// یکشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۰

سازندگان XIII Remake انتقادهای وارده به مشکلات فنی بازی را قبول دارند

استودیوی PlayMagic به‌خاطر «انتقاده‌های به‌جا و درست» طرفداران از گرافیک و مشکلات فنی نسخه‌ی ریمیک بازی XIII عذرخواهی کرده و قول داده که هرچه‌سریع‌تر آن‌ها را برطرف کند.

طبق جدیدترین اخبار بازی، گروه سازنده‌ی نسخه‌ی ریمیک بازی XIII که به‌تازگی منتشر شده، «انتقاد‌های به‌جا و درست» را از سوی طرفداران به ‌رسمیت شناخته است. تیم سازنده همچنین به‌خاطر ناامید کردن هواداران از نسخه‌ی ریمیک که ناشی از تغییر خشک و بی‌روح گرافیک بازی و مشکلات فنی پیش‌آمده در آن است، از آن‌ها عذرخواهی کرده‌اند.

بین نسخه اصلی بازی که در سال ۲۰۰۳ عرضه شد و نسخه‌ی ریمیک آن در سال ۲۰۲۰، نزدیک ۱۷ سال می‌گذرد و به‌همین‌خاطر، تغییر و ارتقای گرافیک بازی احتمالا بدیهی به‌نظر می‌رسید. بااین‌حال، طرفداران به‌محض انتشار بازی در چند روز پیش، شکایت‌ها و انتقاد‌های خود را از جلوه‌های بصری نسخه‌ی ریمیک در شبکه‌های اجتماعی بیان کرده‌اند. در همین راستا، استودیوی PlayMagic و ناشر بازی، یعنی Microids اشتباهات خود را زمینه‌های مورد انتقاد پذیرفته‌اند و در یک بیانیه‌ی مشترک گفتند: «متاسفانه انتظارات بازیکنان ما از نسخه‌ی عرضه‌شده‌ی بازی‌مان براورده نشده است و ما صدای انتقاد‌ها و ناامیدی به‌جای آن‌ها را به‌وضوح دریافت کردیم.»

آن‌ها در این بیانیه توضیح می‌دهند: «اول از همه، خواهش می‌کنیم که عذرخواهی صادقانه‌ی ما را به‌خاطر مسائل فنی بازی پذیرا باشید. بازی XIII Remake در وضعیت کنونی خود در سطح استانداردهای ما ظاهر نشده و ما ناامیدی بازیکنان را از این موضوع کاملا درک می‌کنیم. همه‌گیری کرونا بر جنبه‌های مختلفی از فرایند ساخت بازی تاثیر گذاشته و مسئله‌ی از خانه کار کردن اعضای تیم توسعه‌ی بازی باعث شد که در فرایند کنترل کیفیت و تاریخ برنامه‌ریزی‌شده برای عرضه‌ی بازی تاخیرهایی غیرمنتظره اتفاق بیفتد. امیدواریم که بتوانیم با انتشار یک پچ روز اول برای بازی، تمام مشکلات و مسائل را حل کنیم، اما به‌نظر می‌رسد که توسعه‌ی این آپدیت بیش از آن‌چیزی که انتظار داشتیم طول می‌کشد.»

در ادامه‌ی این بیانیه دوباره به بازیکنان و طرفداران اطمینان داده شده که استودیوی پلی‌مجیک «به‌سختی در تلاش است تا همه‌ی مشکلات و مسائل بازی را حل کند» و اینکه آن‎‌ها «وضعیت بازی را تحت نظر خواهند داشت و قرار است چند پچ مختلف در روزهای آینده برای بازی منتشر کنند» و این کار تا جایی ادامه خواهد یافت که «بازی به کیفیت مورد نظر آن‌ها برسد و یک تجربه‌ی گیمینگ بهینه را ارائه دهد.»

XIII یک بازی شوتر اول‌شخص است که درواقع برپایه‌ی یک رمان تصویری بلژیکی به‌همین نام ساخته شده است. این بازی برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۳ برای پلتفرم‌های پلی استیشن 2، ایکس باکس اوریجینال، گیم‌کیوب و پی سی منتشر شد. داستان بازی درباره‌ی مردی است که به‌نام XIII شناخته می‌شود. او که روزی در یک ساحل در شهر نیویورک به‌هوش می‌آید، متوجه می‌شود دچار فراموشی شده و فقط این را به‌خاطر دارد که هنگام فرار از یک قایق به او شلیک شده بود.

نسخه‌ی ریمیک XIII به‌تازگی منتشر شده و درحال‌حاضر برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و پی سی دردسترس است. همچنین نسخه‌ی نینتندو سوییچ آن قرار است در سال ۲۰۲۱ عرضه شود.

نظر شما کاربران زومجی دراین‌باره چیست؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید.


منبع gamesradar
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده