نویسنده: مهدی اسدی
// دوشنبه, ۲۶ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۰۰

کپکام انتظار دارد Monster Hunter Rise به اندازه بازی MH World فروش داشته باشد

رئیس استودیوی کپکام با پیشبینی فروش بازی انحصاری Monster Hunter Rise در نینتندو سوییچ، انتظار دارد بار دیگر شاهد تکرار موفقیت Monster Hunter World باشد.

مجموعه Monster Hunter یکی از آی پی‌های پرفروش کپکام طی سال‌های اخیر بوده است؛ اما موفقیت چشمگیر بازی Monster Hunter World کپکام را به جایگاهی رسانده که تاکنون هیچ یک از بازی‌های این شرکت قادر به رسیدن به آن نبوده است. به‌زودی بازی جدیدی دیگری در این مجموعه عرضه می‌شود که این بار به‌صورت انحصاری برای کنسول‌های سوییچ ساخته شده است. رئیس استودیوی کپکام در مصاحبه اخیر خود انتظار این شرکت از میزان فروش  Monster Hunter Rise را به اندازه World توصیف کرده است.

هاروهیرو سوجیموتو، رئیس استودیوی کپکام در مصاحبه با وبسایت Nikkei (که توسط سایت Nintendo Everything به انگلیسی ترجمه شده است) اظهار داشته که انتظار می‌رود فروش بازی Monster Hunter Rise نیز به خوبی World باشد. وی در ادامه وضعیت پیش‌فروش بازی را مطابق انتظارات کپکام توصیف می‌کند.

سوجیموتو اعلام کرده که باتوجه به عرضه بازی Monster Hunter Rise در اواخر ماه مارس، اکثر سود حاصل از فروش این بازی به سال مالی بعدی شرکت منتقل شده که از اول آوریل شروع می‌شود. البته او در ادامه تأکید کرده این موضوع تأثیر روی تکرار موفقیت قسمت‌های قبلی این مجموعه توسط این بازی نخواهد داشت.

نمایی از بازی Monster Hunter World

«ما از قبل سفارش‌های پیش‌فروش این بازی را دریافت کردیم و باید گفت که تاکنون شرایط مطابق انتظارات بوده است. مراحل تولید و توسعه این بازی به‌دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا یک مرتبه با تأخیر مواجه شده و تاریخ انتشار بازی را تا مارس ۲۰۲۱ به تعویق انداخت. به همین دلیل انتظار داریم که بخش قابل‌توجه درآمدهای ناشی از فروش این بازی به سال مالی بعدی شرکت منتقل شود. در کل انتظار ما این است که این بازی نیز همانند قسمت‌های قبلی این مجموعه مانند Monster Hunter World فروش خوبی را تجربه کند.»

درحال حاضر بازی Monster Hunter World با فروش جهانی ۱۶.۴ میلیون نسخه‌ای خود به‌عنوان پرفروش‌ترین بازی تاریخ استودیوی کپکام شناخته می‌شود. لذا به نظر می‌رسد که حتی رسیدن به این رقم نیز کار بسیار سختی برای Monster Hunter Rise باشد. به‌خصوص با درنظرگرفتن اینکه این قسمت به‌صورت انحصاری و تنها برای نینتندو سوییچ عرضه خواهد شد. البته آمار فروش نرم‌افزاری نینتندو سوییچ نیز مانند مجموعه Monster Hunter عملکرد فراتر از انتظاری را از خود به نمایش گذاشته و باید دید که آیا این امر قابل دستیابی خواهد بود یا خیر.

بازی Monster Hunter Rise در تاریخ ۲۶ مارس ۲۰۲۱ (۶ فروردین ۱۴۰۰) برای نینتندو سوییچ منتشر می‌شود.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده