده هستند، بازی فقط ۶ ماه در انحصار سوییچ قرار دارد.

به این شکل که Monster Hunter Rise در مارس برای سوییچ و در ماه اکتبر برای کامپیوترهای شخصی عرضه می‌شود. همچنین حالا می‌دانیم که نسخه‌ی سوییچ بازی دو دمو دارد که به ترتیب در ماه‌های ژانویه و مارس ۲۰۲۱ تحویل گیمرها داده می‌شوند.

بازی Monster Hunter Stories 2 هم پیش‌تر به‌عنوان انحصاری سوییچ شناخته می‌شد. ولی مطابق اطلاعات لورفته می‌دانیم که همزمان به گیمرهای نینتندو سوییچ و کامپیوترهای شخصی می‌رسد. این بازی که از بخش داستانی آفلاین و دو حالت آنلاین کو-آپ و بازیکن علیه بازیکن تشکیل شده است، ماه ژوئن ۲۰۲۱ را به‌عنوان تاریخ انتشار خود می‌شناسد.

بازی مانستر هانتر جدید کپکام برای کامپیوتر و نینتندو سوییچ با نمایش مبارزه وسط دریاچه

پروژه Guillotine، پروژه Reiwa و پروژه Shield سه نام رازآلود هستند که به بازی‌های مختلف در حال ساخت و معرفی‌نشده‌ی کپکام اشاره دارند. مثلا ما صرفا اکنون می‌دانیم که پروژه Guillotine در ماه فوریه‌ی ۲۰۲۱ روی سوییچ و در ماه مِی ۲۰۲۱ روی باقی پلتفرم‌ها منتشر می‌شود. پروژه Reiwa هم کاملا ناشناخته به حساب می‌آید و صرفا فهمیده‌ایم که در ماه مِی ۲۰۲۱ به بازار می‌رسد. راستی پروژه Shield هم یک بازی شوتر آنلاین خواهد بود که استریمرها و مخاطبان آن‌ها به‌نوعی در روند گیم‌پلی نقش خواهند داشت. همه‌ی این‌ها هم نشان می‌دهند که کپکام قرار است در سال ۲۰۲۱ تعداد قابل توجهی از بازی‌های جدید را به عرضه برساند.

درنهایت فراموش نکنید که شرکت‌ها بارها پیش از آن که چنین اطلاعاتی را با مخاطبان به اشتراک بگذارند، آن‌ها را تغییر می‌دهند. پس عجیب نیست اگر اطلاعات فاش‌شده توسط هکرها، دیگر تاریخ مصرف گذشته باشند.


منبع VG247
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده